Citat:
Ursprungligen postat av
AussieRedMan
Är ganska exakt 1km sträcka mellan valhallagrillen (lite felritad på den kartan) och telekiosken via ridskolan, vilket ger en snittfart på lite drygt 3 km/h. Säg att om larmaren är Gm och han har småsprungit från platsen till kiosken, ger min beräkning 7 min till dådet/slagsmål/ tjafs.
Tiden verkar konstig tycker jag. Ringer en klocka någonstans. Också med tanke på att slidan hittades på andra sidan Vallhallavägen.
Det har varit studentfest hela natten. BO var sannolikt rejält på lyset och är fyllehungrig. Han köper med sig något att äta från kiosken vid Östra. Mat eller cigg/snus. Klockan är 4:45 på morgonen.
Ev.äter han på vägen hem och lullar fram rejält på kanelen. Bestämmer sig för att gena vid Ridskolan och blir överfallen. Ett rejält tummult uppstår och GM tar sig sedan till (antagligen) T-banan framför för att gå igenom och hyggligt osedd ta sig över till motsatta sidan och ner mot en telefon kiosk. Han ringer sedan SOS.
Allt detta på 19 minuter?
Det är något som inte stämmer. Kan GM ha cyklat? Stämmer isådannafall med vägen från Östra (på rätt sida Vallhallavägen) där han kan ha tappat slidan. Men tappar man den hux flux när man kommer cyklandes?
Känns som att det är planerat detta. GM har iakttagit BO när han kommer ut från festen och handlar på kiosken. Han står skymd på andra sidan Vallhallavägen på cykel. Han lämnar slidan när han cyklar iväg. BO är fyllehungrig och vill hem snabbt och äta. BO cyklar rakt fram någon korsning så han kan ta sig över till Ridskolan och invänta BO där.
Varför går BO igenom Ridskolan? Han kanske alltid gjorde det. GM kanske visste det och valde att vänta i anslutning till platsen. Cyklar efter överfallet till andra sidan vägen och telefonkiosken för att ringa på väg hem.
Han vet att det kommer vimla av Poliser inom kort och Vallahalla vägen är rätt oskyddat nattetid så han hänger inte kvar där vid den tiden utan är sannolikt alldeles nära sitt hem när han ringer men ändå inte för nära.