Citat:
Ursprungligen postat av
P-o-beln
Att utgå från rånmord är ju troligt iom att PHs plånbok var tom. Och att kartlägga BOs kontakter är bland det första en mordutredare gör. Hittar man t.ex ett svartsjukespår utesluter man ju inte det pga av att man misstänkte rånmord vid ett första anblick.
Stämmer det att PH hade ca 2000kr på fickan så kan ju s.a.s någon fått nys om det vid korvmojen, alt tidigare, och då är det väl inte alls otroligt att denna någon (eller flera) blivit intresserad av PH. Som ensam påväg hem kl 04:30 var han ett lovligt byte, trots sin kroppsbyggnad. Var gm dessutom en småkriminell pundare (ev student, dom är inte kända för att ha det fett) minskar ju inte riskerna direkt. Folk har blivit mördade för betydligt mindre..
Och det här med PH skulle dansat med någon tjej: hur säker är källan?
Häromdan skrev nån något om att RO skulle umgåtts med PHs tidigare flickvän ett år efter dådet: hur säker är den källan?
Och det sista du skriver tycker jag du ska vara lite försiktig med. RO är inte dömd för något, såvitt jag vet.
Så säkert som den kan bli tycker jag. Jag ser det så här, att PH dansat med en tjej som RO var intresserad av. Tjejen ser även ut att trivas i PHs sällskap, och RO blir svartsynt, nobbad för x gången. Han vill få rivalen ur vägen, och följer efter PH på väg hem. PH märker att han är förföljd, och börjar springa, han väljer en genväg, men det räcker inte.
GM är ingen dummer, det ser man på studierna. Han visste nog ganska exakt hur han skulle förvilla utredarna, genom att tömma plånboken, men han hade också en liten, liten känsla för det riktiga om det var han som larmade. Jag tycker dock inte att rösten verkar höra till en ung kille, rösten låter
gammal. Den som larmade hade kanske andra, ljusskygga ärenden i kvarteren och hade ingen lust att bli inblandad i ett mord?
Hur som helst, är detta GM är jag förundrad över hur han lyckats ta sig igenom studierna överhuvudtaget, efter en sådan händelse. GM måste verkligen ha många fack i hjärnan, där en sådan handling inte stör ut det dagliga livet.