Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
. Okej, det låter som du har rätt. Men även om man inte ser att det rör sig om ett rån så kan eventuellt ändå dra den slutsatsen, och utifrån det också "se" att det är ett rån. (Exempelvis om jag ser att det slår i vattnet så "ser" jag att en fisk, men egentligen är ju att det är just en fisk enbart en slutsats utifrån min världsuppfattning.)
Stående på gångstigen kan man säkert ha uppfattat att det pågick en strid. Dock har jag svårt att tro att man kan se saker som " en grå jacka" och uppfatta att det är "många hugg" (kan man ens se att det är en kniv och hugg?
Notera: den gångstigen var mycket glest frekventerad dagtid. Och måndag morgon kl 5 var det rimligen ytterst glest.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Du som varit förbi, kan du finna någon naturlig anledning till att PH frivilligt skulle bege sig till platsen där han hittades?
Inte som jag ser det.
Kissa? I värsta fall ställer man sig i så fall precis innanför staketet där det fanns gott om träd o buskar. Men mordet begicks en 40 meter in, bakom ett mindre hus.
Gena? Man sparar 30-40 meter men måste gå i lätt terräng 60-70 meter i mörker samt klättra över ett rätt högt Gunnebostängsel för att komma ut på gångstigen. Själv har jag aldrig ens funderat på det.
Kuriosa: passerar just mordplatsen. Eller snarare det söndraprängda ökenlandskap som uppstått när man nu börjat bygga bostäder där.