2013-11-24, 21:23
Medlem
Reviewss avatar
Friluftskillen med kamera som sågs runt gula huset senast den 15:e maj, vem är han och har han förhörts ? Hittar inget i FUP.
Citera
2013-11-24, 21:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Friluftskillen med kamera som sågs runt gula huset senast den 15:e maj, vem är han och har han förhörts ? Hittar inget i FUP.

Han blev aldrig identifierad. Uppgiftslämnaren hade för sig att han ev. jobbade på något tvätteri, men detta hade upphört när polisen kollade. De hade bara ett förnamn som vittnet ev. trodde att han hette.
Citera
2013-11-24, 21:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Nä, men han har ganska långt hår, skägg och gillar att fota och rör sig gärna kring ödehuset både före och efter benen hittades. Det senaste min egen tanke.
Citera
2013-11-24, 21:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han blev aldrig identifierad. Uppgiftslämnaren hade för sig att han ev. jobbade på något tvätteri, men detta hade upphört när polisen kollade. De hade bara ett förnamn som vittnet ev. trodde att han hette.

Tack. Kan det vara han som står bakom bloggen med de makabra bilderna ? En av satanisterna ska visst bo i samma trappuppgång som två av KJ:s kompisar, i närheten av Dojon.
Citera
2013-11-24, 21:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Jag antar att du menar i oanvänd form? Ingen aning men Quarrel kanske vet?

På bilden av rullen ligger en vinkelhake bredvid. Enligt den så är den störst diametern cirka 4 cm.
Citera
2013-11-24, 21:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ har hanterat ett ben efter det att det har tvättats, DNA tyder på det, är det inte vad åklagaren vill göra gällande?

Vem har i så fall hanterat det andra benet, finns ju inget DNA på det som pekar mot KJ eller ens någon, borde det inte finnas DNA på båda benen?

Varför det? Det är nog flera faktorer som avgör om DNA fastnar och sen även kan identifieras.

Jag ser f.ö. fortfarande inget anmärkningsvärt i att fynd saknas i resten av bilen. Om vi utgår från att besudlingarna är indirekta - dvs de har inte uppstått genom direktkontakt med kroppen, utan genom att det funnits ett mindre ställe där blod läckt genom t ex ryggsäckstyg - så visar det väl att mördaren har röjt ganska bra och sett till att tvätta sig ordentligt efteråt. Han kan också ha slängt de kläder han hade på sig under styckningen tillsammans med övriga grejer som saknas. Besudlingarna på handskarna och påsen kan också förklaras som indirekta (vilket då i sin tur förklarar varför han inte slängt dem). Han kan ha haft ett annat par handskar som använts under styckningen och som han slängt. Handskpar #2 kan han ha använt till att hålla emballaget i och eftersom han trodde att de inte hade några spår på sig har han inte sett skäl att slänga dem. Påsen kan ha helt enkelt ha legat an mot en annan besudlingsyta.

Angående DNA vill jag också påminna om att Kristoffers DNA säkrades från handskarna. Han kanske helt enkelt avsatte DNA på någon handskes yttersida när han tog på dem och sen blev denna kontamination avsatt på VB:s ben? Jag vet inte hur sannolikt ett sånt scenario är, men du kanske kan hålla med om att alla de tänkbara förklaringar jag nämnt här är fullt rimliga och inte heller motsäger några kända fakta i utredningen?
Citera
2013-11-24, 21:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nä, men han har ganska långt hår, skägg och gillar att fota och rör sig gärna kring ödehuset både före och efter benen hittades. Det senaste min egen tanke.

Just ja, han fotade och berättade om fyndet. Killen med svart läderjacka och mörkt, långt hår ? Bild fanns på bloggen.
Citera
2013-11-24, 21:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Tack. Kan det vara han som står bakom bloggen med de makabra bilderna ? En av satanisterna ska visst bo i samma trappuppgång som två av KJ:s kompisar, i närheten av Dojon.

Och vad har bloggaren och satanister med det här mordet att göra rent konkret?

Citat:
Just ja, han fotade och berättade om fyndet. Killen med svart läderjacka och mörkt, långt hår ? Bild fanns på bloggen.

Relevant hur då?

Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Pratade inte KJ i sömnen om blod som sprutar, han pratade om sig själv i tredje person.

När då och var står det att ta del av?
Citera
2013-11-24, 21:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
I så fall en av de två som står bakom bloggen. Finns även han som hade en naken asiatisk tjej med en genomskinlig påse över huvudet på sin Facebook sida. En som fotar och en som skriver?
Citera
2013-11-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Planteringen skedde i så fall snarast efter mordet. Men kroppen kunde han inte göra sig av med på en gång, kan man anta. Sedan kom span och satte käppar i hjulen. Men så försvann span...

Visst och månen är gjord av grön ost.
Citera
2013-11-24, 22:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I så fall en av de två som står bakom bloggen. Finns även han som hade en naken asiatisk tjej med en genomskinlig påse över huvudet på sin Facebook sida. En som fotar och en som skriver?

Ett tvångsmässigt behov av det makabra och bisarra med en total avsaknad av respekt för liv. Har sett deras sidor på Facebook. Hur långt skulle de vara beredda att gå i sin sjukliga besatthet ? Vad som är slående är som sagt likheten mellan de bilder som var upplagda på bloggen och fynden.
Citera
2013-11-24, 22:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ett tvångsmässigt behov av det makabra och bisarra med en total avsaknad av respekt för liv. Har sett deras sidor på Facebook. Hur långt skulle de vara beredda att gå i sin sjukliga besatthet ? Vad som är slående är som sagt likheten mellan de bilder som var upplagda på bloggen och fynden.
Det är en omöjlig fråga att svara på. Vet att jag läste något i spaningsredovisning över KJs färder att han följt med en okänd in till den aktuella adressen. Kolla gärna i fup. Jag har inte tillgång till den just nu. Okänd man kan ju ha varit någon airsoftpolare också, men, men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in