Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Ja vi är uppenbarligen många som upplevt detta. Ändå har ett antal herrar och damer i tråden gjort ett stort nummer av detta och menat att det är ett ovedersägligt bevis för att VB varit ute och promenerat någonstans vid tiden ifråga. Trots att inte ens deras stackars oskyldigt anklagade bodenpajk har påstått att hon skulle ha lämnat lägenheten vid den tid det handlar om.
Problemet här i tråden är att MrFold med flera, inte har en susning om vad dem pratar om pga deras "självupplevda" fenomen hemma vid köksbordet.

Till skillnad från dessa retarder, har jag erfarenhet både från branschen och förhållandena på plats och vet vad jag pratar om.
Har tidigare förklarat vilka parametrar som styr en sk IRAT handover:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Har även mätt på plats signalstyrkan på olika platser i området:
http://goo.gl/maps/X4B1t
Har även ritat upp en täckningskarta över Åberget med cellernas teoretiska täckningsområde inritat. (Fungerar bara med nyare webbläsare):
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv
Slutsats:
*) Inte
EN enda gång av de flertalet gånger vi befunnit oss i området växlar telefonerna mellan 2G/3G
annat än i det område som benämns "grubban", vare sig för mig eller dem personerna jag haft med mig. Täckningen är väldigt god i området med flera överlappande 3G celler, förutom just i "grubban"(området utmärkt med röda kartnålar)
*) När man passerar genom grubban till fots längs vägen, tar det ganska
precis 6 minuter innan telefonen kopplar upp sig igen till 3G-cellen tillhörande hemmamasten nere på Sävastvägen, exakt lika lång tid som nedkopplingen i FUP varar(20.32-20.38).
*) Det stämmer med KJs uppgift i TR om att VB lämnade lägenheten efter första Family Guy avsnittet(ca 20.25)
*) Det stämmer även hyfsat tidsmässigt med det oberoende vittnet C Bronnings vittnesuppgifter på Lejonbacksvägen ca 21.30.
Kontentan av allt detta är att mest sannolikt har VB lämnat lägenheten och, av olika skäl, uppehållit sig i området den aktuella kvällen.
MrFold och hans gelikar, försöker gång på gång bestrida fakta genom att försöka väcka tvivel, plantera trådsanningar, diskreditera sakargument - eftersom dessa obestridliga fakta inte stämmer med deras teorier om styckningar i badkar, säng, transport i ryggsäckar mm. mm. trots att lägenheten är avfärdad som mord- och styckningsplats.
Snälla sluta göra er själva till större åtlöjen än vad ni redan är.