2014-01-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, vem har påstått att KJ:s bostad är mord-och plats för styckning av VB ? Detta har skett i annat utrymme än KJ har tillgång till och kanske vid olika tillfällen och i olika utrymmen, styckning eventuellt utomhus eller i ett värn.

Edit: Blodbesudligen bevisar varken att KJ mördat VB - eller orsakat blodbesudlingen i hans bil.
Blodbesudlingen i Sonatan indikerar för att VB varit skadad på ett eller annat sätt kring KJ's baklucka. När hon senare hittas (med tanke på att hon umgicks med KJ samma kväll hon försvann) styckad blir det svårt för KJ att förklara blodet i hans bil.
Hur tror du blodet har kommit dit?
Citera
2014-01-09, 14:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det var väl span dygnet runt på åtminstone KJ dessa dagar runt 16 maj. Hur uppsikten på MB var är jag osäker på.
Den 16/5 var det span på MB. Inte på KJ. Vill minnas att det var den 19/5 som man övergick till KJ.
Citera
2014-01-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Finns någon uppgift om att åklagarna anför omständigheter som talar till KJ:s fördel ? Detta ingår OCKSÅ i åklagarnas uppdrag.

Det måste man väl säga? De har t ex redovisat rätt mycket av de omfattande kontakterna MB haft med VB, trots att han avförts. De har uteslutit lägenheten som mord-/styckplats, baserat på avsaknaden av tekniska bevis.

För att nämna ett par exempel.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-09 kl. 14:24.
Citera
2014-01-09, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den 16/5 var det span på MB. Inte på KJ. Vill minnas att det var den 19/5 som man övergick till KJ.

I tråden står det att 12 maj var det span på KJ dygnet runt. Vet ej om det var varje dag. Borde det inte ha uppmärksammats om MB setts av span vid ödehuset 16 maj? Har spanare vita skåpbilar?
Citera
2014-01-09, 14:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
I tråden står det att 12 maj var det span på KJ dygnet runt. Vet ej om det var varje dag. Borde det inte ha uppmärksammats om MB setts av span vid ödehuset 16 maj? Har spanare vita skåpbilar?

Jag minns inte detta exakt, men först var det span på KJ från 8/5 till ?. Sen övergick man att spana på MB i cirka en vecka till den 19/5. Så det kanske var byte av objekt kring den 12/5? Spanarna kan nog ha alla möjliga sorters bilar.
Citera
2014-01-09, 14:28
Medlem
Jag kan inte riktigt släppa att fundera kring en hjälpreda i hanteringen av kroppen efter döden samt hjälp med städning på ett eller annat sätt. Den enda som jag kan tänka mig är att JJ i sådana fall ligger närmast till hands för en sådan uppgift.
Jag träffar en hel del människor med insyn i mycket grova brott och många av dessa brukar säga att "blod är alltid tjockare än vatten". Hur långt är JJ beredd att gå för att hjälpa sin son i en prekär situation?

Tydliggörande: Om vittnet den 16/5 vid ödehuset sett KJ med Sonatan samt en annan person i en vit skåpbil är min tanke befogad. Vet dock inte om KJ's vänner har tillgång till en vit skåpbil.
Senast redigerad av KSP 2014-01-09 kl. 14:32.
Citera
2014-01-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det måste man väl säga? De har t ex redovisat rätt mycket av de omfattande kontakterna MB haft med VB, trots att han avförts. De har uteslutit lägenheten som mord-/styckplats, baserat på avsaknaden av tekniska bevis.

De har låtit MB ljuga i förhör. + de undersökte inte ens alla hans bilar och restaurangen.
Citera
2014-01-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nja, det behöver inte vara så heller, men vi kan väl utgå ifrån att VB lämnade bostaden mer eller mindre levande (återigen hänvisar jag till expertisens uttalande om att bostaden inte är varken mord- eller styckningsplats) egentligen så har denna vittnesuppgift inte så stor vikt i själva bevisningen då KJ's största aber är blodbesudlingen i hans bil. Hade man inte den tekniska bevisningen så hade aldrig KJ blivit fälld i TR.

Det är lite märkligt att det inte finns något blod inne i bilen. Inget på ratten inget golvet eller på pedaler. Förövrigt va inte bilen städad.
Citera
2014-01-09, 14:38
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det måste man väl säga? De har t ex redovisat rätt mycket av de omfattande kontakterna MB haft med VB, trots att han avförts. De har uteslutit lägenheten som mordplats, baserat på avsaknaden av tekniska bevis.

Sen kan man se det såhär också, om MB ljuger så finns det inga bevis som pekar på att han skulle vara inblandad. Även om taxiresan och ANs alibi skulle vara fabricerade så finns det inte något som direkt pekar på honom, utom kanske motivet att han var less på VB.

Å andra sidan, även om KJ talar sanning så finns det inget annat som pekar åt ett annat håll. DNA, blod, mobilernas position, allt det pekar på KJ och det har inte kommit någon vettig bortförklaring till det.
Citera
2014-01-09, 14:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja vi är uppenbarligen många som upplevt detta. Ändå har ett antal herrar och damer i tråden gjort ett stort nummer av detta och menat att det är ett ovedersägligt bevis för att VB varit ute och promenerat någonstans vid tiden ifråga. Trots att inte ens deras stackars oskyldigt anklagade bodenpajk har påstått att hon skulle ha lämnat lägenheten vid den tid det handlar om.

Problemet här i tråden är att MrFold med flera, inte har en susning om vad dem pratar om pga deras "självupplevda" fenomen hemma vid köksbordet. Till skillnad från dessa retarder, har jag erfarenhet både från branschen och förhållandena på plats och vet vad jag pratar om.

Har tidigare förklarat vilka parametrar som styr en sk IRAT handover:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Har även mätt på plats signalstyrkan på olika platser i området:
http://goo.gl/maps/X4B1t

Har även ritat upp en täckningskarta över Åberget med cellernas teoretiska täckningsområde inritat. (Fungerar bara med nyare webbläsare):
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv

Slutsats:
*) Inte EN enda gång av de flertalet gånger vi befunnit oss i området växlar telefonerna mellan 2G/3G annat än i det område som benämns "grubban", vare sig för mig eller dem personerna jag haft med mig. Täckningen är väldigt god i området med flera överlappande 3G celler, förutom just i "grubban"(området utmärkt med röda kartnålar)

*) När man passerar genom grubban till fots längs vägen, tar det ganska precis 6 minuter innan telefonen kopplar upp sig igen till 3G-cellen tillhörande hemmamasten nere på Sävastvägen, exakt lika lång tid som nedkopplingen i FUP varar(20.32-20.38).

*) Det stämmer med KJs uppgift i TR om att VB lämnade lägenheten efter första Family Guy avsnittet(ca 20.25)

*) Det stämmer även hyfsat tidsmässigt med det oberoende vittnet C Bronnings vittnesuppgifter på Lejonbacksvägen ca 21.30.

Kontentan av allt detta är att mest sannolikt har VB lämnat lägenheten och, av olika skäl, uppehållit sig i området den aktuella kvällen.

MrFold och hans gelikar, försöker gång på gång bestrida fakta genom att försöka väcka tvivel, plantera trådsanningar, diskreditera sakargument - eftersom dessa obestridliga fakta inte stämmer med deras teorier om styckningar i badkar, säng, transport i ryggsäckar mm. mm. trots att lägenheten är avfärdad som mord- och styckningsplats.

Snälla sluta göra er själva till större åtlöjen än vad ni redan är.
Citera
2014-01-09, 14:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Slutsats:
*) Inte EN enda gång av de flertalet gånger vi befunnit oss i området växlar telefonerna mellan 2G/3G annat än i det område som benämns "grubban", vare sig för mig eller dem personerna jag haft med mig. Täckningen är väldigt god i området med flera överlappande 3G celler, förutom just i "grubban"(området utmärkt med röda kartnålar)

Nej, hemma hos mig kan det gå veckor utan att jag ser den växlar mellan 3G/2G. Ibland flera gånger under en dag. Det där är inget värde i en utredning. Det händer lite hux flux.
Citera
2014-01-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
De har låtit MB ljuga i förhör. + de undersökte inte ens alla hans bilar och restaurangen.

Fattade du överhuvudtaget vilken fråga jag svarade på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in