2013-11-20, 11:15
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Alltså kort och gott, det som jag anser talar för den tilltalade 22-åringens oskuld är som sagt att det föreligger svagheter i bevismaterialet och ett rimligt tvivel. Åklagarna har enbart lyft fram det som talar mot den tilltalades oskuld och bortsett från det som talar för den tilltalades oskuld.
Alltför många viktiga frågor återstår fortfarande i detta rättsfall, främst;

När?

Var?

Hur?

Vem?

Jag menar givetvis vad är det som talar för den tilltalades oskuld?

När? Den 4 -5 maj 2013
Var? Måste vi inte veta men KJs lägenhet samt flera platser i skogen har föreslagits. Likhundar har markerat i troliga områden.
Hur? Det finns förslag på redskap. Det är inte så att bara för att man inte hittar mordvapen så kan ingen fällas, då skulle vi aldrig hitta ett enda mordvapen.
Vem? KJ
Citera
2013-11-20, 11:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det tror jag faktiskt inte.

Och nej, jag är inte elektriker. Jag arbetar inom rättsväsendet.

Jag tror inte, jag vet att folk fortfarande skulle tro på alternativa gärningsmän, rymdvarelser och gud vet allt. Se bara Christine Schürrer, Mats Alm.
Citera
2013-11-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Lär dej läsa gubbe!
Hennes beteende kan ju dessutom vara en förklaring till något i den här historien. Observera nu att jag skriver KAN vara, inte att det ÄR.
Om mitt yrke eller utbildning vet du inget. Du skulle bli förvånad.

Hennes beteende .... vi tar det en gång till ...hennes beteende - vad menas
Stalking modeordet Stalking ---
Är det inte DU som stalkar ett lik denna gång, genom att hänga ut offret som Motivet till gärningen.
Inte ens han som blev stalkad bryr sig.... Han tyckte ju det var lite mysigt att en 20 åring visade intresse. Vilken 50 åring gör inte det?
Det är ju nu så fröken Justitia att en överbevisad psykiskt sjuk gärningsman sitter bakom galler - är utredd av professionella utredare - dömd av en enig tingsrätt - och den söte figuren riskerar nu livstids fängelse på goda grunder.
Varför då söla ner (stalka) offret och dess anhöriga med dina obehagliga fantasier. Du borde skriva en bok i stället. Men utgå då ifrån KJohans-ons hjärna. Ingen annan.
Citera
2013-11-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är nog svårt att avskriva detta som ett rykte eftersom i likhet med VB, gick även denna älskarinna under falskt namn i hans kontakter i mobilen. C Carlsson Kalix. Finns att läsa i Fup också.

Söker man i FUP på Carlsson och/eller Kalix, hittas inget. Har du en hänvisning till sida?
Citera
2013-11-20, 12:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Här belyste du ett motiv. (fetat)
Det kan nog upplevas ytterst pressande att vara förföljd och säkerligen då det frammanar friktion på hemmaplan i negativ bemärkelse. Dessutom tror jag att MB är svartsjuk och det i kombination med stalking och otrohet. Just denna afton var han "låst" vid en bröllopsmiddag, vilket kan ha jagat upp honom under kvällen. MB står ju hela tiden i konflikt med sina beslut hur man än vrider och vänder på det. Den ilskan kan explodera när som…
Motiv kanske är fel ordval. Hög risk för "olyckshändelse" passar bättre.

Så ligger det alldeles säkert INTE till. En "olyckshändelse" som rättsmedicin konstaterar ser ut att ha varit ett långt utdraget, plågsamt förlopp mot döden passar inte alls enligt min mening. Hur tänker du ?
Citera
2013-11-20, 12:09
Medlem
larsingvarsfrus avatar
När benen hittades, skulle både KJ och MB anhållits, topsats mm. Husrannsakan på båda.
Här begås ett av flera allvarliga fel i denna utredning.
Citera
2013-11-20, 12:14
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Söker man i FUP på Carlsson och/eller Kalix, hittas inget. Har du en hänvisning till sida?

s 915 till exempel. Numret går till en kvinna (med helt annat namn) som bor ca 100 meter från Sushi & Te.
Citera
2013-11-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
När jag läste det tyckte jag att det blev "Vagörduva?". Ett rastlöst sätt att fråga vad någon gör, i flera sms.

Eller "DUGER DÖ VA?"

Om det nu är förkortning tänkt i detta ev. kodade meddelandet uppdelat på bokstav för bokstav?
Vet man vem telefonnumret går till?
Citera
2013-11-20, 12:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Så ligger det alldeles säkert INTE till. En "olyckshändelse" som rättsmedicin konstaterar ser ut att ha varit ett långt utdraget, plågsamt förlopp mot döden passar inte alls enligt min mening. Hur tänker du ?

Det har vad jag förstår utdelats slag/sparkar mot kroppen, samt hjässa och stryptag. Därefter har det bisarra tagit vid. Ett av huggen i hjärtat tolkar jag som avrättande, dödligt i sig, men hugget verkar ha avslutats med ett tryck åt sidan medan stickvapnet är instucket till fullo och slitit upp hjärtsäcken. Hugget mäter 4,3 cm på insidan, 1,5 cm på utsidan.

Stackars VB.
Citera
2013-11-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja förlåt, men jag vet inte hur jag ska kunna kommentera en teori som går ut på att en man och hans fru planerar att mörda hans älskarinna för att hon är "jobbig" och sen kasta skulden på en stackars oskyldig kuf genom att plantera blod i bakluckan på hans bil. Och som grädde på moset så går hustrun efter att mannen varit på polisförhör om mordet ut och skriver elaka kommentarer om mordoffret på Facebook så att de får strålkastarljuset på sig. Plus att de trots sin enormt avancerade mordplan inte tänkt på att skaffa ett alibi som låter någorlunda trovärdigt. Din teori är inte bara allmänt osannolik, den är också helt självmotsägande.

Läs förhören med "AN" igen och fundera på om du kan se denna person som deltagare i några mordkomplotter. Fundera på om du ens kan se henne som någon man använder för att "täcka upp" med falska alibin? Som dessutom inte är nåt vidare bra.

Om du upplever att andra raljerar och kritiserar runt dina teorier så är det kanske dags att sluta att lägga skulden enbart på omgivningen och fundera på om det faktiskt kan bero på att ditt teoretiserande i denna tråd för länge sen gått över all rim och reson och därför inte heller är möjligt att bemöta på ett seriöst sätt.

.... och varför skulle MB sätta ytterligare strålkastarljus på sig och AN genom att berätta:
Citat:
[MB] kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. [MB] kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp,
Hade varit enklare att vända allt mot KJ genom att säga att hon skrev: "han är knäpp"
Citera
2013-11-20, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag skrev inte att straffet för att vara KÄR renderar ett långt fängelsestraff.

Jag skrev att stalking resp utpressning gör det.

1. Fast man kan ju misstänka att BO:VB såg någon form av liv som jobbande i sushibaren framför sig. I Thailand så är det tydligen inget som någon höjer på ögonbrynen för med ung kvinna - gammal valross.

2. MB skulle ju kunna polisanmäla det och kräva ersättning från brottsoffersfonden. Men det vore ju inte helt macho även om det vore juridiskt korrekt.
Citera
2013-11-20, 12:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tror inte, jag vet att folk fortfarande skulle tro på alternativa gärningsmän, rymdvarelser och gud vet allt. Se bara Christine Schürrer, Mats Alm.
Någon enstaka säkert, men det är dessa vi bör kalla för foliehattar, inte de som i allmänhet ifrågasätter och kritiserar. De som har en sund inställning till detta kommer att välkomna ett erkännande. Jag bland andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in