2013-11-24, 20:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Skrev JO det i klara verba, eller hur vet du att det var just därför? JO kan ju ha tyckt att din anmälan var dålig också.
Jag fick till svar när jag påminde om anmälan:
Citat:
Anmälan ifråga är anonym. JO tar inte upp anonyma anmälningar till utredning. JO Hans-Gunnar Axberger har den 7 juni 2010 beslutat att lägga ifrågavarande anmälan till handlingarna som anonym skrift utan vidare åtgärd.
Citera
2013-11-24, 20:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion3
Undrar om GM har bandagerat skadorna bland annat? Om tejpen enbart antas ha använts för att tejpa fast en plastpåse el dylikt på VBs huvud borde inte så mycket tejp ha blivit kvar.
Ja eller att VB vid något tillfälle haft med sig tejpen när hon haft skador från karaten. Hämtade KJ henne någon gång efter någon träning?
Citera
2013-11-24, 20:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nä, men en tanke är väl att en sån tejp är skör i sig och knappast hållbar för att veva runt ett par varv runt en påse på halsen. Det är nog inte så hållbart utan går av. Är personen stressad eller nervös blir det än värre fipplande kan jag tänka mig.

Borde inte KJ ha känt till tejpens kvalitet, han som brukade använda den till sina militärprylar? Och varför tio bitar, borde han inte ha insett tejpens oduglighet redan efter ett par försök att tejpa fast t ex. en plastpåse runt VB huvud? Och varför fanns tejpen i håret på liket, borde väl suttit kvar på påsen om det var runt halsen KJ tejpade? Tejp fäster bättre på plast än på fet hud inbillar jag mig.

Påsen i skuffen, fanns blodet på in eller utsidan av den?
Citera
2013-11-24, 20:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Borde inte KJ ha känt till tejpens kvalitet, han som brukade använda den till sina militärprylar? Och varför tio bitar, borde han inte ha insett tejpens oduglighet redan efter ett par försök att tejpa fast t ex. en plastpåse runt VB huvud? Och varför fanns tejpen i håret på liket, borde väl suttit kvar på påsen om det var runt halsen KJ tejpade? Tejp fäster bättre på plast än på fet hud inbillar jag mig.

Påsen i skuffen, fanns blodet på in eller utsidan av den?
Utsidan.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
I analysen i FUP anser man att tejpen är så svag så den inte kunde utgöra strypningsförsök, så jag tror inte den va stark direkt. Och kirurgtejp är väl ganska elastiskt, och han kan ha satt bitar för att få påsen att fastna, och det är enklare i bitar än i längre bitar som klibbar ihop sig.
Det där är nog inte det bästa tejpen att använda för ändamålet utan det måste ha varit ett jävla fipplande.

Det är inte heller konstaterat hur det har rivits eller klippts eller slitits av.
Att den inte duger till att strypa någon med håller jag med om. Däremot duger den till att tejpa en påse över en avliden person. Däremot är tejpen känslig för kyla/värme och är att betrakta som färskvara. Är tejpen ett par år kastas den inom den proffesionella världen.
Senast redigerad av highfive 2013-11-24 kl. 20:47.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
I analysen i FUP anser man att tejpen är så svag så den inte kunde utgöra strypningsförsök, så jag tror inte den va stark direkt. Och kirurgtejp är väl ganska elastiskt, och han kan ha satt bitar för att få påsen att fastna, och det är enklare i bitar än i längre bitar som klibbar ihop sig.
Det där är nog inte det bästa tejpen att använda för ändamålet utan det måste ha varit ett jävla fipplande.

Det är inte heller konstaterat hur det har rivits eller klippts eller slitits av.

Det är ingen kirurgtejp som använts.
Citera
2013-11-24, 20:46
Moderator
OYs avatar
Citat:

Han hade inte tid att pilla med resterna och då påsen togs av så vill han nog inte se henne heller.
Jag tror ju att en påse har varit över huvudet och det är vad tejpen skulle vara till, och det fastnade i håret vilket han inte vare sig hade lust eller tid till att ta bort. Det är min teori om tejpen.

Tejpen har använts för att fixera en plastpåse över VB huvud därför att det stack upp över ryggsäckskanten, kan det vara så?

Om det är så, så styckades VB i lägenheten, men ingenting tyder på det.
Citera
2013-11-24, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utsidan.

Tack, och ingenting har nämnts i FUP om att det blodet verkar utspätt eller har utsatts för vatten?

Då har kanske påsen legat i skuffen när liket hamnade där och besudlades?
Citera
2013-11-24, 20:50
Medlem
highfives avatar
Citat:
Tejpen har använts för att fixera en plastpåse över VB huvud därför att det stack upp över ryggsäckskanten, kan det vara så?

Om det är så, så styckades VB i lägenheten, men ingenting tyder på det.
Den kan ha tejpats fast som huvudkudde i bagaget. För att inte DNA från håret skulle hamna på bagagerumsmattan.
Citera
2013-11-24, 20:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Så du menar att ingenting av det andra är utredning? Vad är det då?

Berg är inte fullständigt utredd. Vilket ord är det du inte förstår ?
Citera
2013-11-24, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tack, och ingenting har nämnts i FUP om att det blodet verkar utspätt eller har utsatts för vatten?

Då har kanske påsen legat i skuffen när liket hamnade där och besudlades?
Ja, eller när blodet hamnade där.
Citera
2013-11-24, 20:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det är ingen kirurgtejp som använts.
Nä kirurgtejp är något annat. Detta är en billigare variant som används vid omläggningar i hemtjänsten som ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in