2013-11-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Katter när det oavsiktligt blivit för många(på gården), hundar i nödsituation(olycka), hästar vid nödsituation och sjukdom/skada. OT, men det är ett svar, och jag skulle aldrig kunna avliva och stycka en människa bara för att jag kan göra det med djur. Därför tycker jag att kopplingen hund och VB är märklig, finns inget likhetstecken mellan det här.

Saken med KJ är att det känns att han styckade hunden för skojs skull. Att han gick i dom tankarna. Sen även att han sagt att han vill äta människokött och googlade hundens anatomi i samband med att den dog.

Det är svårt att förklara. Men det är skillnad på att avliva ett djur av praktiska skäl och på att göra det för att undersöka hur man styckar.
Citera
2013-11-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har också varit inne på att KJ/VB kan ha varit hos någon annan, tidigare inlägg:
..............................
En långskottsteori som säkerligen våldför sig på det sannolika men som "får in" MP i en bostad (förklarar styckningen) och ger en medhjälpare är den att VB och KJ den 4/5 var hemma hos någon annan (det är väl inte klarlagt att VB öht var hemma hos KJ?) och att saker där gick riktigt illa/VB dödats under omständigheter som gör både KJ och X gravt inblandade, dvs det låg inte i någons intresse att kontakta polis. Sedan i allmän stress/panik tas beslut om styckning (som kanske bara den ene utför) och efter det finns ingen mental återvändo, det gäller för KJ att hålla sig till enklast möjliga berättelse om kvällen och hoppas att indicierna inte håller för fällande dom.
...............................

Tänker nu lite även på vittnet Bengt på Flottiljv 4 (s 185) som uppgav att han den 4/5 genom köksfönstret såg KJ gå mot bilen och att han då sa till sambon "att nu blir det fest för K hade på sig en blå knälång rock och han brukar annars alltid variera mellan militärkläder eller en grå huvtröja".

Och visst, vittnen är vittnen. Men kanske var ändå inte Bengt helt fel ute i sin bedömning, känns inte som någon total omöjlighet att KJ planerat/gjort upp med någon annan (boende i grannskapet) om ett party med VB som (omedveten) gäst (och pga detta hennes irriterade sms).
Har dock ingen teori nu om vem "någon annan" skulle vara.

Jag har också funderat kring det där

https://www.flashback.org/sp46065279
Citera
2013-11-09, 20:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Jag har förstorat bilden och kan inte se någon kasse.
Men där emot kan man se rostbruna fläckar på gummilisten.
Coop-påsen var den som hade blodbesudlingar från VB och hittades i bagaget. Finns bra bild på påsen i fup.
Citera
2013-11-09, 20:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jamen hur tänkte du nu? "Lögnaktig förklaring"Det kan det ju bara vara om åklagare lyckas leda i bevis att KJ ljuger om hunden?
Det är just precis det man lyckades med. Han ljög bevisligen gällande den SMS-utväxling han hade med VB gällande "grabbens" död. Som sagt, en lögn av den person som inte påstår sig inte kunna ljuga säger en hel del..
Citera
2013-11-09, 20:32
Medlem
Med tanke på "taxispåret" eller vad det kan kallas så har jag tagit fram uppgifter på den absolut mest sannolika väg taxin åkt, dels via karta och vägavstånd, dels genom kontakter i Boden om mest sannolika och snabbaste väg för en taxi/bilfärd från nämnda adress till Timjan*ägen och MB bostads adress.

Då blir sträckningen om man ser till taxikvittots km som är = 9,19 km 11 min.

Enligt Google Map utan stopp

Kör via Lulevägen/väg 97/svängleden/ · 9,3 km 12 min
Väg 97 med mitträcke är 100km/t och stoppförbud (i princip motorled)

Alternativ för att stanna och plocka upp VB..
lägg på minst ca 15-30 sekunder för stopp på nedanstående.

Kör via Åbergsleden · 8,7 km 13 min
Kör via Torpgärdsleden · 9,7 km 14 min

Upp till var och en att bedöma vilket alternativ som är mest sannolikt.

För mig är det helt uppenbart både vad gäller ovanstående och givetvis att någon VB har aldrig plockats upp i en taxi och chaffisen inte skulle komma ihåg detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Coop-påsen var den som hade blodbesudlingar från VB och hittades i bagaget. Finns bra bild på påsen i fup.

Jag vet men jag vill gärna veta var den låg i bagaget och
även den högra handsken.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
när du avlivade katten och hunden styckade du dem oxo

Jag är ute efter en jämförelse av spärrar, att avliva ett djur är inte det samma som att avliva en människa föreställer jag mig. Det samma gäller styckning, typ. Jag inbillar mig att inte ens ett fåtal av alla styckare i det här landet skulle kunna stycka en människa, om knappt någon.
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kl 20:20 i min FUP.

Se sid 177.
Citera
2013-11-09, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det är beteendet man tittar efter. Kan man stycka en hund som man älskar kan det finnas likheter med att stycka en människa. Förmågan till våld finns där och psyket med.
Därmed inte sagt att KJ styckade hunden!

Det här håller inte. Det finns inga bevis som säger att KJ har styckat sin hund. Mängder med människor avlivar sina husdjur utan att de för den skull är potentiella styckmördare.
Citera
2013-11-09, 20:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Se sid 177.
I förhöret innan kom hon 20:20.
Citat:
De hade kommit överens om att äta tillasmmans hos honom kl. 20.00, men [MF] blir lite sen och tror att det rör sig om 20 minuter sen, att hon anläder vid ca 20.20-tiden ungefär.
(Inte min stavning)
Citera
2013-11-09, 20:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Med tanke på "taxispåret" eller vad det kan kallas så har jag tagit fram uppgifter på den absolut mest sannolika väg taxin åkt, dels via karta och vägavstånd, dels genom kontakter i Boden om mest sannolika och snabbaste väg för en taxi/bilfärd från nämnda adress till Timjan*ägen och MB bostads adress.

Då blir sträckningen om man ser till taxikvittots km som är = 9,19 km 11 min.

Enligt Google Map utan stopp

Kör via Lulevägen/väg 97/svängleden/ · 9,3 km 12 min
Väg 97 med mitträcke är 100km/t och stoppförbud (i princip motorled)

Alternativ för att stanna och plocka upp VB..
lägg på minst ca 15-30 sekunder för stopp på nedanstående.

Kör via Åbergsleden · 8,7 km 13 min
Kör via Torpgärdsleden · 9,7 km 14 min

Upp till var och en att bedöma vilket alternativ som är mest sannolikt.

För mig är det helt uppenbart både vad gäller ovanstående och givetvis att någon VB har aldrig plockats upp i en taxi och chaffisen inte skulle komma ihåg detta.

Jag tror mer på att herrn i fråga kom hem med taxin, hoppade in i någon av de två bilarna som han gav bort i somras och åkte med någon av dessa bilar och mötte upp VB cirka kl 21.
Citera
2013-11-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det är just precis det man lyckades med. Han ljög bevisligen gällande den SMS-utväxling han hade med VB gällande "grabbens" död. Som sagt, en lögn av den person som inte påstår sig inte kunna ljuga säger en hel del..
Ok.
Det där skulle jag bevisligen behöva sätta mig djupare in i, hund förhöret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in