2013-11-21, 21:29
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Blev det något från MDCI förresten? Hoppas mitt kommer i början av nästa vecka.
Inte än, har testat Ambre Topkapi några dagar nu. Den blir tyvärr lite tråkig i drydownen. Älskar öppningen, men efter några timmar så tappar den fräschheten lite. Jag har blivit lite tveksam att den är värd en hel flaska. Ska testa några dagar till innan jag bestämmer mig.
Citera
2013-11-22, 22:30
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Inte än, har testat Ambre Topkapi några dagar nu. Den blir tyvärr lite tråkig i drydownen. Älskar öppningen, men efter några timmar så tappar den fräschheten lite. Jag har blivit lite tveksam att den är värd en hel flaska. Ska testa några dagar till innan jag bestämmer mig.
Om du tänker AT som en doft till vintern så håller jag med i det. Men till sensommar/höst är den perfekt. Drydownen kräver och gör sig väldigt bra i lite varmare klimat imo. Det var den enda doften jag hade med mig till Spanien för några veckor sedan och den satt klockrent dom doft då.
Citera
2013-11-24, 15:35
Medlem
injections avatar
Skickade e-mail till parfumdreams angående Aventus batch

S042B 13U02
A42B1 3P01

Dem två batch säljer dem, tycker inte det är värt att beställa eftersom jag har S04 och den är inte något att ha, luktar som en billig rakvatten långt ifrån att den är värd 2000 kr!! Har inte testat den med A42 men tror inte att det är så stor skillnad. Vaför ska dem jävlas så? Får hem en sample Aventus jag gillade skarpt och sen när jag beställde en flaska får jag hem 120 ml rakvatten som luktar piss! .

Om jag visste att jag skulle få hem en flaska utav den doften jag luktade i samplen jag fick så hade jag betalat 3000 kr utan problem! Livet är orättvist ibland...
Citera
2013-11-24, 16:08
Medlem
Queen-Obscences avatar
Christina Aguileras parfym Royal desire är min personliga favorit för tillfället tillsammans med Brittans Midnight Fantasy. Funderar stark på Xtinas nya "Unforgetable" någon som fått tag på den?
Citera
2013-11-24, 17:00
Medlem
Hej, behöver hjälp med parfymtips. Har länge använt The One for Men by Dolce Gabbana, vilken är en doft jag verkligen tycker om. Men jag tycker som många andra att det suger när doften sitter kvar i två timmar. Läst lite här http://www.basenotes.net/ID26122674.html och många har samma problem.
För att hitta en doft som jag skulle uppskatta, tror ni det är någon ide att leta parfymer med samma ingredienser?

Var iväg och testade lite Acqua di Parma eftersom detta ska anses vara ett klassiskt dofthus, och plockade på mig lite prover.
Colonia: föll mig inte i smaken, vet inte om det var tvållukten jag inte klarade.
Essenza: gillade jag mycket mer men också lite tvållukt, dock ska jag testa denna mer.
Intensa: föll mig i smaken, men denna tyckte jag satt i väldigt kort. Tror ni Intensa oud skulle vara något?

Tar gladeligen emot tips på andra parfymer, priset spelar ingen större roll sålänge jag hittar en parfym som jag tycker om. Ska jag testa Creed/Penhaligon´s dofter?
Citera
2013-11-24, 17:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Hej, behöver hjälp med parfymtips. Har länge använt The One for Men by Dolce Gabbana, vilken är en doft jag verkligen tycker om. Men jag tycker som många andra att det suger när doften sitter kvar i två timmar. Läst lite här http://www.basenotes.net/ID26122674.html och många har samma problem.
För att hitta en doft som jag skulle uppskatta, tror ni det är någon ide att leta parfymer med samma ingredienser?

Var iväg och testade lite Acqua di Parma eftersom detta ska anses vara ett klassiskt dofthus, och plockade på mig lite prover.
Colonia: föll mig inte i smaken, vet inte om det var tvållukten jag inte klarade.
Essenza: gillade jag mycket mer men också lite tvållukt, dock ska jag testa denna mer.
Intensa: föll mig i smaken, men denna tyckte jag satt i väldigt kort. Tror ni Intensa oud skulle vara något?

Tar gladeligen emot tips på andra parfymer, priset spelar ingen större roll sålänge jag hittar en parfym som jag tycker om. Ska jag testa Creed/Penhaligon´s dofter?
Om hållbarhet är viktigt så kan jag rekommendera:

Parfums MDCI Invasion Barbare
Parfums MDCI Chypre Palatin
Creed Aventus (Finns dock tydligen bra och sämre batcher)
Creed Green Irish Tweed
Tom Ford Tobacco Vanille
Amouage Reflection
Dior Homme Intense
Guerlain L'Instant De Guerlain Extreme

Varierande dofter, prisklass och tillgänglighet men någon av dessa borde du gilla
Senast redigerad av NirvanA 2013-11-24 kl. 17:14.
Citera
2013-11-24, 18:03
Medlem
Bultmans avatar
Citat:

Man får tänka på att Acqua di Parma är parfymer som är gjorda för ett italienskt klimat så det är därför de inte luktar lika bra i Sverige under november, men om du sparar proverna till i sommar och använder dem då så kommer du att upptäcka helt andra dofter.
Citera
2013-11-24, 18:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Man får tänka på att Acqua di Parma är parfymer som är gjorda för ett italienskt klimat så det är därför de inte luktar lika bra i Sverige under november, men om du sparar proverna till i sommar och använder dem då så kommer du att upptäcka helt andra dofter.
Skriver under på det, AdP Colonia (originalet) är ju mer eller mindre ultimata högsommar parfymen, funkar inte bra alls under någon annan tid på året.
Citera
2013-11-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Creed Green Irish Tweed
Tom Ford Tobacco Vanille
Amouage Reflection
Dior Homme Intense

Varierande dofter, prisklass och tillgänglighet men någon av dessa borde du gilla

Ska kolla upp dessa, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Bultman

Citat:
Skriver under på det, AdP Colonia (originalet) är ju mer eller mindre ultimata högsommar parfymen, funkar inte bra alls under någon annan tid på året.

Sant, dock tycker jag essenzan(som bara blir bättre) dock funkar helt okej nu under november.

Ingen som testat Intesa oud?
Citera
2013-11-24, 18:35
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Skickade e-mail till parfumdreams angående Aventus batch

S042B 13U02
A42B1 3P01

Dem två batch säljer dem, tycker inte det är värt att beställa eftersom jag har S04 och den är inte något att ha, luktar som en billig rakvatten långt ifrån att den är värd 2000 kr!! Har inte testat den med A42 men tror inte att det är så stor skillnad. Vaför ska dem jävlas så? Får hem en sample Aventus jag gillade skarpt och sen när jag beställde en flaska får jag hem 120 ml rakvatten som luktar piss! .

Om jag visste att jag skulle få hem en flaska utav den doften jag luktade i samplen jag fick så hade jag betalat 3000 kr utan problem! Livet är orättvist ibland...

Jag har fått för mig att någon bokstav står för storleken på flaskan, kan ju ha helt fel men kan "A" betyda 120ml och "S04" 75ml?

Kan man inte maila Creed och påpeka sitt missnöje och fråga om det finns något dom kan göra?

Citat:

Creed Green Irish Tweed
Tom Ford Tobacco Vanille
Amouage Reflection
Dior Homme Intense

GIT har jag hört ganska blandade åsikter om hållbarhet där också så jag tror likt Aventus att det finns bättre och sämre batcher. Tror det finns bättre märken än Creed om man är ute efter hållbarhet.

Citat:
Ingen som testat Intesa oud?

Jo, ett par ggr. Den luktar helt suveränt inledningsvis men drydownen tycker jag är fruktansvärd. Vanliga Intensan är ljusår bättre i mitt tycke. Inte helt värdelös på hösten heller för den delen.

Ett parfymhus med bra kvalité på hållbarhet och projektion är Amouage, dyrt men dom har ett gäng riktigt trevliga dofter. Epic, Jubilation XXV, Reflection, Honour och Lyric kan vara värda att testa.

Många hyllar även Montale som ett hus med riktigt bra grejer. Själv tycker jag att det jag testat därifrån är skit till 95% men alla gillar olika. Kan iaf rekommendera Leather Aoud.

Vill du ha något galet så kolla in Puredistance M, dyr som satan men där har du något som håller.

Annars kan jag tipsa om Tauer där både Lonestar Memories och L`Air du Desert Marocain som två trevliga dofter.
Citera
2013-11-24, 18:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
GIT har jag hört ganska blandade åsikter om hållbarhet där också så jag tror likt Aventus att det finns bättre och sämre batcher. Tror det finns bättre märken än Creed om man är ute efter hållbarhet.
.

Kanske det, talade utifrån egna erfarenheter, GIT sitter i 12timmar+ för mig, samma med Aventus, sen finns det säkert skillnader i batcher, hudtyper etc etc som man nog får utgå ifrån när det gäller alla parfymer.
Citera
2013-11-24, 21:25
Medlem
Kumhos avatar
Jag får usel hållbarhet av VIW. GIT och Aventus är riktigt bra på min hud och med de batcher jag har.
Aventus batchen är C42B11Z01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in