Citat:
Ursprungligen postat av
injection
Skickade e-mail till parfumdreams angående Aventus batch
S042B 13U02
A42B1 3P01
Dem två batch säljer dem, tycker inte det är värt att beställa eftersom jag har S04 och den är inte något att ha, luktar som en billig rakvatten långt ifrån att den är värd 2000 kr!! Har inte testat den med A42 men tror inte att det är så stor skillnad. Vaför ska dem jävlas så? Får hem en sample Aventus jag gillade skarpt och sen när jag beställde en flaska får jag hem 120 ml rakvatten som luktar piss! .
Om jag visste att jag skulle få hem en flaska utav den doften jag luktade i samplen jag fick så hade jag betalat 3000 kr utan problem! Livet är orättvist ibland...

Jag har fått för mig att någon bokstav står för storleken på flaskan, kan ju ha helt fel men kan "A" betyda 120ml och "S04" 75ml?
Kan man inte maila Creed och påpeka sitt missnöje och fråga om det finns något dom kan göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Om hållbarhet är viktigt så kan jag rekommendera:
Parfums MDCI Invasion Barbare
Parfums MDCI Chypre Palatin
Creed Aventus (Finns dock tydligen bra och sämre batcher)
Creed Green Irish Tweed
Tom Ford Tobacco Vanille
Amouage Reflection
Dior Homme Intense
Guerlain L'Instant De Guerlain Extreme
Varierande dofter, prisklass och tillgänglighet men någon av dessa borde du gilla
GIT har jag hört ganska blandade åsikter om hållbarhet där också så jag tror likt Aventus att det finns bättre och sämre batcher. Tror det finns bättre märken än Creed om man är ute efter hållbarhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
bytheline
Ingen som testat Intesa oud?
Jo, ett par ggr. Den luktar helt suveränt inledningsvis men drydownen tycker jag är fruktansvärd. Vanliga Intensan är ljusår bättre i mitt tycke. Inte helt värdelös på hösten heller för den delen.
Ett parfymhus med bra kvalité på hållbarhet och projektion är Amouage, dyrt men dom har ett gäng riktigt trevliga dofter. Epic, Jubilation XXV, Reflection, Honour och Lyric kan vara värda att testa.
Många hyllar även Montale som ett hus med riktigt bra grejer. Själv tycker jag att det jag testat därifrån är skit till 95% men alla gillar olika. Kan iaf rekommendera Leather Aoud.
Vill du ha något galet så kolla in Puredistance M, dyr som satan men där har du något som håller.
Annars kan jag tipsa om Tauer där både Lonestar Memories och L`Air du Desert Marocain som två trevliga dofter.