Citat:
Ursprungligen postat av
ThePlayboy
Nu skall vi se om FB experterna kan hjälpa till...
Jag har på sista tiden blivit mer eller mindre besatt av våtrakning och "old school" rakdon, men även klassiska parfymer. Jag använder i stort sett bara Creed och Acqua di Parma numera.
Men jag letar efter en parfym/rakvatten från barndomen, som min far använde. Kommer inte ihåg namnet men vill gärna hitta denna parfym. Den kanske inte alls luktar gott, men det är värt ett försök.
Det är inte "Brut" innan ni föreslår denna parfym, såvida den inte funnits i en flaska som ser ut som den jag beskriver nedan.
Parfymen jag söker fanns i en genomskinlig fyrkantig flaska, såg ut lite som "Chrome" från Azzaro eller Bvlgari "Blue" i formen, vätskan/parfymen var klargrön och flaskan hade "dimples" dvs gropar ungefär som på en golfboll. Dock inte lika tätt.
Är det någon vänlig själ som vet vilken parfym jag menar?
Den första jag kom att tänka på var Brut, men det är alltså inte den. Är du helt hundra på flaskan? Annars skulle jag kunna tänka mig Pour Monsieur av Chanel, eller någon klon av den. Tror du det var någon lite dyrare doft, eller något man hittade lite här och var? Vilket årtionde talar vi om ungefär?
Edit: En annan jag tänkte på var Eau Sauvage av Dior. Flaskan stämmer inte helt med din beskrivning dock.