2014-02-03, 23:16
Medlem
knullklassons avatar
Bvlgari Black. Inget snack.
Citera
2014-02-03, 23:35
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Trevligt! Började med att testa lite av Bois d'Argent på min vrist. Som tur är tog jag bara lite eftersom jag en huvudvärk av doften. Den går tyvärr bort direkt.

Tråkigt. Råder dig dock att testa doften vid ett annat tillfälle, huvudvärken kan ju ha varit en ren tillfällighet.
Citera
2014-02-04, 12:39
Medlem
ThePlayboys avatar
Nu skall vi se om FB experterna kan hjälpa till...

Jag har på sista tiden blivit mer eller mindre besatt av våtrakning och "old school" rakdon, men även klassiska parfymer. Jag använder i stort sett bara Creed och Acqua di Parma numera.

Men jag letar efter en parfym/rakvatten från barndomen, som min far använde. Kommer inte ihåg namnet men vill gärna hitta denna parfym. Den kanske inte alls luktar gott, men det är värt ett försök.

Det är inte "Brut" innan ni föreslår denna parfym, såvida den inte funnits i en flaska som ser ut som den jag beskriver nedan.

Parfymen jag söker fanns i en genomskinlig fyrkantig flaska, såg ut lite som "Chrome" från Azzaro eller Bvlgari "Blue" i formen, vätskan/parfymen var klargrön och flaskan hade "dimples" dvs gropar ungefär som på en golfboll. Dock inte lika tätt.

Är det någon vänlig själ som vet vilken parfym jag menar?
Citera
2014-02-04, 12:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePlayboy

Jag har på sista tiden blivit mer eller mindre besatt av våtrakning och "old school" rakdon, men även klassiska parfymer. Jag använder i stort sett bara Creed och Acqua di Parma numera.

Men jag letar efter en parfym/rakvatten från barndomen, som min far använde. Kommer inte ihåg namnet men vill gärna hitta denna parfym. Den kanske inte alls luktar gott, men det är värt ett försök.

Det är inte "Brut" innan ni föreslår denna parfym, såvida den inte funnits i en flaska som ser ut som den jag beskriver nedan.

Parfymen jag söker fanns i en genomskinlig fyrkantig flaska, såg ut lite som "Chrome" från Azzaro eller Bvlgari "Blue" i formen, vätskan/parfymen var klargrön och flaskan hade "dimples" dvs gropar ungefär som på en golfboll. Dock inte lika tätt.

Den första jag kom att tänka på var Brut, men det är alltså inte den. Är du helt hundra på flaskan? Annars skulle jag kunna tänka mig Pour Monsieur av Chanel, eller någon klon av den. Tror du det var någon lite dyrare doft, eller något man hittade lite här och var? Vilket årtionde talar vi om ungefär?

Edit: En annan jag tänkte på var Eau Sauvage av Dior. Flaskan stämmer inte helt med din beskrivning dock.
Citera
2014-02-04, 13:05
Medlem
ThePlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Den första jag kom att tänka på var Brut, men det är alltså inte den. Är du helt hundra på flaskan? Annars skulle jag kunna tänka mig Pour Monsieur av Chanel, eller någon klon av den. Tror du det var någon lite dyrare doft, eller något man hittade lite här och var? Vilket årtionde talar vi om ungefär?

Edit: En annan jag tänkte på var Eau Sauvage av Dior. Flaskan stämmer inte helt med din beskrivning dock.

Hej, tack för hjälpen

Nej, inte Brut såvitt jag vet... tror inte det var någon dyrare doft. Borde varit på 70 alt. början på 80-talet. Min far säger att han använde ett rakvatten som hette "PR" men jag kan inte hitta någon info på nätet. Dock beskrev han flaskan lite annorlunda. Jag kan ju minnas fel, men "ser" flaskan framför mig.
Citera
2014-02-04, 15:17
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Hej, tack för hjälpen

Nej, inte Brut såvitt jag vet... tror inte det var någon dyrare doft. Borde varit på 70 alt. början på 80-talet. Min far säger att han använde ett rakvatten som hette "PR" men jag kan inte hitta någon info på nätet. Dock beskrev han flaskan lite annorlunda. Jag kan ju minnas fel, men "ser" flaskan framför mig.

Det stämmer inte riktigt med din beskrivning av flaskan men när du säger PR kom jag att tänka på Paco Rabanne. Paco Rabanne pour Homme har funnits sedan i mitten av 70-talet. Förmodligen ute och cyklar men...
Citera
2014-02-04, 16:03
Medlem
ThePlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Det stämmer inte riktigt med din beskrivning av flaskan men när du säger PR kom jag att tänka på Paco Rabanne. Paco Rabanne pour Homme har funnits sedan i mitten av 70-talet. Förmodligen ute och cyklar men...

Det tänkte jag också på, men enligt min far var det inte Paco Rabanne, dessutom så är det inte rätt flaska och den gröna färgen är mörkare på Paco Rabanne.

Jag får hålla till godo med Creed "Original Vetiver", eftersom det är ungefär samma färg och antagligen luktar mycket godare.
Citera
2014-02-04, 16:22
Medlem
Newgausstons avatar
Citat:

Rent spontant kommer jag att tänka på dess:

Förresten, kolla Knize Two också (http://www.fragrantica.com/perfume/Knize/Knize-Two-12028.html).
Citera
2014-02-04, 18:21
Bannlyst
Vilken fysisk butik i Stockholm är det mest utbud av olika märken av parfymer?

Jag litar ärligt talat inte på Kicks och Åhlens så man blir nästan tvungen och leta upp varje enskild märkesbutik som Dior eller Giorgio Armani för att hitta respektive parfym för att komma undan fake parfymer.
Citera
2014-02-04, 18:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation
Vilken fysisk butik i Stockholm är det mest utbud av olika märken av parfymer?

Jag litar ärligt talat inte på Kicks och Åhlens så man blir nästan tvungen och leta upp varje enskild märkesbutik som Dior eller Giorgio Armani för att hitta respektive parfym för att komma undan fake parfymer.
Finns ingen anledning till att Åhléns eller Kicks skulle sälja fakeparfymer. För det första har de inte så mycket annat än designerdofter, dessa är väldigt sällan kopierade eftersom det knappt lönar sig. I de fall där det rör sig om nischdofter så är jag ganska säker på att de köper in av riktiga återförsäljare.
Citera
2014-02-04, 18:56
Medlem
Att NK, Åhléns, Kicks och de större butikskedjorna skulle sälja fakeparfymer ser jag som högst osannolikt. Det skulle någon redan kommit på, för att inte tala om vilka katastofala följder något sådant skulle innebära för en så stor butik.
Citera
2014-02-05, 00:12
Medlem
Cameltotems avatar
Måste säga att jag börjar gilla LIDGE mer och mer

http://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Instant-de-Guerlain-pour-Homme-Eau-Extreme-11570.html

Lite svårt att få tag på men värt besväret!

Enda negativa är väl att många tycker den luktar väldigt moget och det hållar jag med om.

De har inte varit någon reformulation så passa på och köp en nu innan det kanske blir en

Dior homme intense har slutar luktar på mig efter några timmar, vet inte om jag som har blivit van med den eller om det kommit in luft eller något i flaskan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in