2013-11-24, 02:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu begriper inte du att domstolen anser sig bedöma bevis och att man med stor sannolikhet anser att KJ är mördare här. Så dom tror inte detta det är fel ord och totalt ovidkommande. Man dömer inte folk för att man tror det.

Jag har sett mycket men det tog nog priset måste jag säga.
När dog farfadern? Och hur mycket kontakt behövde handskarna få för att de ska avge doft i bagaget?`Var dog farfadern och när dog farfadern?

Pratar man sannolikhet så pratar man om tro, inte en sluten fråga med ett enda svar som är rätt. Spekulation skulle jag vilja kalla det.

Du går från klarhet till klarhet, knäpp!
Citera
2013-11-24, 02:04
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Missat den informationen, vilken väg, var, när och vem sa?

Sök funktionen funkar ej för tillfället, nämndes för flera 1000 sidor sedan...en sörja av mörkrött nånting i närheten lr bredvid en väg.

Har någon denne Mich* Englunds fb? Gärna CA:s oxå.
Citera
2013-11-24, 02:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
inblandad? Han är i HÖGSTA grad inblandad eftersom han är en del i utredningen. Och vi VET att han ljugit sig halvvägs genom den här soppan! Underlag på detta - läs fup! Du är inte intresserad av att diskutera honom som mgm eftersom du redan tagit ställning, och det respekterar jag till fullo. men du har berättat din ståndpunkt i frågan nu, och det respekteras, som sagt. Kan inte påstå att ditt inlägg förde diskussionen framåt på ett konstruktivt sätt. Och vad gäller att hänga ut en person, så kan jag bara säga att om inte den oskyldige MB spöat sin kärring och knullat runt samt ljugit i förhör, så hade han inte suttit där han sitter idag. Dessutom, om polisen skött utredningen bättre hade han kunnat avföras från utredningen även inför kritiska ögon.

Exakt det jag ville ha sagt, du lägger in personliga värderingar och menar att han är en dålig person och därför förtjänar han att han hängas ut som en mördare, tillika hans älskarinnor också. Du kanske till och med har personliga motiv att svartmåla MB.

Detta gör att din trovärdighet sjunker dratiskt, tillsammans med ditt nyregistrerade konto och dina hittills ganska transparanta bidrag till tråden.

Polien har skött utredningen kring MB på ett sätt som jag inte anser är speciellt vanligt för att utesluta alternativa GM. En hel veckas utredningstid och desutom span. Man pressade honom i förhör långt efter att KJ blev gripen bara för att vara säker på att man har kunnat sudda ut alla tvivel. Det är ovanligt när man redan har en som är häktad för brottet.

Men har du källa på att polisen har gjort en dålig utredning så är jag förstås beredd att ta ställning till det utifrån den för det duger inte med att just du påstår det?

Jag har läst FUP, i detalj, dessutom vet jag hur man läser FUP för detta är långt ifrån den första jag granskar. Har du själv läst FUP eftersom du kommer med så anmärkningsvärda påståenden som att han är inblandad i högsta grad och att han ljugit sig igenom utredningen.

Problemet med oss som varit aktiva på just krimforumet under några år är att vi lägger mycket tid på flera olika fall här, ofta flera timmar varje dag. Det innebär att de vi vill att trådarna går framåt och att det är konstruktiva diskussioner och inte destruktiva diskussioner. Att framhålla en sak i flera månader utan att kunna presentera något som styrker det är destruktivt. Då måste man antingen släppa och vänta in ny information eller så får man ge sig på det med nya infallsvinklar.

Det är trist att man varje morgon måste plöja igenom 200-300 inlägg bara för att upptäcka att det var högst 5 inlägg som gav tråden någon form av behållning. Även om Flashback står för yttrandefrihet så önskar nog de flesta skribenter kvalite före kvantitet.
Citera
2013-11-24, 02:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Varför har det inte kommit kommentarer om den blodpölen som var nära en väg som någon upprepade ggr skrev om i tråden?
------------------------------------
Vad skulle hända om någon hittade en blodig yxa hemma hos någon, skulle det vara skäl till nya tag lr vill man komma till ro med en psyksjuk enbart (KJ)- kanske den mest labile medans ev andra håller sig själva i schack? Speciellt efter det här?
bara undrar...

Vilken väg?

Menar du detta inlägg?:

https://www.flashback.org/sp44156816
Senast redigerad av larsingvarsfru 2013-11-24 kl. 02:13.
Citera
2013-11-24, 02:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu begriper inte du att domstolen anser sig bedöma bevis och att man med stor sannolikhet anser att KJ är mördare här. Så dom tror inte detta det är fel ord och totalt ovidkommande. Man dömer inte folk för att man tror det.

Jag har sett mycket men det tog nog priset måste jag säga.
När dog farfadern? Och hur mycket kontakt behövde handskarna få för att de ska avge doft i bagaget?`Var dog farfadern ?
Omöjligt att svara på, beror på hur doftmolekylerna har spridit sig ifrån farfaderns kropp, begriper du inte det?

Klart att du inte gör, du gräver just nu, inlägg för inlägg, din egen trovärdighetsgrav.
Citera
2013-11-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tänk Magnus och Brasse när det gäller tejpen: Tejpen ska bort.
Jag har inte påtalat något annat.

Du menar så utan tvivel att det är KJ som är GM, men när jag ponerar samma hamnar jag i ett vägskäl och att då slå in på KJ:s väg känns duperat. Som om någon hånskrattar bakom ryggen på en. Det är pga att MB fått sitta och återberätta sms:en som han tycker. Om den sanningshalten vet vi inte ett skit, men vi vet att han är van att ljuga iom hans otrohet. Han t o m ger älskarinnan ett annat namn i mobilen. Det är en sann falskspelare. Hans alibi stöds av hans fru. I förhör erkänner han att VB har hotat att avslöja affären. Detta nöjer sig polis och åklagare med i ett mordfall. Det är kränkande mot VB och alla inblandade att inte alla utreds, så att saker hamnar på plats och avskrivs utifrån teknisk bevisning och en och annan hundnos.

KJ är en kompis VB bevisligen varit hos via fb, mobil och stöds av mastupptagningar 4 maj. KJ har Aspergers + ADD och beter sig inte som andra dock och det är misstänkt. I hans bagageutrymme återfanns plötsligt blod från VB, säkerligen blod från en död VB. Hur kom det dit?

Vi vet ingenting från det att VB var hos KJ tills det hon återfanns död. Inte ens åklagarna hade något mer än indicier, där tejprullen, som förmodligen inte alls har med fallet att göra, stod för ett viktigt bevis. Ett överdrivet bevisvärde som binder KJ vid brottet.
Dessutom, taxiresan är inget alibi alls, eftersom chauffören inte minns den specifika körningen. Kvittot kan vem som helst ha fixat, bara ta med sig MB:s kort och pröjsa med det. Sen AN:s bedyran om att MB var hemma hela natten trots att hon sov. Nej, han har fanimig riktigt kasst alibi, om alls något!
Citera
2013-11-24, 02:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Pratar man sannolikhet så pratar man om tro, inte en sluten fråga med ett enda svar som är rätt. Spekulation skulle jag vilja kalla det.

Du går från klarhet till klarhet, knäpp!

Nej det är du som fantiserar om farfaderns handskar och du är totalt väck. Du skämmer ut dig till den grad att man inte tror det är sant.

Rimlighet är ett annat ord som används läs på återkom. Det är nog så att du missuppfattat det mesta i en rättssal och värdering av bevis. Du sitter i en bubbla och inbillar dig om handskar osv.
Vilken anstalt skriver du ifrån?

Citat:
Dessutom, taxiresan är inget alibi alls, eftersom chauffören inte minns den specifika körningen. Kvittot kan vem som helst ha fixat, bara ta med sig MB:s kort och pröjsa med det. Sen AN:s bedyran om att MB var hemma hela natten trots att hon sov. Nej, han har fanimig riktigt kasst alibi, om alls något!

Fel det krävs inget alibi av rådande myndighet det är vad man ska rätta sig efter, och inte personligt tyckande.
Citera
2013-11-24, 02:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Omöjligt att svara på, beror på hur doftmolekylerna har spridit sig ifrån farfaderns kropp, begriper du inte det?

Klart att du inte gör, du gräver just nu, inlägg för inlägg, din egen trovärdighetsgrav.

Har du vanföreställningar? Handskarna ska ha varit på liket i så fall din dumma fan.
Doftmolekyler? Du vet ju inte ens var han dog eller när han dog.
Svamlat dig igenom ämnet och har mest inlägg av alla så det är inte konstigt att media skriver som dom gör att det är det värsta som finns om mordet i Boden. Du är ju en bidragande orsak till detta genom alla påhitten som totalt saknar verklighetsförankring.
Citera
2013-11-24, 02:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej det är du som fantiserar om farfaderns handskar och du är totalt väck. Du skämmer ut dig till den grad att man inte tror det är sant.

Rimlighet är ett annat ord som används läs på återkom. Det är nog så att du missuppfattat det mesta i en rättssal och värdering av bevis. Du sitter i en bubbla och inbillar dig om handskar osv.
Vilken anstalt skriver du ifrån?

Fel det krävs inget alibi av rådande myndighet det är vad man ska rätta sig efter, och inte personligt tyckande.

Vad jag minns så nämnde jag det där med handskar och farfar som en fråga, en teoretisk möjlighet. Att du sedan använder det emot min auktoritet genom att förvanska det till ett påstående i din argumentation gör dig till en sällsynt usel debattör och visar med tydlighet på ditt handikapp, du kan nämligen inte argumentera med trovärdighet utan använder dig av fulknep, det är genomskådat av de flesta i tråden misstänker jag.
Citera
2013-11-24, 02:19
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Maggan sitter tydligen på facit till den här mordgåtan. Hon kan minsann allt. Och MB är en riktig vaniljkille som leker med flörtkulor och såpbubblor så fort han kommer från AN. Han knullar inte runt, slår henne inte, hotar inte folk. En riktig veloursnubbe, helt enkelt! Men om nu Maggan vill, så kan ju hon åka och tälta med karln nånstans, han som är så jävla oskyldigt uthängd. Stackars karl.

Nu ser du världen lite väl svart/vitt. Det är nog många som ser MB som ett riktigt svin men det gör honom inte till mördare per automatik. Man måste inte tycka att han antingen är en mördare eller vanijvelourtyp.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tänk Magnus och Brasse när det gäller tejpen: Tejpen ska bort.
Jag har inte påtalat något annat.

Du menar så utan tvivel att det är KJ som är GM, men när jag ponerar samma hamnar jag i ett vägskäl och att då slå in på KJ:s väg känns duperat. Som om någon hånskrattar bakom ryggen på en. Det är pga att MB fått sitta och återberätta sms:en som han tycker. Om den sanningshalten vet vi inte ett skit, men vi vet att han är van att ljuga iom hans otrohet. Han t o m ger älskarinnan ett annat namn i mobilen. Det är en sann falskspelare. Hans alibi stöds av hans fru. I förhör erkänner han att VB har hotat att avslöja affären. Detta nöjer sig polis och åklagare med i ett mordfall. Det är kränkande mot VB och alla inblandade att inte alla utreds, så att saker hamnar på plats och avskrivs utifrån teknisk bevisning och en och annan hundnos.

KJ är en kompis VB bevisligen varit hos via fb, mobil och stöds av mastupptagningar 4 maj. KJ har Aspergers + ADD och beter sig inte som andra dock och det är misstänkt. I hans bagageutrymme återfanns plötsligt blod från VB, säkerligen blod från en död VB. Hur kom det dit?

Vi vet ingenting från det att VB var hos KJ tills det hon återfanns död. Inte ens åklagarna hade något mer än indicier, där tejprullen, som förmodligen inte alls har med fallet att göra, stod för ett viktigt bevis. Ett överdrivet bevisvärde som binder KJ vid brottet.

Har du läst förhören med KJ?
Utöver blod i bilen och blod på tejpen har likhund markerat i bilen. Han har inget alibi, han ljuger i förhör, han hade besökt huset som benen hittades i i nära samband med fynden, han kände till markerna väl där kroppen hittades, han var den sista som såg henne (har han sagt själv) osv...
Citera
2013-11-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt det jag ville ha sagt, du lägger in personliga värderingar och menar att han är en dålig person och därför förtjänar han att han hängas ut som en mördare, tillika hans älskarinnor också. Du kanske till och med har personliga motiv att svartmåla MB.

Detta gör att din trovärdighet sjunker dratiskt, tillsammans med ditt nyregistrerade konto och dina hittills ganska transparanta bidrag till tråden.

Polien har skött utredningen kring MB på ett sätt som jag inte anser är speciellt vanligt för att utesluta alternativa GM. En hel veckas utredningstid och desutom span. Man pressade honom i förhör långt efter att KJ blev gripen bara för att vara säker på att man har kunnat sudda ut alla tvivel. Det är ovanligt när man redan har en som är häktad för brottet.

Men har du källa på att polisen har gjort en dålig utredning så är jag förstås beredd att ta ställning till det utifrån den för det duger inte med att just du påstår det?

Jag har läst FUP, i detalj, dessutom vet jag hur man läser FUP för detta är långt ifrån den första jag granskar. Har du själv läst FUP eftersom du kommer med så anmärkningsvärda påståenden som att han är inblandad i högsta grad och att han ljugit sig igenom utredningen.

Problemet med oss som varit aktiva på just krimforumet under några år är att vi lägger mycket tid på flera olika fall här, ofta flera timmar varje dag. Det innebär att de vi vill att trådarna går framåt och att det är konstruktiva diskussioner och inte destruktiva diskussioner. Att framhålla en sak i flera månader utan att kunna presentera något som styrker det är destruktivt. Då måste man antingen släppa och vänta in ny information eller så får man ge sig på det med nya infallsvinklar.

Det är trist att man varje morgon måste plöja igenom 200-300 inlägg bara för att upptäcka att det var högst 5 inlägg som gav tråden någon form av behållning. Även om Flashback står för yttrandefrihet så önskar nog de flesta skribenter kvalite före kvantitet.
Öppna ett eget forum då där du kan sålla bort de som inte säger vad du vill höra. Jag antar att du också varit nyregistrerad nån gång, alltså har du inte heller varit pålitlig? Sånt jävla synsätt...och ja, jag vet hur man läser FUP och jag har läst FUP även i detta fall. Vad gäller MB så har han: Ljugit, spöat frun, knullat runt och mordhotat. Det är inga anmärkningsvärda påståenden. Det är tyvärr sanningen om denna karl. Detta står i FUP och är inget jag har hittat på. Läs förhören med MB, där har han till och med erkänt att han ljugit i förhör samt utfört ovan nämnda gärningar.DESSUTOM finns vittnesmål från de som styrker detta. Krävs inga personliga skäl för att svartmåla honom, sunt förnuft räcker. För övrigt har han svartmålat sig själv ganska rejält!
Citera
2013-11-24, 02:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Vad tror du själv om HR bedömning? Tror du man friar KJ, och vad händer sen tror du?

Vid oförändrat bevis/indicieläge lutar det åt att hovrätten fastställer tingsrättens dom. KJ är skyldig på samtliga åtalspunkter, det är min absoluta övertygelse, men han har inte varit ensam om detta och medgärningspersonerna, KJ + ytterligare en eller två, tror jag finns antingen inom KJ:s eller MB:s pastorat. Eventuellt inom båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in