Citat:
Ursprungligen postat av
Laxrosa
inblandad? Han är i HÖGSTA grad inblandad eftersom han är en del i utredningen. Och vi VET att han ljugit sig halvvägs genom den här soppan! Underlag på detta - läs fup! Du är inte intresserad av att diskutera honom som mgm eftersom du redan tagit ställning, och det respekterar jag till fullo. men du har berättat din ståndpunkt i frågan nu, och det respekteras, som sagt. Kan inte påstå att ditt inlägg förde diskussionen framåt på ett konstruktivt sätt. Och vad gäller att hänga ut en person, så kan jag bara säga att om inte den oskyldige MB spöat sin kärring och knullat runt samt ljugit i förhör, så hade han inte suttit där han sitter idag. Dessutom, om polisen skött utredningen bättre hade han kunnat avföras från utredningen även inför kritiska ögon.
Exakt det jag ville ha sagt, du lägger in personliga värderingar och menar att han är en dålig person och därför förtjänar han att han hängas ut som en mördare, tillika hans älskarinnor också. Du kanske till och med har personliga motiv att svartmåla MB.
Detta gör att din trovärdighet sjunker dratiskt, tillsammans med ditt nyregistrerade konto och dina hittills ganska transparanta bidrag till tråden.
Polien har skött utredningen kring MB på ett sätt som jag inte anser är speciellt vanligt för att utesluta alternativa GM. En hel veckas utredningstid och desutom span. Man pressade honom i förhör långt efter att KJ blev gripen bara för att vara säker på att man har kunnat sudda ut alla tvivel. Det är ovanligt när man redan har en som är häktad för brottet.
Men har du källa på att polisen har gjort en dålig utredning så är jag förstås beredd att ta ställning till det utifrån den för det duger inte med att just du påstår det?
Jag har läst FUP, i detalj, dessutom vet jag hur man läser FUP för detta är långt ifrån den första jag granskar. Har du själv läst FUP eftersom du kommer med så anmärkningsvärda påståenden som att han är inblandad i högsta grad och att han ljugit sig igenom utredningen.
Problemet med oss som varit aktiva på just krimforumet under några år är att vi lägger mycket tid på flera olika fall här, ofta flera timmar varje dag. Det innebär att de vi vill att trådarna går framåt och att det är konstruktiva diskussioner och inte destruktiva diskussioner. Att framhålla en sak i flera månader utan att kunna presentera något som styrker det är destruktivt. Då måste man antingen släppa och vänta in ny information eller så får man ge sig på det med nya infallsvinklar.
Det är trist att man varje morgon måste plöja igenom 200-300 inlägg bara för att upptäcka att det var högst 5 inlägg som gav tråden någon form av behållning. Även om Flashback står för yttrandefrihet så önskar nog de flesta skribenter kvalite före kvantitet.