2013-11-23, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Vad är det för bild? Denna kroppen är ju inte styckad men äcklig är den verkligen
Jag fick länken av en anonym medmänniska som kopierade bilden från Schlangekrafts blogg medan den var uppe. Benens position är densamma som benen i ödehuset som polisen beskrev den.
Citera
2013-11-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag fick länken av en anonym medmänniska som kopierade bilden från Schlangekrafts blogg medan den var uppe. Benens position är densamma som benen i ödehuset som polisen beskrev den.
Usch nu blir den ju ännu mer otäck när du säger så. Den el dom som gjort detta är ju riktigt sjuka människor och bara tanken på att människor kan göra något sånt här gör en rädd. Den killen som hittade benen flyttade aldrig på dom eller? Har tyvärr inte möjlighet att läsa fup nu men har för mig att han sa att han tagit på dom?
Citera
2013-11-23, 23:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nä det är inte ett dugg intressant, även om du fick med dig en och annan konspirationstroende på den där skrivningen.

Gå tillbaka och läs FUP igen så inser du säkert var någonstans du gjort fel i tankekedjan.

Att läsa in sakfakta eller bevis är nog för mycket begärt och det utesluter fritt fantiserande om poliserna som mörkar och hur MB då är mördare i det här fallet. Inte heller räcker bevisen eftersom en sk plantering har gjorts. Det är alltså så långt bort från verkligheten man kan komma, och media har skrivit om tråden som en uthängartråd. Men åsikter ska man ha och en åsikt handlar om vad man tycker inte vad som är fakta. Grön gardin är snyggare än en blå är en åsikt,. Men då åsikterna väljer ut en annan mördare för att man tycker det är det lite väl surt och oseriöst enligt min åsikt då.
Fakta sorteras ofta bort genom ett proffstyckande att ja men jag tycker inte hon dog av huggen utan jag anser att hon dog av strypningen. Rättsläkaren har fel. SKL har fel. Domarna har fel, åklagaren jagar fel människa, och hunden har fel, och blodet är fel för det är så lite och jag tycker nog att man skulle undersökt MB med husrannsakan, så hade bevisen i KJs bil försvunnit ut i tomma intet., För det tycker jag. Vad faktan är skiter man i fullständigt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-23 kl. 23:26.
Citera
2013-11-23, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Usch nu blir den ju ännu mer otäck när du säger så. Den el dom som gjort detta är ju riktigt sjuka människor och bara tanken på att människor kan göra något sånt här gör en rädd. Den killen som hittade benen flyttade aldrig på dom eller? Har tyvärr inte möjlighet att läsa fup nu men har för mig att han sa att han tagit på dom?
Han petade på dem, men flyttade dem inte.
Citera
2013-11-23, 23:32
Moderator
OYs avatar
Citat:

Rörde med foten och petade med kniv. Som sagt, det var ju bra att snabbt försvinna in i huset och vara där själv en stund, hitta benen och vidröra dem.
Citera
2013-11-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
On the contrary kompis. En seriös diskussion i en tråd av den här typen innefattar bl.a. att man försöker döda alla försök att få tråden att sväva iväg i nonsens som beror på vantolkningar av kända uppgifter eller rena faktafel. Jag gör mitt bästa för att dra upp sån skit i ljuset. Från de senaste två dygnen (jag har av barmhärtighetsskäl anonymiserat "bidragsgivarna")

- Miffo1 påstår att en av flera tänkbara förklaringar till blodbesudlingarna i bagageluckan på KJ:s bil är att blodet kommer från kadavret efter hunden "Grabben" (Miffo1 verkar har missat att blodet i är DNA-bestämt inte bara till att vara mänskligt utan också med högsta tänkbara matchning mot offret. Bortsett då från att "Grabben" enligt sin husse transporterades till sista vilan i älven ett par hundra meter från huset på en pulka)

- Miffo2 påstår att en tänkbar teori är att VB gått en promenad till "karatetränaren" från VB för att få skjuts hem och slippa gå hela vägen till sin bostad (Miffo2 har inte gjort den elementära prövningen av sin "teori" att kolla Quarrels utmärkta Bodenkarta. I så fall hade Miffo2 insett att tränarens bostad ligger i rakt motsatt riktning jämfört med offrets och att det faktiskt är en kortare promenadsträcka från KJ:s lägenhet till offrets bostad än vad det är till tränarens)

- Miffo3 påstår att det var en anmärkningsvärt hög kontaktfrekvens mellan karatetränaren och offret under de sista dagarna i hennes liv. I själva verket förekom det ovanligt få kontakter mellan dem den sista veckan hon levde (av 12 mätveckor kom den på 11 plats), den sista dagen var kontakterna klart under genomsnittet och även de två dagar som hade flest kontakter stack inte på något vis ut, det fanns veckor tidigare under året som hade ungefär så många kontakter per dag i snitt

Jag är lite snällare mot personer som kommer in i tråden första gången med påståenden som svär mot kända fakta. När det gäller kända "bidragsgivare" ser jag inget som helst skäl att visa någon förskoning. Dessa har redan fått en tydlig fingervisning om att de kan få brallorna nerdragna om de börjar påstå saker som direkt motsägs av fakta. Vill de ändå fortsätta med sin "teorier" utan att ens orka kolla om "teorierna" ens är teoretiskt möjliga så är det bara rätt åt dem om de får stå med rumpan bar och andra kanske får en nyttig varning att inte förstöra tråden med ren skit.
Bra! Det där är ju konstruktiv feedback, åtminstone stora delar av vad du skrev. Jag är inte rätt för att nån ska rycka brallorna av mig, det är jag beredd på. Men du, det var inte vad det här gällde från början. Klart att folk har fel ibland, men med tanke på hur stor den här tråden är imponeras jag ändå av hur pass stringent den är. Själv är jag SÅ jävla nyfiken på att få veta hur allt i den här soppan hänger ihop, så jag vill vända på varje sten! För innan vi fått det klart för oss genom ett erkännande eller på annat vis kommer jag vara med att luska! GM vet, men inte vi! Så bara att nöja sig med att tr utsett en skyldig dödar inte ens hälften av frågetecknen. DÄRFÖR kommer det upp allt från alternativa gm till luskande bland älskarinnor, etc. Dom som är nöjd och ser fallet som avslutat tror jag personligen inte tillför tråden speciellt mycket, dom är helt enkelt nöjda med det.
Citera
2013-11-23, 23:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Bra! Det där är ju konstruktiv feedback, åtminstone stora delar av vad du skrev. Jag är inte rätt för att nån ska rycka brallorna av mig, det är jag beredd på. Men du, det var inte vad det här gällde från början. Klart att folk har fel ibland, men med tanke på hur stor den här tråden är imponeras jag ändå av hur pass stringent den är. Själv är jag SÅ jävla nyfiken på att få veta hur allt i den här soppan hänger ihop, så jag vill vända på varje sten! För innan vi fått det klart för oss genom ett erkännande eller på annat vis kommer jag vara med att luska! GM vet, men inte vi! Så bara att nöja sig med att tr utsett en skyldig dödar inte ens hälften av frågetecknen. DÄRFÖR kommer det upp allt från alternativa gm till luskande bland älskarinnor, etc. Dom som är nöjd och ser fallet som avslutat tror jag personligen inte tillför tråden speciellt mycket, dom är helt enkelt nöjda med det.

Vilka vi? Du får gärna uttrycka att innan du vet för vad andra vet eller inte kan bara varje enskild uttala sig om. Jo man vet en hel del i det här fallet eftersom domstolen har kommit fram till skuldfrågan.
jag vet vad det handlar om och jag vet också vem som mördat VB och jag vet också vad för slags bevisning som finns.

Jag tror nog att dom som vet vad det handlar om håller tråden i form så den inte försvinner ut till en trams och uthängartråd för det har media redan rapporterat om. Och flera personer uttalar sig i FUP hur dom pekats ut här.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-23 kl. 23:40.
Citera
2013-11-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ja och det kan man ju fråga sig varför man gör? Hade fattat det om det var en hel kropp för att titta så den verkligen var död men hittar man två ben så kan jag inte fatta varför man ska fram och hålla på med sånt polisen ska göra
Citera
2013-11-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rörde med foten och petade med kniv. Som sagt, det var ju bra att snabbt försvinna in i huset och vara där själv en stund, hitta benen och vidröra dem.
Hur kan alla människor vara så konstiga som är inblandade i detta på ett el annat sätt?
Citera
2013-11-23, 23:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vilka vi? Du får gärna uttrycka att innan du vet för vad andra vet eller inte kan bara varje enskild uttala sig om. Jo man vet en hel del i det här fallet eftersom domstolen har kommit fram till skuldfrågan.
jag vet vad det handlar om och jag vet också vem som mördat VB och jag vet också vad för slags bevisning som finns.

Jag tror nog att dom som vet vad det handlar om håller tråden i form så den inte försvinner ut till en trams och uthängartråd för det har media redan rapporterat om. Och flera personer uttalar sig i FUP hur dom pekats ut här.
Du kan omöjligtvis veta att KJ är mördaren med mindre att du var på plats när VB togs av daga. Dock kan du välja att tro på domstolens bedömning att KJ är skyldig. Skillnad på att veta och att tro.

Jag misstänker att du är lättledd, okritisk och sväljer vad etablissemanget serverar dig utan att ens tänka efter. Ett får helt enkelt.
Citera
2013-11-23, 23:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kan omöjligtvis veta att KJ är mördaren med mindre att du var på plats när VB togs av daga. Dock kan du välja att tro på domstolens bedömning att KJ är skyldig. Skillnad på att veta och att tro.

Jag misstänker att du är lättledd, okritisk och sväljer vad etablissemanget serverar dig utan att ens tänka efter. Ett får helt enkelt.

Bevis vet du vad det är för något? Nej, tänkte väl det ta nu och se till att ta till dig vad bevis är och underlag för det har du inte presenterat i detta fallet. Gissningar och en massa konspirationer utan bevis.
Jo, med bevis vet man vem som mördat VB, så är det svårt din centralmupp.
Citera
2013-11-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Bra! Du som då har allt klart för dig kan ju berätta för MIG:
*Var mordplats är
*var mordvapnet finns
*var VB:s kläder finns
*Vad som stod i hennes sista SMS
*Vad KJ eldade hemma i Svartbyn på kvällen
*var händerna finns
*var finns VB:s mobil
*Varför nämnde inte taxichauffören att AN varit med i bilen?

Ska jag göra listan längre, eller har du förstått poängen??

Vissa av dessa fakta känner bara gärningsmannen och/eller eventuell medhjälpare till! Och såvida dessa inte utgörs av alla i den här tråden förutom mig, så kan jag skriva VI!

Vidare: Någon pratade nyss om yttrandefrihet. Vem är uthängd, tycker du?? Får vi kanske inte diskutera de som är inblandade i smeten? Och media är väl om några känd för att hänga ut folk, deras maskningar ger jag inte mycket för. Jag är inte ute efter att hänga ut folk, jag vill ha svar på en massa oklarheter och frågor, det är orsaken till min närvaro i tråden, och jag lär vara kvar här tills frågorna fått svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in