Citat:
Ursprungligen postat av
Laxrosa
Det är klart! Men vill man komma någonstans i en diskussion så bör man fylla den med något konstruktivt, och inte försöka döda den. Konstruktiva mothugg välkomnasabsolut, det håller igång diskussionen.
On the contrary kompis. En seriös diskussion i en tråd av den här typen innefattar bl.a. att man försöker döda alla försök att få tråden att sväva iväg i nonsens som beror på vantolkningar av kända uppgifter eller rena faktafel. Jag gör mitt bästa för att dra upp sån skit i ljuset. Från de senaste två dygnen (jag har av barmhärtighetsskäl anonymiserat "bidragsgivarna")
- Miffo1 påstår att en av flera tänkbara förklaringar till blodbesudlingarna i bagageluckan på KJ:s bil är att blodet kommer från kadavret efter hunden "Grabben" (Miffo1 verkar har missat att blodet i är DNA-bestämt inte bara till att vara mänskligt utan också med högsta tänkbara matchning mot offret. Bortsett då från att "Grabben" enligt sin husse transporterades till sista vilan i älven ett par hundra meter från huset på en pulka)
- Miffo2 påstår att en tänkbar teori är att VB gått en promenad till "karatetränaren" från VB för att få skjuts hem och slippa gå hela vägen till sin bostad (Miffo2 har inte gjort den elementära prövningen av sin "teori" att kolla Quarrels utmärkta Bodenkarta. I så fall hade Miffo2 insett att tränarens bostad ligger i rakt motsatt riktning jämfört med offrets och att det faktiskt är en kortare promenadsträcka från KJ:s lägenhet till offrets bostad än vad det är till tränarens)
- Miffo3 påstår att det var en anmärkningsvärt hög kontaktfrekvens mellan karatetränaren och offret under de sista dagarna i hennes liv. I själva verket förekom det ovanligt få kontakter mellan dem den sista veckan hon levde (av 12 mätveckor kom den på 11 plats), den sista dagen var kontakterna klart under genomsnittet och även de två dagar som hade flest kontakter stack inte på något vis ut, det fanns veckor tidigare under året som hade ungefär så många kontakter per dag
i snitt
Jag är lite snällare mot personer som kommer in i tråden första gången med påståenden som svär mot kända fakta. När det gäller kända "bidragsgivare" ser jag inget som helst skäl att visa någon förskoning. Dessa har redan fått en tydlig fingervisning om att de kan få brallorna nerdragna om de börjar påstå saker som direkt motsägs av fakta. Vill de ändå fortsätta med sin "teorier" utan att ens orka kolla om "teorierna" ens är teoretiskt möjliga så är det bara rätt åt dem om de får stå med rumpan bar och andra kanske får en nyttig varning att inte förstöra tråden med ren skit.