Citat:
Nu tror jag att sorgen lägger sig på sjutton år, knappast så att de fortfarande äter lugnande piller och gråter sig till sömns varje natt. Och man måste inte ställa en familjs sorg mot en annans. Är det så att RO är skyldig, oavsett om han då begått uppsåtligen mord eller ej, så är det en enorm tragedi för hans familj. En kvinna kommer förlora sin man i flera år, ett barn kommer förlora sin far i flera år, en social skam och utfrysning väntar ROs fru, barn, föräldrar, syskon. Det är ett helvete som jag inte unnar dem, verkligen inte. De har ju inte förtjänat det.Jobbigt? I jämförelse vad PHs föräldrar går igenom varje dag sen oktober 1996, eller?
OM RO är rätt GM hoppas jag han får gå igenom helvetet och tillbaka. Sen vetefan om ROs direkta släkt och omgivning har undgått att höra SOS-samtalet. Jag tvivlar på det , och de har med största sannolikhet känt igen rösten, såvida det är RO på bandet och tillika mördaren.
Jag kände PHs far för länge länge sen, och han var en riktigt reko man.
OM RO är rätt GM hoppas jag han får gå igenom helvetet och tillbaka. Sen vetefan om ROs direkta släkt och omgivning har undgått att höra SOS-samtalet. Jag tvivlar på det , och de har med största sannolikhet känt igen rösten, såvida det är RO på bandet och tillika mördaren.
Jag kände PHs far för länge länge sen, och han var en riktigt reko man.
Citat:
Allt pekar på att det är RO som sitter anhållen, det får anses utrett. Att därifrån dra slutsatsen att han är skyldig till mord är något helt annat och med det vi vet idag så finns det ingenting som tyder på att han skulle vara den skyldige. Polisen vet naturligtvis något och det är därför han är anhållen. Men därifrån är det långt till åtal och fällande dom, för anhållande krävs det nästan ingenting. Ett typexempel är mannen som oskyldigt häktades för mordet på Anna Lindh, han angavs av en anhörig som lik mördaren på övervakningsbilderna. Så här i efterhand kunde vi konstatera att det inte fanns någon som helst likhet alls.
Citat:
Vad vet du om han tycker synd om sig själv? Och om RO är skyldig och tycker synd om sig själv så kan det vara för att han förbannar sitt unga omogna jag som begick ett grovt våldsbrott. Inget att uppröras över i så fall. Du verkar dessutom vara av uppfattningen att han är skyldig. Vad har du för belägg för det, berätta för oss andra eftersom hittills har vi inte fått veta vad det är som binder honom till brottet?
Citat:
Jo att överanalysera kan ju vara kul. Dock ska man komma ihåg att mängder med folk byter från -sson namn till egna eftersom de är trötta på att bli förväxlade med alla andra som har samma namn. Och de flesta som byter tar faktiskt "adelsklingande" namn, kanske för att det låter fint, sparre, oxe, falk, stjärna och annat ingår ofta i sådana namn. Jag tror inte att man måste vara megalomanisk och pretentiös för att ta sådant namn faktiskt.Om man ska överanalysera, vilket alltid är kul, så kan det vara så att hans föräldrar hade mindervärdeskomplex och att det inte dög att inte heta något som inte lät lite löjligt adligt, varför man bytte namn till det som jag upplever det, smått hysteriska wanna-be adligvalet Oxen stra*nd. Någonstans kan det också förklara sonens eventuella rån av P, han ville helt enkelt skaffa stålar för att vara så "fin" som familjen kämpade för att vara. Och för det krävs kosing.
För övrigt, om RO är skyldig så bör man ha i åtanke att han levt ett skötsamt liv i nästan två decennier. Det är alltså ingen person med en psykiatrisk våldsproblematik, han ska naturligtvis straffas för brottet, inget tal om saken men straffet lär knappast bli hårt utifrån den skala som tillämpas. Döms han för mord tippar jag på att han får tio år, dvs minimistraffet för mord. Det skulle det inte förvåna mig alls om det här mordet, om det går till rättegång, blir omrubricerat till något annat, tex att en domstol finner att BO förvisso mördades uppsåtligen men att det fanns förmildrande omständigheter och rubricerar det hela som dråp. Eller att det inte ens fanns uppsåt att döda och rubricerar det som grov misshandel och vållande till annans död. Det kan ha rört sig om en uppgörelse, ett slagsmål som gått överstyr, BO kanske var den som gick till angrepp. Och jag tror fortfarande att det kan finnas en ganska stor sannolikhet att det rör sig om tre personer, BO, GM och en tredje som kanske också var GM eller kompis med GM.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-11-23 kl. 18:39.
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-11-23 kl. 18:39.