Citat:
Ursprungligen postat av
Moon The Loon
Det där inlägget är väldigt likt det som en person postat i denna tråd plus en del info till.
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=609301&threadid=1050 415
Hittade detta inlägget från 2012-01-31:
Citat:
Ursprungligen postat av
salamandel
Hej!
Han bor i en villa på Lidingö och har en sambo och ett barn. Han arbetar med IT på ett större företag. Han är vad jag vet försiktig med öl och vin mm. Han är utåtriktad, men lite kaxig oxh
stöddig. Han verkar ha obegränsat med pengar. Han är lite över 40 år med lite hår på huvudet.
När inlägget skrevs var den anhållne mannen (född 1974) sen några år tillbaks folkbokförd i Vallentuna. Antingen har salamandel fel person i åtanke eller så har han rätt person men har blandat ihop bostadsort. Eller så har den anhållne varit folkbokförd på ett ställe men bott på ett annat.
Men det stämmer ju inte heller helt med ålder (några år fel).
Men här skriver salamandel (2011) att ringaren var gift:
Citat:
Ursprungligen postat av
salamandel
I våras så hörde jag på eftermiddagsnyheterna på radion att de anhållit en person för mordet. Men sedan blev det helt tyst från vidare information därifrån.
Jag ska informera Er om att den person som ringde till SOS alarm efter mordet är i nuläget en
mycket skötsam person med bra arbete och fru och barn. Hur han var för 15 år sedan vet jag inte.
Han bor på Lidingö sedan flera år tillbaka.
Efter inslaget i veckans brott i våras så blev han frånvarande från sitt arbete under flera veckor,
och träffade ej heller sina goda vänner. Jag har försökt få fram mera information, men det
verkar som att man lagt locket på
Svårt veta om salamandel har rätt om ringaren. Det går ju inte att utesluta att man är folkbokförd på ett ställe, hyr ut sin villa och sen bor på ett annat.