2013-11-23, 11:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Så där får du inte säga, Ut med vad du vet! Det är av intresse att få en så heltäckande bild som möjligt av MGM, och dit hör självklart eventuella tidigare domar. Så det är definitivt OnT för fallet.

F ö fick jag en magkänsla av pedofili genom hans FB, samt några av hans vänner. Jag tror även att thaifruns äldsta barn (dotter?) inte är hans.

Vad jag begriper har en till honom närstående engagerats i detta på grund sv sitt serietecknande, det är förmodligen utifrån det hans inlägg i pedofildebatten bör läsas.
Citera
2013-11-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Om man nu hade samstämmiga uppgifter som pekade ut honom som uppringare, borde det då inte räckt för skälig misstanke och en topsning?

Tveksamt. Det finns nog massor av utpekningar som kommit in, tips om vem det kan vara.
Sen, om polisen topsar honom vet han ju att han är föremål för en utredning. Kanske bättre att köra opportunistiskt och se till att man har mycket på fötterna innan man "blåser covern"?

Har man någon på span under flera veckor så får man väl DNAt med lite tur. Polisen får ju dock inte syssla med olagligheter och kan inte göra inbrott i hans bil för att plocka hårstrån tex. Så det kan nog ta en hel del tid.
Citera
2013-11-23, 11:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nej, han är ägare/delägare i ett.

Sedan det där med rösten, är det inte bara spela upp bandet för en röstanalytiker och stämma av om det är MGM röst eller ej?
En vild gissning, men kan det vara nåt ambulerande thaihak han startat?
Citera
2013-11-23, 11:58
Medlem
Förra säsongen utav veckan brott så gick de igenom själva händelsen och sedan så spekulerade GW lite runt fallet. Han sa då att mördaren hade troligtvis kopplingar till området alt hade bott i anslutning till ridskolan/Östermalm. Nu visar det sig att så var fallet, då undrar jag om de redan då hade span på Rikard och att de ville sätta press på honom genom att slänga ut lite sanningar som bete, för att se hur han skulle reagera.
Citera
2013-11-23, 11:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Fattar jag det rätt att han arbetar på ett bemanningsföretag som "konsult", d v s uthyrd arbetskraft?

Han är anställd vid ett större IT-konsultföretag, och ägare eller delägare i en konsultfirma som haft nollomsättning de senaste åren.
Senast redigerad av Troian 2013-11-23 kl. 12:36.
Citera
2013-11-23, 12:04
Medlem
Minimois avatar
Det var bara någon vecka sedan (förrförra tisdagen?) som Veckans brott gjorde ett reportage som jag undrade över. Det handlade om brottsplatser som hade försvunnit och startade med att Camilla besökte platsen där Per mördades. Resten var några ointressanta exempel som jag undrade varför de visades. Var det ett slags bete?
Citera
2013-11-23, 12:17
Medlem
Gregor.Samsas avatar
GW påstår att GM lever ett kriminellt liv. Vad är det ev. för kriminalitet RO sysslar med?
Citera
2013-11-23, 12:18
Medlem
massepojkens avatar
Herrejävlar. Såg bilden först nu på RO. Jag känner igen denna kille mkt tydligt. Tror jag träffat honom i jobbsammanhang eller i vallentuna/åkersberga. Är inte helt säker men jag tror det.

Finns det andra bilder på RO än Facebookbilden?

Kan någon bekräfta namnet på företaget han jobbade på?

Har RO någon koppling till Åkersberga?

Är det fastlagt att det verkligen är RO som är anhållen?

I Vallentuna finns det 1 st thaiwok. 1st thaimassage. 1st thailivsmedel(drivs av en svensk och dennes fru)

Någon som vet vad ROs thailändska fru jobbar med?
Citera
2013-11-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Fattar jag det rätt att han arbetar på ett bemanningsföretag som "konsult", d v s uthyrd arbetskraft?
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han är anställd vid ett större IT-konsultföretag, och ägare eller delägare i en konsultfirma som haft nollomsättning de senaste åren.

Expressen har inte gjort så bra research: http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mannens-fru-jag-ar-chockad/
Citat:
"I dag arbetar 39-åringen för ett bemanningsföretag"

Det är för övrigt lite tråkigt när Expressen kontaktar frun och dessutom publicerar en bild på henne. Även om hon visas bakifrån finns ju risken att en hel del i bekantskapskretsen kan identifiera henne, tillsammans med andra detaljer i artikeln. Hon säger ju själv att hon är chockad. Dom kunde låtit henne vara.
Senast redigerad av Brottsfall 2013-11-23 kl. 12:39.
Citera
2013-11-23, 12:44
Medlem
massepojkens avatar
Väldigt intressant att vi helt klart kan konstatera att RO har hållit en medvetet ganska låg profil. Finns onormalt lite om RO på nätet. Eller rättare sagt i princip ingenting.

Givetvis måste nu RO dnaköras mot dubbelmordet i Linköping. Intressant se hur en mördare hanterar sitt liv efter ett brutalt knivmord.

Visar än mer tydligt att GM i Linköping inte alls behöver vara marginaliserad på det sätt som det så ofta spekuleras i.
Citera
2013-11-23, 12:46
Medlem
han bodde vad jag förstår i närheten av vallhallavägen, men visste inte riktigt hur namnet uttalades när han ringde sos,märkligt,,,per fick inte bli äldre än 25 , nu är det dax att mördaren får sona sitt brott
Citera
2013-11-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Expressen har inte gjort så bra research: http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mannens-fru-jag-ar-chockad/

Det är för övrigt lite tråkigt när Expressen kontaktar frun och dessutom publicerar en bild på henne. Även om hon visas bakifrån finns ju risken att en hel del i bekantskapskretsen kan identifiera henne, tillsammans med andra detaljer i artikeln. Hon säger ju själv att hon är chockad. Dom kunde låtit henne vara.
bilder på barnen finns på facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in