2013-11-22, 20:55
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jag hittade ett mysko inlägg på Svenskamord.se

Läs det inlägget om personen på Lidingö. Tycker det verkar skumt.
Kanske bara är påhitt men något underligt är det.

Håller med, mycket intressant inlägg från December 2012. Kanske satte polisen på spåret?

Inlägget:
Citat:
Den som ringde in till SOS alarm efter mordet bor på Lidingö sedan ett antal år tillbaka, och verkar vara livrädd för att polisen ska utveckla bättre och säkrare metoder att spåra DNA på föremål där
flera personer hållit i samma föremål. Vi provoserade honom på en fest för en tid sedan, och han uppförde sig märkligt efter detta ( han blev röd i ansiktet och verkade nervös ). Man skulle därmed kunna mistänka att det är han som utförde mordet på Per Häggström.
Citera
2013-11-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Det är inte han som är anhållen. MS är dessutom född 1975. Den anhållne är född 1974, kommer från Vaxholm.

Ok tack! Ja då kan man ju utesluta honom. Har polisen någon känd teknisk bevisning i det här fallet?
En sak som förbryllar mig är att det finns ett par i en bil som ska ha sett en man i grå jacka springa från platsen. Varför skulle mördaren säga rätt färg på jackan?
Citera
2013-11-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu har du ju tidigare på Flashback gett uttryck för en avsky mot akademian, men visst knarkas det en del vid universiteten.

Men det är en jäkla skillnad på att läsa exempelvis filosofi vs. industriell ekonomi, avseende drogacceptans och drogmissbruk. Tror också att pundarknivinnehavet är högre bland pundarna på tunnelbanan än bland pundarna på Handelshögskolan.

1. Senast jag tog en sväng förbi en av akademins främsta platser i Sverige såg jag två personer som var höga som hus.

2. Ja, så är det nog. Men även industriell ekonomi, detta på ren svenska pajasämne har sina knarkare även om studenterna rent generellt är D+ studenter, vilket faktiskt är bättre än professorerna och lektorerna i ämnet. Tro inte att du vet allt, troian. Jag skulle kunna berätta så hemska saker för dig om doktorer i ämnet industriell ekonomi att du skulle tappa förtroendet för akademin totalt.

3. Det kan ju vara som så, men det är skillnad på folk & finare folk i den aspekten.
Citera
2013-11-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Jag hittade ett mysko inlägg på Svenskamord.se

Läs det inlägget om personen på Lidingö. Tycker det verkar skumt.
Kanske bara är påhitt men något underligt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Håller med, mycket intressant inlägg från December 2012. Kanske satte polisen på spåret?

Inlägget:
Citat:
Den som ringde in till SOS alarm efter mordet bor på Lidingö sedan ett antal år tillbaka, och verkar vara livrädd för att polisen ska utveckla bättre och säkrare metoder att spåra DNA på föremål där
flera personer hållit i samma föremål. Vi provoserade honom på en fest för en tid sedan, och han uppförde sig märkligt efter detta ( han blev röd i ansiktet och verkade nervös ). Man skulle därmed kunna mistänka att det är han som utförde mordet på Per Häggström.

Vet inte det. Samma användarkonto skrev ett inlägg ett år innan:
Citat:
skrivet: 01 november 2011 19:13:13 PM »

Efter SVT,s veckans brott i mars 2011 så blev den som ringde till sos alarm ( efter mordet på per häggström ) identifierad av sina egna arbetskamrater. De ringde in till polisen och därefter blev personen ifråga frånvarande en tid från sitt arbete. Är det någon som vet något mera om detta?* Det ska bli intressant och se de nya programmen om veckans brott, och det första programmet är ikväll kl 21.00.

Vore intressant om programm-ledarna går igenom de tidigare programmet och vad som hände efter de olika tipsen till polisen. Det är nämligen helt klarlagt vem personen är som ringde in till sos,alarm efter mordet ifråga.

Om ringaren = den anhållne så har han inte varit folkbokförd på Lindingö.
Citera
2013-11-22, 21:03
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
  • Valhallavägen 99 - brottsplats
  • Valhallavägen 77 - Östra station, hållplats t-bana, nattbussar Vaxholm mm
  • Valhallavägen xx - folkbokföringsadress fr o m år 2000. Med hyfsat välbärgade föräldrar kanske det fanns en övernattningslägenhet där? Det ser ut att finnas riktigt små lägenheter på Valhallavägen XX.

Det har spekulerats en del ang knivslidan som återfanns på Valhallavägen, i höjd med Flora-/Villagatan, eller hur? Stämmer onekligen bra med en person på väg mot Vaxholmsbussarna.

Visst finns det små lägenheter längs Valhallavägen.
Citera
2013-11-22, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har av en (berusad) åklagare fått förklarat att i korthet så krävs det mer än 50 procent sannolikhet för skuld för att anhålla någon på sannolika skäl (skäligen 10 procent, åtal 90 procent). Jag tror det är mer än rösten, men visst skulle detta kanske kunna vara tillgång till lägenhet i krokarna.

De har väl mordvapnet finns, så dna.
Citera
2013-11-22, 21:05
Medlem
Du/Ni som har namnet, varför lägger du inte bara ut det? Weird.
Citera
2013-11-22, 21:10
Medlem
Tyvärr har det ju i Sverige blivit som VanceLeon är inne på. En häktning, även på sannolika skäl, kan en åklagare dra på i stort sett vem som helst. Tragiskt men sant.
Senast redigerad av Marshall 2013-11-22 kl. 21:15. Anledning: Namnfel
Citera
2013-11-22, 21:14
Medlem
Vad gäller liten lägenhet så finns ju Domus och Nyponet vid Valhallavägen
Vad gäller kniven: en morakniv ingår väl i teknologernas "uniform" tillsammans med allt tingeltangel som de bär när de är ute och säljer Blandaren, t.ex. Personligen skulle jag inte tänka "pundare" eller inbrott för den sakens skull. Om en teknolog bär på en sådan blir jag inte så väldigt häpen, försåvitt han inte kom från en äkta fracktillställning.
Sedan är det väl inte så avgörande om MGM var teknolog? Studenter går på varandras tillställningar också.
Å andra sidan är jag kanske för gammal för att fatta

PS och man kan vara kriminell på andra sätt, som inte handlar om missbruk, vapen och grova rån ...
Senast redigerad av tantigheter 2013-11-22 kl. 21:28.
Citera
2013-11-22, 21:16
Medlem
irishrages avatar
Ni är idioter. Har man kunnat utesluta uppringaren? Not!
Citera
Medlem
Jag har väldigt svårt att tro att de 17 år efter mordet anhåller någon på sannolika skäl om de inte har något rejält på fötterna. De fall personer misstänkta på sannolika skäl inte blir fällda är nog främst fall där en nära anhörig ses som den mest sannolika GM, sedan visar det sig att de inte har tillräckliga bevis för en fällande dom, eller rentav visar det sig att personen är helt oskyldig. I ett fall som detta skulle de inte ta in någon på sannolika skäl för en liknande röst, eller en bostad i närheten, sådant är det ju hundratals som stämmer in på. Givetvis har de något betydligt mer graverande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marshall
Du/Ni som har namnet, varför lägger du inte bara ut det? Weird.
Antar att de vill ha uppmärksamhet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in