Citat:
Ursprungligen postat av
gileas
hur ser det händelseförloppet ut egentligen, med KJ som GM?
som förklarar:
-inga spår efter mordet i KJ:s lght eller andra lokaler associerade med KJ
-inga spår efter mordet/mördaren inne i kupén i bilen
-bara ytterst lite blod i bagaget
-samtidigt likdoft i bagaget enligt vittnet Uno
-ingen mord/styckplats ute i naturen/övergivna hus etc
alt GM plus med planteringsteorin svarar på en rad av dessa frågor, därför lever den antar jag. men MB-spåret ger inte heller svar på allt. om nu bilens bagagelucka inte gick att öppna på annat sätt än inifrån kupén, varför var inte mördaren smart nog att lägga spår inne där också?
det verkar ju snarare som att tex KJ öppnat luckan inifrån kupén för en GM som ofrivilligt eller frivilligt placerat blodet där.
Hm. Jag kan försöka. Det blir en massa antaganden och säkert fel i tider men...
Något spårar ut hemma hos KJ, VB skriker, han stryper VB som tappar medvetandet och kanske får hon en smällen i huvudet här. Han stänger balkongdörren, placerar VB i sängen och sticker henne i bröstkorgen med verktyget han sas ha hemma. Skadorna är så pass små att det inte skvätter utan enbart rinner blod. Kanske blir det svårt för honom att se VBs ansikte så han vänder på henne och hugger i ryggen istället, tar paus, byter grepp, VB dör.
Han inser att han måste bli av med kroppen och styckar den. Alternativt, han åker till sina föräldrars hus för att hämta tändvätska och kanske tömma bagageluckan. Den blodiga sängen, med täcken och sånt, gör han sig av med senare, kanske bara ställer den mot väggen medans LSS personen kommit förbi.
Han placerar torson i sin stora ryggsäck, kanske tejpar en plastpåse över huvudet för att den inte ska synas eller för att slippa se hennes ansikte. Kanske har han lagt något som skydd i bagageutrymmet för att inte bloda ner mattan eller ryggsäcken håller så pass tätt att det bara hamnar lite på kanten.
Kanske tar han en paus här och städar upp mer hemma. Han tar sen kroppen till något ställe där han känner sig trygg (värnet?) och försöker tvätta bort blod och bevis. Tänker gömma kroppsdelarna i det gula huset för att senare bränna ner det men blir skrämd/avbruten.
Eldar upp VBs kläder, ryggsäcken, gräver ner resten. Åker hem och börjar bygga om sängen till något som kan kastas.
Typ, något sånt.
(Inser själv när jag läser igenom vad jag skrivit att det finns luckor. Varför fanns inget blod i sovrummet eller bilen? Tur och handskar?)