Citat:
Ursprungligen postat av
gileas
haha, hunden:"hur ska jag säga det utan ord, det känns liksom som att blodet smetats ut såhäääär" (lägger sig platt med utspärrade tassar.)
hade de hittat blod i hallen hade det varit ett enkelt fall och inte så mkt konspirationsteorier, du måste nog gå tillbaks till fup i alla fall.
Lägg av nu, berätta istället hur hunden markerar blod som har påverkats av mänsklig hand vs. blod som bara har hamnat på en yta.
Nej, jag tänker inte läsa FUP en gång till bara för att du inte kan beskriva hur hunden kan uppfatta de skillnader som jag ber dig att förklara.
Om du inte kan berätta hur det ligger till tycker jag att du ska tänka efter lite extra innan du häver ur dig att hunden markerade
utsmetat blod i hallen. Jag hävdar att hundar inte kan göra det, nu är det upp till dig att styrka det du har påstått. Jag kommer självfallet att erkänna att jag hade fel om du kommer upp med något som talar för ditt påstående.
Det du påstod är relevant för fallet, just därför är jag intresserad av vad du har att berätta om hundens förmåga att uppfatta en skillnad på
utsmetat blod, och icke
utsmetat dito.