2013-11-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monstretsang
Tänkte höra om skillnaden på hur länge preparat syns i labtest jämfört med stickorna. Har hittills blivit testad med stickor, och då har de tabeller man kan se bl a här inne stämt bra, men nu gäller det körkortet och Länsstyrelsen godkänner endast labtest. För mig handlar det främst om opiater (morfin/heroin), och undrar om det räcker med 3-4 dagars uppehåll även om urinet skickas iväg till lab? Proverna kommer lämnas antingen hos sjukvården eller på någon beroendemottagning, så det är inte SKL som djupdyker i pisset :P. Tacksam för tips

Morfin har ju ganska kort halveringstid och de flesta opiater är ute ur urin efter 2-3 dagar.
2013-11-14, 16:29
Medlem
Har kollat runt lite på tråden men hittar inget svar. Någon som skulle kunna tala om för mig om det faktiskt är så att brunt sitter i längre än grönt eller är det bara en myt?
2013-11-14, 17:06
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulcus
Finns inte en chans att du är positiv efter 7-9 dagar. Är du det så är du ett medicinskt mirakel. Opiater går ur efter 2-3. Kanske 4 om du har riktigt seg ämnesomsättning, om du tagit extremt hög dos och om du tar väödigt sällan. Ju högre tolerans desto snabbare bryter kroppen när substansen.

Nu var jag så såsig i skallen igår så idiot som jag är tog jag resten jag hade kvar dvs har tagit 8mg sammanlagt på 2 dagar. Det måste påverka lite? Innan det var det ett bra tag sedan jag tog sub sist.

Har varit i sub träsket en gång innan och det var en gång för mycket,aldrig mer!
Får bara ångest till slut när jag varit så duktig innan och slutat självmant.

Men klarar jag mig ändå tro?

Mvh
2013-11-15, 12:09
Medlem
SMD FBs avatar
Ger oxy utslag vid analys! De kollar efter metadon, sub, thc, opiater, amfetamin, benso, kokain.
Jag vet att oxy inte ger utslag på opiater på sticka om dom inte har oxy-sticka förstås. Men måste dom leta efter oxy vid analys också? För på det här analystestet står det inte vilken/vilka substans(er) det handlar om utan bara vilket värde samt vilken grupp av droger. Tex benso 400ng/nånting.

Är det någon som vet?
2013-11-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Ger oxy utslag vid analys! De kollar efter metadon, sub, thc, opiater, amfetamin, benso, kokain.
Jag vet att oxy inte ger utslag på opiater på sticka om dom inte har oxy-sticka förstås. Men måste dom leta efter oxy vid analys också? För på det här analystestet står det inte vilken/vilka substans(er) det handlar om utan bara vilket värde samt vilken grupp av droger. Tex benso 400ng/nånting.

Är det någon som vet?

För att hitta substans X så måste detta anges i remissen ja. De letar inte på måfå eftersom substansen som de letar efter måste skiljas från alla andra substanser i urinen för att ge positivt utslag vid analys.
2013-11-19, 16:32
Medlem
carlss avatar
Citat:

Är det någon som vet?

Jag skulle bli väldigt förvånad om oxy inte syns på analys under "opiater".
2013-11-20, 23:44
Medlem
thuglife91s avatar
som jag sa det borde försvinna mellan 24-36 timmar i blod , håller sig längre i urin ja det va direkt på din fråga
2013-11-21, 12:49
Medlem
gugglianos avatar
Om man vid ett icke bevakat UP har med sig en mindre behållare med vatten, och slår det i muggen när man pinkat, märks det på annat sätt än om man skulle ha druckit mycket vatten? Jag antar att det kan bli svårt att avgöra hur mycket som är mycket i det fallet, men ändå.
2013-11-22, 09:46
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Jag skulle bli väldigt förvånad om oxy inte syns på analys under "opiater".
Vi får se på måndag då provresultaten kommer tillbaka.

Edit: Jag behövde inte pissa tydligen, antingen så glömde dom bort det eller så räckte det med 4,5 droppar i förrgår. Uppenbarligen använde dom sticka för det var på tok för lite för att skickad på analys. Och som jag uppfattar det så är det bara analys som är en godtagbar verifikation av drogtest då stickorna är på tok för opålitliga. Alltså för att pissa för att behålla sitt körkort med uppdrag från transportstyrelsen.
Det här gäller inte mig utan skriver för en god vän till mig.
Senast redigerad av SMD FB 2013-11-22 kl. 10:45.
2013-11-22, 22:47
Medlem
carlss avatar
Citat:
Edit: Jag behövde inte pissa tydligen, antingen så glömde dom bort det eller så räckte det med 4,5 droppar i förrgår. Uppenbarligen använde dom sticka för det var på tok för lite för att skickad på analys.

Skulle säga att analys kräver en mycket mindre mängd än sticka.
2013-11-22, 23:02
Medlem
Jag har rökt ganska lite, runt 0.05g i bong dagligen. På helgerna blev det runt 0.12g, har hållt på med detta i några månader.

Har inte rökt på en vecka nu och måste bli ren om en vecka. Tränar fyra gånger i veckan och är 172 lång och väger 68 kg.

Tror ni jag kommer hinna bli ren tills nästa vecka? Och tar det längre tid att bli ren om man käkar kreatin?
Senast redigerad av kalagala 2013-11-22 kl. 23:08.
2013-11-24, 09:29
Medlem
gugglianos avatar
Är de olika analysnivårna samma för alla tester? På mitt senaste provsvar, som såklart var negativt stod ett referensvärde efter namnet på varje substans. Inte för att det säger mig så mycket, men man vill ju veta om det kanske ger utrymme för små ev. mängder i urinen?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in