Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Vem ska meddela ettåringen om vem dess pappa är tänker du?
Eller ska man vänta tills barnet är artonåring innan myndigheter meddelar dem vem deras far är?
Hur ska det praktiskt gå till att få barnet att bli säker på vem deras pappa är?
Praktiskt är väl en lättlöst fråga. Föräldrarna får ta ställning till hur de vill hantera det helt enkelt. Finns det bara bio far och bio mor så är allt som det ska vara. Finns bio mor, bio far och bio mors partner får de komma överens om antingen adoption av bio mors partner eller så gäller bio mor och bio far.
Det är faktiskt inte bara en fördel för familjerna utan även för staten. Barn med t ex fader okänd där staten betalar underhåll kan kanske, vi nu har ett sökbart register - kunna undvikas. Dessutom kan barn med fader okänd i vissa fall få sin arvsrätt bevarad.
jag ser inga nackdelar faktiskt.
Men ska jag varai helt ärlig så tror jag män överlag har mer att förlora än att vinna med en sådan lösning
Kostnaderna för testen är inga problem, som jag nämnde tidigare vi har en massa extra kostnader inom sjukvården som är helt onödiga som enkelt skulle kunna bekosta detta.