Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Att kalla saker vid dess rätta namn är en del av lösningen. Du är tämligen ensam om att INTE kalla Fukushima-härdsmältorna för katastrof.
Nej, det är jag inte ensam om. Slaskmedia och aktivister kallar det katastrof. Vettigt folk kallar det olycka eller incident, googla så får du se.
Man kan ju kalla alla motgångar för katastrofer, men det utarmar språket till en idiotnivå och du har redan kommit dit.
Citat:
De beskrivs som katastrofer och japanerna själva vill inte veta av mer kärnkraft och de borde ju veta, eller hur.
Senaste undersökningen jag såg ville 39% fortfarande ha kärnkraft. Att den vänstra delen av klockkurvan ändrar uppfatning på känslomässiga grunder är inget ovanligt.
Citat:
Deras bild av verkligheten är sannare än din, det skall du ha klart för dig.
Nej, det har jag inte alls klart för mig. Motivera varför det skulle vara så.
Citat:
Det är klart att den ekonomiska krisen är en kollaps, inte ens "experterna" har någon lösning. Men makthavarna skulle förstås inte erkänna det. Men man pratar om årtionden innan det blir bättre.
Det här får du nog utveckla lite. Det var All Time High på Stockholmsbörsen förra veckan. En bråkdel av världens befolkning lider av en djup kris, i övriga delen av världen har det mesta blivit bättre på sistone. Att du får detta till en kollaps säger en hel del om dina intellektuella fakulteter.
Citat:
Och jo, jag är ändå optimist, för jag tror att vi kan oss ur allt detta. Men då måste vi börja tänka annorlunda.
Om du inbillar dig att ditt tänkande skulle kunna lösa några problem har du misstagit dig. En grundförutsättning för problemlösning är att man inte förnekar kända fakta. En annan förutsättning är att man använder rationellt tänkande och inte lider av önsketänkande och vanföreställningar om hur saker fungerar.
En bra grundregel vid all problemlösning är fö "Dont fix what´s not broken"
Citat:
Slut på vettiga argument, alltså.
Det är nog så att allt som kan sägas är redan sagt och slaget är vunnet eftersom du inte någonsin haft några vettiga argument.
Citat:
Du är som sagt väldigt ensam om denna världsfrånvända ståndpunkt. Det hjälper inte hur många nonsens-argument du hittar på, sanningen har kommit i fatt dig och det är därför du är så desperat.
Återigen projicering. Min ståndpunkt har på punkt efter punkt visat sig vara riktig, du har däremot inte ens en klar uppfattning av din egen ståndpunkt.