Citat:
Ursprungligen postat av
GarryCoper
Ja Bror Perä och hans resa med journalisten Lundberg (hette han så?) är märklig . Det känns ju rent intuitivt att det ligger en hund begraven där. Men det kan ju också varit rent fyllesvammel på hotellrummet i Köpenhamn.
Men finskorna.... Jag tycker att den storyn de satt på är såpass skarp så om den är helt sann enligt deras berättelse borde den ha kommit fram tidigare. Kunde de verkligen hålla käft om det i sex år?
Och varför berättar Annelie då helt plötsligt sex år efter, hela historien för en tillfälligt bekant på fyllbåten Ålandsfärjan? jag är tveksam till sanningshalten oavsett vad journalisten Borgnäs anser, även om jag tycker att han är duktig i många fall.
Bror Perä och
Lasse Lundbergs resa är välkänd efter sex dagar .
Anneli och
Ankis historia kommer fram efter sex år. Detta betyder inte att de ljuger men den förflutna tidsrymden lämnar öppet för en betydande risk att de minns fel och efterrationaliserar sina minnen.
Dessutom finns det I GMP;s morddags rekonstruktion inte mindre än fem vittnen som passerar Dekorimahörnan(DH) 2315-20 utan att se skymten av en ev Grandman.
Ca 2315:
Inga Ålenius och
Anja Landgre. Två skådespelerskor som varit och sett samma föreställning av Bröderna Mozart som
paret Palme. De stannar en kort stund vid DH och funderar över om de ska gå igenom den stängda Brunkebergstunneln, men väljer att gå söderut på sveavägen. De ser ingen annan person vid mordplatsen. Off topic kuriosa är att Anja Landgre är dotter till
Inga Landgre och
Nils Poppe.
Ca 2317:
Rolder med sällskap stannar vid DH under
två minuter pga av illamående. Ser inga andra personer där vid tillfället. Rolder stod och rökte utanför Grand när paret Palme kom ut ur Biografen och gick då söderut på sveavägen.
Ca 2319
Nicola Fauzzi passerar DekorimaHörnan och ser ingen där och inte heller på Tunnelgatan där han tittar in. Om en liten stund ska han möta paret palme längre norrut på Sveavägen och lägga märke till
Anders Björkman i sin "Tensonjacka".
Ca 2320
Hellgren passerar DH när han promenerar sveavägen söderut. Ser ingen på mordplatsen.
Ingen av dessa fem ovanstående vittnen har sett någon Dekorimaman och indikerar att mördaren kommer till mordplatsen som mest en dryg minut före mordet. Förutom Fauzzi är dom okända även för många granskare då de endast finns med i GMP;s rekonstruktion , publicerad endast av
Sven Aner i dennes bok ”Cover-UP”.
Att sedan Aner fullständigt ignorerar dessa vittnen när han bedriver sin kampanj mot
Anti Avsan tycker jag inte är lika bra.