Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-08, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Tänk till nu Tundra!!Har Barbro grupp något med MOP att göra? Eller Leon gruppering?

Varför är diskussion om de här grupperna intressant gällande MOP?

Är grupperna White Trash?

Vad är det Frånstedt säger till Jallai i intervjun egentligen?

Nej, jag vill inte tänka till. Jag vill att du kopplar ihop de här grupperna direkt till GM på mordplatsen istället. Jag är inte intresserad av en massa indiciekedjor. Såna kan jag skapa själv om jag vill.

Till sist vill jag lägga in en beställning hos PU såsom varande skattebetalare och intresserad av en lösning av MOP: Beställ nya, fräscha GM-profiler! Kanske en ny från FBI och en från Ryssland (för balansens skull) och varför inte en från t.ex Australien? Det kan vara neutralt och bra. Och så publicerar ni de nya profilerna offentligt. Det blir bra.
Senast redigerad av tundra2000 2013-08-08 kl. 13:16.
Citera
2013-08-08, 13:12
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbird-60
Ber om ursäkt Mäster Boudine, tänkte för en stund lägga mig på din nivå och testa hur det känns

Spammar jag detta nu i några veckor dagligen så blir det ju sanning..har jag fått lära mig här nu

Nä.

Tänkte jag skulle blanda mig seriöst i diskussionerna runt mordet om dessa någon gång skulle beröra min uppfattning om detta (och det är INTE landsförrädarspåret), men så verkar inte fallet bli och det känns fullkomligen meningslöst att gå in på det ämnet så som andra blir behandlade här så fort dom har en annan syn på saker och ting än vad du har. Tror inte din drivkraft här inne är att komma vidare i mordfallet utan du vill ha uppmärksamhet, bli topp postare och är förmodligen mest här för att driva folk till vansinne på rent j-velskap.

Jag ska låta dig spamma och tramsa vidare ifred nu, ha det gott

Tack och adjö!

Kom igen nu Tundra! Ge oss din version om motiv och vilka som kan ligga bakom!
Citera
2013-08-08, 13:28
Bannlyst
Citat:
Kom igen nu Tundra! Ge oss din version om motiv och vilka som kan ligga bakom!

Men det har jag redan gjort. Jag sa ju att jag har investerat i ryska frimärken ju och hoppas på en vinstuppgång om MOP löses någon gång men att jag nog tror så pga miljöskada. Indiciekedjor fällde spiondömde Bertil Ströberg 1983 och länkarna i den kedjan var tunnare än det allra skiraste glas skulle jag vilja påstå. Jag tycker därför inte om indiciekedjor, i synnerhet inte kring händelser som utspelade sig under kalla kriget, men jag vet att Boboslacke är ute efter att bygga upp just en sådan "indiciekedja" kring MOP. Det har han själv tydligt och klart uttryckt härinne. Jag tillåter mig att vara djupt skeptisk.
Citera
2013-08-08, 13:36
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Nej, jag vill inte tänka till. Jag vill att du kopplar ihop de här grupperna direkt till GM på mordplatsen istället. Jag är inte intresserad av en massa indiciekedjor. Såna kan jag skapa själv om jag vill.

Till sist vill jag lägga in en beställning hos PU såsom varande skattebetalare och intresserad av en lösning av MOP: Beställ nya, fräscha GM-profiler! Kanske en ny från FBI och en från Ryssland (för balansens skull) och varför inte en från t.ex Australien? Det kan vara neutralt och bra. Och så publicerar ni de nya profilerna offentligt. Det blir bra.
Läs det jag har skrivit i B& L tråden. Återkom då med frågor och diskussionsunderlag. Du vet väl att använda Flashback-verktygen ?
Citera
2013-08-08, 13:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbird-60
Ber om ursäkt Mäster Boudine, tänkte för en stund lägga mig på din nivå och testa hur det känns

Spammar jag detta nu i några veckor dagligen så blir det ju sanning..har jag fått lära mig här nu

Nä.

Tänkte jag skulle blanda mig seriöst i diskussionerna runt mordet om dessa någon gång skulle beröra min uppfattning om detta (och det är INTE landsförrädarspåret), men så verkar inte fallet bli och det känns fullkomligen meningslöst att gå in på det ämnet så som andra blir behandlade här så fort dom har en annan syn på saker och ting än vad du har. Tror inte din drivkraft här inne är att komma vidare i mordfallet utan du vill ha uppmärksamhet, bli topp postare och är förmodligen mest här för att driva folk till vansinne på rent j-velskap.

Jag ska låta dig spamma och tramsa vidare ifred nu, ha det gott

Tack och adjö!

"(och det är INTE landsförrädarspåret)". No shit ? Trodde för ett ögonblick att du tillhörde åsiktsmonopolet med boboslacke i spetsen, sorry ..

Ja, vad är min drivkraft .. Drar gärna en lans för fair play om någon råkat illa ut vilket jag är övertygad om att Christer Pettersson gjorde. Med sin bakgrund var Pettersson chanslös och prisgiven när rättsmaskineriet väl fått klorna i honom. Jag föraktar osanning och påhitt, och jag tror inte för ett ögonblick att LP:s utsagor är med verkligen överensstämmande; att så ytligt repas av en missriktad kula som LP påstod sig ha blivit under det tumult som rådde går inte att åstadkomma på en miljon försök. Jag tror det är bogus, och jag tror det är därför Lisbet Palme vägrade låta rättsläkare på Sabb undersöka "skadan". Vidare tror jag att Olof Palme träffades av båda kulorna, och att Lisbet Palme för att förändra den bilden - hörnstenen i det som skulle följa - talade osanning när hon påstod att även hon blev skjuten. Att Lisbet Palme således kan ha varit delaktig i mörkläggningen. Om inte förr.

Nej, jag är inte intresserad av uppmärksamhet, och om jag rankas som bottenpostare är det helt okej.

Avslutningsvis: Om jag driver åsiktsmonopolet till vansinne med mina inlägg så ger jag högaktningsfullt fan i det, så är det.
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-08 kl. 14:03.
Citera
2013-08-08, 14:04
Medlem
ieshos avatar
De som var samtida med OP och inte medger att det fanns en jättelik konspiration riktad mot honom, de ljuger. Konspirationen kulminerade i mordet men fortgår ännu. Bara de som tror att mordet var en tillfällighet utan koppling till konspirationen misstror att det var militärer, poliser och finansiärer inblandade.
  1. Alla påståenden om att LP skulle vara inblandad i mordet eller i desinformation är en fortsättning på den långsamt avklingande kampanjen mot OP och bilden av honom.
  2. Det finns inget som utesluter att svensk militär lät döda OP med ett mer eller mindre inbillat motiv att OP var en landsförädare, att personer inom svenskt näringsliv understödde konspirationen och att USA/Nato/CIA var införstådda och kanske initiativtagare.
  3. Planer kan ha funnits under en längre tid, så arbetar militärer, men kan ha tagit mer konkreta former veckorna, månaderna eller åren innan mordet.
  4. Trådens problem är ett resultat av allt från dumhet och prestige till sabotage.
Citera
2013-08-08, 14:21
Bannlyst
Citat:
Läs det jag har skrivit i B& L tråden. Återkom då med frågor och diskussionsunderlag. Du vet väl att använda Flashback-verktygen ?

Har redan läst och tjatar väl om frågan igen då. Hur knyter du samman dessa Barbro- och Leongrupper till mordet på Palme och GM då? Det är väl inte det svåraste att svara på?
Citera
2013-08-08, 14:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Alla påståenden om att LP skulle vara inblandad i mordet eller i desinformation är en fortsättning på den långsamt avklingande kampanjen mot OP och bilden av honom.

Vem i Herrans namn skulle vara intresserad av att driva kampanj på Flashback mot Olof Palme och bilden av honom ??
Citera
2013-08-08, 14:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vem i Herrans namn skulle vara intresserad av att driva kampanj på Flashback mot Olof Palme och bilden av honom ??
Det skrev jag inte, att Flashback hade någonting med saken att göra. Men du kanske tolkade det så?
Citera
2013-08-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Glöm inte Anders Delsborn:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16102122.ab

Förhören med honom är skrattretande undermåliga och han verkar senare bli misstrodd då hans vittnesmål alls inte stämde med den som vet bäst - LP. När PU lyssnat på LP har man helt sonika diskvalificerat Delsborn. Helt fantastiskt. Man skulle ha gjort precis tvärtom och mordet hade varit löst.

Och där har du lösningen på mordet. Lisbeth döljer vad som egentligen hände, dvs ett samtal. Delsborn såg vad han såg och står fortfarande bakom det, skrattretande att det är så uppenbart, blir förbannad när man ser en sådan uppenbar lögn ..
Citera
2013-08-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Undrar det med, själv tyckte jag bra om OP.. LP däremot är svårt att tycka bra om efter alla uppgifter som finns ..
Citera
2013-08-08, 15:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det skrev jag inte, att Flashback hade någonting med saken att göra. Men du kanske tolkade det så?

Ja faktiskt ! jag var osäker på om du menade mig. Och om jag, i så fall, skulle uppfatta det du skrev som ett skämt - eller en provokation. Ingenting kunde vara mer felaktigt i så fall, min ärliga uppfattning om Olof Palme är att han tveklöst är den skickligaste politiker Sverige haft i modern tid. Kanske någonsin. Men min misstanke om Lisbet Palme i detta är orubblig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in