2013-11-20, 14:20
Medlem
MrBigguss avatar
Biotider måste gå att undersöka. Dock startar ju många filmer samtidigt (och slutar ju då samtidigt) på flera biografer samtidigt. Kanske sammnafaller det med filmen LOP såg på?

Gillar fö denna länk, http://www.politiskamord.com/p5hotmail.html
undrar hur länge AA kan låta bli att officiellt kommentera ryktena om honom.
Citera
2013-11-20, 14:25
Medlem
GarryCopers avatar
[quote=heheho|46227830]hehe, fine, ja det är för de invigda, jag visar bara upp "work-in-progress" och det bör putsas på även för de insatta. det var mycke mer arbete än jag trodde, men nu är jag över krönet. Men att stanna upp och berätta är nog en bra idé.

OK, här kommer förklaringen:

Jag har själv aldrig tillhört sveavägen-nördarna utan varit mer intresserad av anstiftandet, men redan här har denna övning gett mig många insikter, faktiskt börjar ett nytt förenklat scenario få form i huvudet när jag stirrat på det där några gånger:

Så här gick palmemordet till:
Morddagen beslutad. Planen är att en utländsk hit-man skall hålla i puffran men backas upp av ett lokalt team (standard i dessa sammanhang.) [Kass jobb förresten att vara utländsk hit-man för du blir oftast likviderad själv på väg från mordplatsen], men här gick ett antal saker inte som man tänkt sig...

Jag tycker scenariot är för svårt att planera i förväg och få det att funka.

Skriv ett manus och jobba på att få en filmproducent att tända på idén. kanske en Tv-seie i tre fyra delar. Det kan nog bli en hit! Gamle fotbollslandslagets förbundskapten Olle Nordin kan spela Pettersson

https://www.google.se/search?q=olle+nordin&rlz=1C1FDUM_enSE478SE479&espv =210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=x7eMUq boLKij4gTe_YDYAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1
Citera
2013-11-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
massa text +
-LeifT beordras ta hans plats vid dekorima och springer lätt i förväg på andra sidan sveavägen.
-Skytten meddelar att det är för mycket folk i rörelse, det går en inte att få ett "clean shot" och tidsfönstret är nu stängt, dags att avbryta med andra ord.
- LeifT (som är en vresig person) härsknar till över anti-klimaxet för andra gången på kort tid och meddelar över radio att han tänker göra ett försök själv vid dekorima. Efter en stunds intensiv förvirring är alla med på vad som skall hända.
-LeifT kliver fram och skjuter två skott mot palme. Det andra skottet är dödande.
-Han springer sedan den plannerade flyktvägen för mördaren, lämnar vapnet i en öppen springa i Claes' bilruta.

Det känns som att du har försökt trycka in alla vittnesmål i ett scenario. När LT skaffade sig facebook så hade han namnet Jerry T*ell. Jerry var hans fingerade namn i "polisspåret". Det borde tyda på att man är helt oskyldig eller att man har full immunitet. Jag antar att du gissar när du pekar ut honom för det finns väl inte mer än Lingärdes PM som talar för det.
Citera
2013-11-20, 14:50
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Biotider måste gå att undersöka. Dock startar ju många filmer samtidigt (och slutar ju då samtidigt) på flera biografer samtidigt. Kanske sammnafaller det med filmen LOP såg på?

Gillar fö denna länk, http://www.politiskamord.com/p5hotmail.html
undrar hur länge AA kan låta bli att officiellt kommentera ryktena om honom.

speltiden går ju att kolla.

det är inte omöjligt att de hår gått den här svängen upp mot Dekorima och sett den här mannen.
Det kan också varit så att det var rent kontaksökande, fast de inte medgett detta och därför dragit ihop historien om frågan om hur mycket klockan är. dwet kan också varit så att Anki tyckt sig känna igen mannen från ett gym i Upplands väsby, men kan lika gärna ha misstagit sig. När han inte svarar på deras "invit" går de vidare mot Kungsgatan.

Den övriga delen om vad de sett och hört kan vara rena efterkonstruktionen dessutom berättat på en festresa på Ålandsfärjan många år efter, kanske för att imponera. det är inte ovanligt att vittnen som uppfattat någonting av ett händelseförlopp, lägger till i sina historier så det står härliga till, allt efter att tiden går. Det är ett känt fenomen som polisen är väl medveten om.

Man måste också undra varför de inte berättat den här historien tidigare, för exvis vänner etc.
Man ska heller inte glömma att det är 50 miljoner i belöning. Det borde med tiden blivit ett kärt samtalsämnen.
Om de hade sett och hört det de har berättat, så är det ju ingen tvekan om att personen är mördaren, eller inblandad i mordet, och 50 miljoner borde då varit tillräckligt lockande i detta fall.

Jag tycker att det ringer för många varningsklockor och ställer mig mycket tveksam till att historien är till alla delar med sanning överensstämmande.
Citera
2013-11-20, 15:00
Medlem
MrBigguss avatar
Sant, många delar av historien stämmer säkert inte 100%
Dock är det något med vittnesmålen, AA och hans person + tystnad som gnager inombords hos mig.
Citera
2013-11-20, 15:21
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det känns som att du har försökt trycka in alla vittnesmål i ett scenario. När LT skaffade sig facebook så hade han namnet Jerry T*ell. Jerry var hans fingerade namn i "polisspåret". Det borde tyda på att man är helt oskyldig eller att man har full immunitet. Jag antar att du gissar när du pekar ut honom för det finns väl inte mer än Lingärdes PM som talar för det.

Vägt ihop en heldel för att få ihop det på det sättet, men visst, det är bara en "starting point" och jag sitter inte inne med priviligierad info i detta fall...
Råkar tro att Lingärde är extra trovärdig, sen är det ju det här med F-koder, men det stämmer med en enda lång konstistent rörelse för "grandmannen"

Minimum är att placera någon framför, någon bakom, och någon vid var sida, också så går man ... att det blev ett minimalt team som stämmer med vitnessmålen ger scenariot extra styrka
Citera
2013-11-20, 15:37
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint

Tja, de har varit igenom förtalsrättegångar och vitböcker och annat och vet att det skall mycke till om nåt skall fastna i större skala. Sen skall ju poliser helst inte ha eget namn på FB.
Som kuppförsvarssoldater så har man immunitet: Det hade visats papper (falska) på att Palme tänkte lämna över den övergripande makten i Sverige till Lede Fi, därmed råder ett mililtärt läge.
I kontraktet för "partnerskap för fred" står att man även har immunitet för stay-behind i fredstid (även om just det kontraktet inte var påskrivet då.)

I övrigt handlar det om vanlig brainstormning efter konsultation av herr occam.

BTW: Bra och modern bok om den politiska bakgrunden till MOP:
http://www.amazon.com/Big-Their-Bankers-Persian-Gulf/dp/1453757732
mycket fakta och stadiga referenser.
Senast redigerad av heheho 2013-11-20 kl. 15:49.
Citera
2013-11-20, 15:44
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Sant, många delar av historien stämmer säkert inte 100%
Dock är det något med vittnesmålen, AA och hans person + tystnad som gnager inombords hos mig.

Jag tycker att man pekar ut honom som gärningsman på alldeles för lösa grunder.
Att han inte stämmer Sven Anér, det är inte så konstigt. Just för att det är vad Anér är ute efter och det tänker han inte bjuda honom på, för det andra skulle saken få stor uppmärksamhet i media. Vilket skulle göra Avsan än mer känd bland allmänheten. Och oavsett vad som kommer fram, så kommer folk snacka typ, "ingen rök utan eld" osv.

Man måste också fatta att det är ingen lätt sak att skjuta en statsminister.Du riskerar ju minst 25 år på kåken, och framför allt skulle han inte skjuta om han minuten innan blivit igenkänd. Den som gör en sådan sak måste ju betraktas som fullständigt imbecill och det ror jag inte AA är. Om han skulle deltagit i någon slags konspiration, hade man sannolikt lejt in ett proffs från utlandet. Finansiering hade nog inte varit så svårt att ordna.
Citera
2013-11-20, 15:48
Medlem
bartrams avatar
En nystartad PU borde väl anamma CIA:s idéer om förhörscentrum med waterboarding, skenavrättningar etc. Dessa kan placeras nånstans i Norrlands inland. Flygplanen från enhet 66 används ånyo för transporter men nu för att skipa rättvisa .
Tror inte ni också att det krävs hårda tag för att få sådana tuffingar som AA, LT, SS, CD mfl att börja snacka och därmed kunna verifiera olika hypoteser om vad som hände på Svea-vägen?.

Men hur skall vi göra med de höga hönsen. Skall de slippa undan -Chain of command är nog rätt svår att styrka?

Allvarligt talat: Loppet är nog kört och har så varit under en lång tid. Gissningsvis var CGÖ:S frånfälle spiken i kistan.
Om två dar är det femtio år sen JFK mördades. Har man kommit till nån klarhet där-nej!.

Det hindrar ju inte att vi fortsätter att spekulera
Citera
2013-11-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
En nystartad PU borde väl anamma CIA:s idéer om förhörscentrum med waterboarding, skenavrättningar etc. Dessa kan placeras nånstans i Norrlands inland. Flygplanen från enhet 66 används ånyo för transporter men nu för att skipa rättvisa .
Tror inte ni också att det krävs hårda tag för att få sådana tuffingar som AA, LT, SS, CD mfl att börja snacka och därmed kunna verifiera olika hypoteser om vad som hände på Svea-vägen?.
Men hur skall vi göra med de höga hönsen. Skall de slippa undan -Chain of command är nog rätt svår att styrka?
Allvarligt talat: Loppet är nog kört och har så varit under en lång tid. Gissningsvis var CGÖ:S frånfälle spiken i kistan.
Om två dar är det femtio år sen JFK mördades. Har man kommit till nån klarhet där-nej!.
Det hindrar ju inte att vi fortsätter att spekulera

Lite waterboarding mot P-OK skulle nog inte skada. Han ingick ju i en illuster trio
tillsammans med CGÖ och Jägarnisse. De båda senare numera avlidna. P-O var
aktuell ett tag innan man kom fram till Klöfverblabla, men var finns han egentligen
nuförtiden?
Citera
2013-11-20, 17:32
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Lite waterboarding mot P-OK skulle nog inte skada. Han ingick ju i en illuster trio
tillsammans med CGÖ och Jägarnisse. De båda senare numera avlidna. P-O var
aktuell ett tag innan man kom fram till Klöfverblabla, men var finns han egentligen
nuförtiden?

Jägarnisse hade jag som befäl i lumpen. Han var den bäste, en av de få befälen det överhuvudtaget gick att prata med. Busig och lite vapentokig och tyckte det var roligt att spränga. Vem tyckte inte det?
Men extremist, mycket tveksamt.Palmemördare kan jag aldrig tänka mig, han var bara busig och rolig och berättade alltid massa roliga anekdots
Citera
2013-11-20, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Jägarnisse hade jag som befäl i lumpen. Han var den bäste, en av de få befälen det överhuvudtaget gick att prata med. Busig och lite vapentokig och tyckte det var roligt att spränga. Vem tyckte inte det?
Men extremist, mycket tveksamt.Palmemördare kan jag aldrig tänka mig, han var bara busig och rolig och berättade alltid massa roliga anekdots

Gjorde du vpl på K3 då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in