Citat:
Ursprungligen postat av
Liketed
Jag är intresserad av att veta hur du kommit fram till att du har 50% chans att vinna?
Det saknar logik sålänge du inte väljer ett helt random bolag och säger "50% chans att rapporten är bra och 50% chans att den är dålig".
Sen finns det mer som trend, framtida förväntingar, och hur börsen går i allmänhet som påverkar hur kursen förändras. Konjunktur. Hur pass marknaden har inprisat en bra rapport.
Jag köpte Starbreeze idag, helt på måfå då jag hörde att en rapport var i antågande som antingen skulle vara särdeles positiv eller inte. Jag kommer inte att behålla aktien och invänta konjunkturförändringar eller andra parametrar, det är ren spekulation. Antingen vinner jag eller så förlorar jag, det är fifty fifty.
För ett tag sedan gjorde jag likadant med Star Vault och dumpade den med vinst.
Kan det här vara så svårt att begripa?