2008-02-26, 17:27
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Tjenare
Grön som man är på det här med aktier så tänkte jag höra hur ni som är kunniga på det här tänker angående insatser och dylikt :P

Hur mycket drar ni in i snitt ungefär?

OT: Någon med erfarenheter om Aktiedirekt?

KRam :P
Hur mycket man drar in beror helt och hållet på hur mycket man går in med och vad du investerar i. det kan gå bra, men det kan också gå käpprätt åt skogen. jag har ingen större lust att tala om hur mycket jag drar in/hur mycket jag investerar med.
Citera
2008-02-27, 15:39
Medlem
Worships avatar
Månades straffspark, KnowIT

Cirka 15 % ner i år, helt omotiverat efter en kanonrapport. Rörelseresultatet ökade med 47,3 procent och nettoomsättningen med 29,1 procent jämfört med föregående år.

Går kursen inte upp på egen hand är det här en uppköpskandidat som heter duga. Man gjorde ett resultat på dryga 100 miljoner i vinst. Börsvärdet är bara 6 gånger årsvinsten.

Här tror jag mig kunna skörda fina pengar.
Citera
2008-02-27, 16:51
Medlem
HiTMeLang255s avatar
Varför då? Ser mkt mer ut som att du inom 3 kvartal nosar på 31,20
Jämför mot boliden och WSIB bakåt i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Worship

Cirka 15 % ner i år, helt omotiverat efter en kanonrapport. Rörelseresultatet ökade med 47,3 procent och nettoomsättningen med 29,1 procent jämfört med föregående år.

Går kursen inte upp på egen hand är det här en uppköpskandidat som heter duga. Man gjorde ett resultat på dryga 100 miljoner i vinst. Börsvärdet är bara 6 gånger årsvinsten.

Citera
2008-02-27, 18:47
Moderator
ksvs avatar
Citat:

Ja, en klart underskattad pengamaskin!
Citera
2008-02-27, 23:05
Medlem
Undergroundmans avatar
...Felpost
Citera
2008-02-27, 23:07
Medlem
Worships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiTMeLang255
Varför då? Ser mkt mer ut som att du inom 3 kvartal nosar på 31,20
Jämför mot boliden och WSIB bakåt i tiden.

Du frågar varför då. Jag har redan svarat i mitt inlägg ovan. Eller vill du ha en djupare analys? Etableringar i utlandet som Norge, Kina, Estland med mera är en krydda och det ska bli väldigt spännande att fälja KnowIT:s utveckling ute i Europa och världen. Dessutom är datakonsultverksamheten het just nu, jag tror att prishöjningar på denna typ av tjänster blir högre i år jämfört med föregående år.

När jag skrev mitt inlägg stod kursen i 51,25. Låt oss se facit om ett tag, jag tror inte det behövs mer än 1-2 månader innan jag kan visa att jag haft rätt. De som ligger kvar efter det har även en utdelning på 2,75 per aktie att vänta.

Lycka till!
Citera
2008-02-27, 23:10
Medlem
Slår ett slag för PA RESOURCES.
Billig aktie, vind i seglet
Aktien verkar bryta stödet vid 50-53 kronor
Jämför bara LUPE! Så inser att aktien reas ut

Tror att företaget lyckas med borrningar och ökad produktion så har vi all vind i seglet.

Läs mina tidigare Inlägg och Black earth Farming och Vostok Nafta invest
Senast redigerad av Haubits87 2008-02-27 kl. 23:14.
Citera
2008-02-28, 03:55
Medlem
Jo just LUPE är nog för sent att handla, den skulle man isåfall hoppat på i januari eller raset innan dess. Frågan är bara hur gynnsamma borrningarna blir?

Den som lever får se... å andra sidan blir det antagligen nya räntesäkningar i USA inom kort! Kanske är dags att dra in ett köp med 50/50% i LUPE och PA Resources. Funderar jävligt starkt på det...
Senast redigerad av SPACEJAM 2008-02-28 kl. 04:04.
Citera
2008-02-28, 07:51
Medlem
HiTMeLang255s avatar
Då vet jag vart de utdelningspengarna ska gå men förra året hette kandidaten Bure.
Du har ett fetare förlustförlopp i Scania med en direkt accentuerad decimation.
Då ska företaget säkert skicka in sin ekonomidirektör till att köpa.

Du ska få en förebild till att reagera på och det är Balder. Målkurs 52 samma paritet som Volvo B med sin 62. Då kan du även stryka Tyks till 35 via 105-110.
Lumi upp till 60 sedan ner till 20.
Unibet upp till 210 sedan ner till 90

Citat:
Du frågar varför då. Jag har redan svarat i mitt inlägg ovan. Eller vill du ha en djupare analys? Etableringar i utlandet som Norge, Kina, Estland med mera är en krydda och det ska bli väldigt spännande att fälja KnowIT:s utveckling ute i Europa och världen. Dessutom är datakonsultverksamheten het just nu, jag tror att prishöjningar på denna typ av tjänster blir högre i år jämfört med föregående år.

När jag skrev mitt inlägg stod kursen i 51,25. Låt oss se facit om ett tag, jag tror inte det behövs mer än 1-2 månader innan jag kan visa att jag haft rätt. De som ligger kvar efter det har även en utdelning på 2,75 per aktie att vänta.

Lycka till!
Senast redigerad av HiTMeLang255 2008-02-28 kl. 08:44.
Citera
2008-02-28, 17:28
Bannlyst
Gick "all-in" på kinnevik. Ser lite halft ut just nu, konstigt nog. Kom med en stark rapport.

Har dock en mycket god årlig tillväxt.. men det KAN ju ändras.

Vad säger ni?
Citera
2008-02-28, 20:01
Medlem
B0zs avatar
Tjenare är helt grön på detta område och har lite fonder som gett en liten vinst åt mig iaf så nu börjar jag nog bli girig och tänkte köpa lite aktier där det finns lite mer att ta hem om man har tur.
Hade tänkt köpa antingen kina/indien eller ericsson bara för att den är så låg nu.
Men ser väl att asien ger en betydligt mer och säkrare utdelning. Då jag inte direkt har så mycket att slänga in just nu men man måste ju börja nånstans så tänkte jag fråga här på flashback där alla är helt ärliga förutom om sin storlek på kuken.
Vad kan ni ge för tips på kina/indien där man inte behöver slänga in grymt stora summor?
Citera
2008-02-29, 10:50
Medlem
HiTMeLang255s avatar
En sak är säker

Veckans aktietips om det betyder att man ska ha en uthållighet på en vecka så lämnar jag inte det här igen. Startar ett nytt och passar inte det så är detta forum en ingrediens i ett spel som ska avslutas utan att morgondagen sätts i brand.

Men ni får det här och nu för allt börjar med en vecka

HQ kommer att strippas på minst 100 kr!
Varför? Jo om du ringer de andra mäklarna i deras kedja och begär att du ska öka din ranson av tilgängligt kapital med 300% och säg att du vill köpa aktier för de pengarna då ska du få höra ljudet av vita byxor som instant får en helt annan kulör.

Som pyramiden ser ut så pallar inte den för en transaktionskedja omfattande 5 milj nya färska nya stålar.

Så därför är enda vägen till förändring att byta! Allting. Har du 360 holding? Beklagar men det är nästa CISL i min syn.
Har du Nordnet? Sälj Byt sektor du kan göra vad du vill. Gör det bara 3 dagar senare.
Har du AZA Sälj Byt sektor se nordnet.
Har du AQ look above.
Har du HQ look above
Har du MultiQ

Ska jag fortsätta?
För istället för att gynna dessa rackare ska du förstå att med 1 krona har du makt.
Med 1 aktie har du ännu mer makt.

Framtidens börs måste innheålla samma villkor i Sverige som i Euroland.
Annars fungerar börsposten i Sverige som en container.

Ackumulation sker precis som i ett batteri. Gradvis.

Vad blir konsekvensen av det jag pekar på?
Jo enligt min bedömning att de aktier som de ändrat belåningsvärden på nedåt förskjuts uppåt. De aktier de erbjuder "gratis" på är attraktivare än de vill medge.
Aktier som är starkt dollarberoende kommer tälja guld.

Mvh

Tillägg PAR SEK i kombi med HQ + Alfa + volvo B = Björnarnas fest.
Pare i norge i kombi med KOG likewise.
Senast redigerad av HiTMeLang255 2008-02-29 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in