2013-11-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Det fanns (finns?) en liknande i Stockholm. Derby. Sålde HIF-, AIK-, DIF- och SvFF-produkter.

Nedlagd. Sålde även produkter för Chelsea, Liverpool, Milan etc.
2013-11-20, 17:39
Medlem
Ridgebacks avatar
Nu har även vi släppt priserna på säsongsbiljetterna.

2013-11-20, 17:43
Bannlyst
Hur i helvete är våra priser så mycket dyrare?

Det där är en vettig prissättning, minst sagt.
2013-11-20, 18:13
Medlem
pgges avatar
Pelle Olsson blev precis klar som huvudtränare i Djurgårdens IF. Kände bara för att dela med mig
2013-11-20, 18:31
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikarosent
Hur i helvete är våra priser så mycket dyrare?

Det där är en vettig prissättning, minst sagt.

Om jag inte är ute och snedkalkylerar så pröjsar man alltså mellan 70 och 220 spänn/matchen om man tjackar säsplåt för Difs matcher. Ruggigt bra priser, bra initiativ av Dif!
2013-11-20, 19:24
Medlem
Generellt sett, hur ser det ut med invandrare i Ultrasgrupperingarna bland Stockholmslagen? Någon gruppering som är mer invandrarutbredd än andra och någon som inte har några alls?

Söder Bröder, Ultra Boys, Sol Invictus, Ultras Nord etcetera - hur ser det ut i dessa?
AIKs SI har flertalet invandrare vet jag, resterande grupperingar?

Skånescenen har jag desto mer koll på, pedofiler kan hålla sig borta dvs.
2013-11-20, 20:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Om jag inte är ute och snedkalkylerar så pröjsar man alltså mellan 70 och 220 spänn/matchen om man tjackar säsplåt för Difs matcher. Ruggigt bra priser, bra initiativ av Dif!

Det trodde jag aldrig! Trodde förra årets låga priser var ett sätt att locka till sig folk för att sedan höja mer och mer men det ser ju fan ut att hålla i sig.
2013-11-20, 20:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jo, det har dragits, i form av böter SvFF har straffat klubbarna med. Jag har för mig att slutsatsen var följande: "AIK har blivit dömda till högst böter under denna säsong/dessa säsonger, därför ogillar SvFF AIK mest, alltså är anklagelserna om att AIK skulle vara SvFFs gullegris falska."

Om SvFF gullar med något/några lag så skulle det väl i sådana fall vara landsortsklubbarna. Vi i Stockholm har alla fått smaka på SvFFs hårda beslut och man kan knappast påstå att någon av oss tre, är att betrakta som SvFFs gullegris, varken nu eller då.

Tilläggas bör att SvFF gärna utnyttjar våra arrangemang och prestationer på läktaren som en faktor för att påskina att svensk fotboll är attraktiv, men samma scener som ofta används i detta syfte, är de som orsakar boten.
Din Bajenkollega startling verkar ha en annan åsikt
2013-11-20, 20:24
Medlem
LT10s avatar
Gillar våra priser på säsongskorten, riktigt bra. Det ska inte vara några överpriser, hoppas alla andra förstår det också och sätter rimliga priser!

Målet är glasklart, minst 10 000 säsongskort.
2013-11-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Generellt sett, hur ser det ut med invandrare i Ultrasgrupperingarna bland Stockholmslagen? Någon gruppering som är mer invandrarutbredd än andra och någon som inte har några alls?

Söder Bröder, Ultra Boys, Sol Invictus, Ultras Nord etcetera - hur ser det ut i dessa?
AIKs SI har flertalet invandrare vet jag, resterande grupperingar?

Skånescenen har jag desto mer koll på, pedofiler kan hålla sig borta dvs.

Be norrlänningarna svara på hur många sånna här det finns i deras grupperingar också, eller om det bara är ni som kör det racet!

http://media.sdreader.com/img/blogs/entry_img/2011/May/25/wtfz113_t620.jpg?fbf2daa044e08a86b24c9c38cd7501865 a0e2373
2013-11-21, 11:30
Medlem
Gneegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
På Gamla Ullevi finns ju en härlig butik som är supportershop för Gais, Öis, Frölunda Indians och SvFF. Det är väl Intersport som driver den men ändå.

Och nu bygger dom om för att låta Frölunda spela någon jippo-Julmatch.. Har känts lite roligt när alla har gnällt om att Bajen och DIF spelar på samma arena, GAIS,ÖIS och IFK spelar på Ullevi, riktigt pinsamt faktist.
Och nu när Häcken bygger en ny så blir dom väl tvungna att spela där dom också, undrar verkligen hur det kommer fungera, 4 klubbar på samma arena.
2013-11-21, 12:22
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gneeger
Och nu bygger dom om för att låta Frölunda spela någon jippo-Julmatch.. Har känts lite roligt när alla har gnällt om att Bajen och DIF spelar på samma arena, GAIS,ÖIS och IFK spelar på Ullevi, riktigt pinsamt faktist.
Och nu när Häcken bygger en ny så blir dom väl tvungna att spela där dom också, undrar verkligen hur det kommer fungera, 4 klubbar på samma arena.
Vet inte om Öis kommer spela på Gamla Ullevi nästa säsong. Några utav kraven är att man måste vara medlem i alliansen och att man måste spela elitfotboll och Öis uppfyller inte dessa två krav längre. Samtidigt vill både Öis och Häcken spela på GU 2014 och hittills finns ingen lösning då 4 lag inte är något alternativ.

Jaja, Gais och IFK Göteborg har iallafall Gamla Ullevi som hemmaadress även 2014.

Kriterierna är serietillhörighet, publikantal och medlemskap i Alliansen. Visserligen har Häcken ett större publiksnitt än Gais men de är trots allt bara tillfälliga gäster på fastlandet och inte medlemmar i alliansen.

Tillägg: Sedan så har Gais såklart fler supportrar än BK Häcken. Har jämfört med de två senaste åren där Gais låg i botten av AS 2012 och Häcken i topp och i år där Gais spelade i superettan och Häcken hade ett hemmaderby på Ullevi som säsongens första match.
Senast redigerad av ArneIII 2013-11-21 kl. 12:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in