Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Kikade igenom tråden och märkligt nog fann jag inget läsbart, hade för mej att vi gått igenom detta tidigare.
Orkar inte ta diskussionen då jag faktiskt inte är intresserad om vår shop säljer landslagströjor eller inte men valfri supporter får gärna fortsätta detta mycket givande ämne ifall förbundet gillar AIK.
Jo, det har dragits, i form av böter SvFF har straffat klubbarna med. Jag har för mig att slutsatsen var följande:
"AIK har blivit dömda till högst böter under denna säsong/dessa säsonger, därför ogillar SvFF AIK mest, alltså är anklagelserna om att AIK skulle vara SvFFs gullegris falska."
Om SvFF gullar med något/några lag så skulle det väl i sådana fall vara landsortsklubbarna. Vi i Stockholm har alla fått smaka på SvFFs hårda beslut och man kan knappast påstå att någon av oss tre, är att betrakta som SvFFs gullegris, varken nu eller då.
Tilläggas bör att SvFF gärna utnyttjar våra arrangemang och prestationer på läktaren som en faktor för att påskina att svensk fotboll är attraktiv, men samma scener som ofta används i detta syfte, är de som orsakar boten.