2013-11-20, 06:06
Medlem
startlings avatar
Vad tycker ni gbgare om nystartade 031-fotboll? Någon som kollar på det?
2013-11-20, 12:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av startling
Vad tycker ni gbgare om nystartade 031-fotboll? Någon som kollar på det?
Göteborgsfotbollen går inte att jämföra med stockholmsfotbollen som har tre (supportermässigt) stora klubbar. Personligen är det bara intressant att höra om IFK Göteborg och möjligtvis Gais. För mycket om GP: s älsklingar Häcken.

Jag är mer intresserad av att titta på 08-fotboll då det som tas upp av intresse i 031-fotboll redan är känt och ältat. Dessutom är det för mycket gullande göteborgslagen emellan.

Det fanns ett bra koncept med HIF, Malmö FF och IFK Göteborg i fokus som jag tyckte var intressantare. Även om det kunde gjorts betydligt bättre än vad det gjordes.

...men visst, jag titta på 031-fotboll ändå.
2013-11-20, 13:45
Medlem
startlings avatar
SvFF hjärta ajk

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=7898

"Denna försäljning är en god affär för AIK och bidrar till ökad omsättning och vinst för AIK Shop."
2013-11-20, 13:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
SvFF hjärta ajk

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=7898

"Denna försäljning är en god affär för AIK och bidrar till ökad omsättning och vinst för AIK Shop."
Har vi inte gått igenom det här redan?
2013-11-20, 14:07
Medlem
startlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har vi inte gått igenom det här redan?
Har glömt det i så fall, men du har ju världens läge nu att döda diskussionen innan den ens startar i alla fall.
2013-11-20, 14:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Har glömt det i så fall, men du har ju världens läge nu att döda diskussionen innan den ens startar i alla fall.
Kikade igenom tråden och märkligt nog fann jag inget läsbart, hade för mej att vi gått igenom detta tidigare.

Orkar inte ta diskussionen då jag faktiskt inte är intresserad om vår shop säljer landslagströjor eller inte men valfri supporter får gärna fortsätta detta mycket givande ämne ifall förbundet gillar AIK.
2013-11-20, 14:18
Medlem
xenosans avatar
18 supportrar dömda för upploppet inför Peking-Bajen för några år sedan: http://www.nt.se/nyheter/?articleid=9081702

Edit: Intressant att det kallas ett derby i artikeln.
2013-11-20, 14:22
Medlem
Citat:

50 000 personer går förbi shopen, klart man försöker sälja tröjor? Jag förstår inte problemet.

Om du inte vill göra en "AIK är gynnat av svff som gör allt för att Gnaget ska ta guld!!", för i så fall är du inte seriös alt dum i huvudet.
2013-11-20, 14:28
Medlem
startlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
50 000 personer går förbi shopen, klart man försöker sälja tröjor? Jag förstår inte problemet.

Om du inte vill göra en "AIK är gynnat av svff som gör allt för att Gnaget ska ta guld!!", för i så fall är du inte seriös alt dum i huvudet.
Va fan, du brukar ju faktiskt ha vettiga argument med substans bakom, varför ta till "dum i huvudet"-debattstilen då?

Jag tycker det är konstigt i alla fall. Även om det inte handlar om enorma summor man drar in så ska väl SvFF vara neutrala, men det kanske klingar fel i en gnagares öron. Får alla med adidas som sponsor sälja landslagströjor eller?
2013-11-20, 15:00
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Får alla med adidas som sponsor sälja landslagströjor eller?
"Då både AIK och det svenska landslaget har adidas som leverantör säljer AIK även landslagets tröjor i AIK Shop." Förmodligen?
2013-11-20, 15:21
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kikade igenom tråden och märkligt nog fann jag inget läsbart, hade för mej att vi gått igenom detta tidigare.

Orkar inte ta diskussionen då jag faktiskt inte är intresserad om vår shop säljer landslagströjor eller inte men valfri supporter får gärna fortsätta detta mycket givande ämne ifall förbundet gillar AIK.

Jo, det har dragits, i form av böter SvFF har straffat klubbarna med. Jag har för mig att slutsatsen var följande: "AIK har blivit dömda till högst böter under denna säsong/dessa säsonger, därför ogillar SvFF AIK mest, alltså är anklagelserna om att AIK skulle vara SvFFs gullegris falska."

Om SvFF gullar med något/några lag så skulle det väl i sådana fall vara landsortsklubbarna. Vi i Stockholm har alla fått smaka på SvFFs hårda beslut och man kan knappast påstå att någon av oss tre, är att betrakta som SvFFs gullegris, varken nu eller då.

Tilläggas bör att SvFF gärna utnyttjar våra arrangemang och prestationer på läktaren som en faktor för att påskina att svensk fotboll är attraktiv, men samma scener som ofta används i detta syfte, är de som orsakar boten.
2013-11-20, 15:49
Medlem
Citat:
Va fan, du brukar ju faktiskt ha vettiga argument med substans bakom, varför ta till "dum i huvudet"-debattstilen då?

Jag tycker det är konstigt i alla fall. Även om det inte handlar om enorma summor man drar in så ska väl SvFF vara neutrala, men det kanske klingar fel i en gnagares öron. Får alla med adidas som sponsor sälja landslagströjor eller?

Jag skrev faktiskt "alternativt" eftersom du troligen inte var seriös

Vem som helst får väl sälja landslagströjor? AIK får väl på ett enkelt sätt köpa in tröjor från adidas och kan därför sälja vidare med vinst. Svff tror jag inte tagit ställning och utsett AIK till någon form av återförsäljare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in