2013-11-20, 15:51
Medlem
svulles avatar
Att folk köper landslagströjor som genererar pengar till AIK? Inte mig emot i alla fall. Sen att det sticker i ögonen på bajen och Dif ter väl sig naturligt. Allting med AIK sticker i ögonen på dem.
2013-11-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Att folk köper landslagströjor som genererar pengar till AIK? Inte mig emot i alla fall. Sen att det sticker i ögonen på bajen och Dif ter väl sig naturligt. Allting med AIK sticker i ögonen på dem.
Näe, allt med SvFF sticker i ögonen på mig.
2013-11-20, 15:54
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Näe, allt med SvFF sticker i ögonen på mig.

Hade bajen haft en supporterbutik nära Friends Arena så hade man också sett intäktsmöjligheter och sålt landslagströjor. Eller menar du att det hade varit orimligt ut klubbens perspektiv?
2013-11-20, 15:57
Medlem
Citat:
Hade bajen haft en supporterbutik nära Friends Arena så hade man också sett intäktsmöjligheter och sålt landslagströjor. Eller menar du att det hade varit orimligt ut klubbens perspektiv?
Jag har inte ens uttalat mig om att aik säljer landslagströjor. Jag bryr mig faktiskt inte om det.
2013-11-20, 15:59
Medlem
Omar Santanas avatar
Jag ser det som kompensation för att vi tvingas spela på deras mutbygge. Någon som vet hur det ser ut, har de även AIK-merch framme?
Senast redigerad av Omar Santana 2013-11-20 kl. 16:24.
2013-11-20, 16:10
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:

Bara som en kommentar, då jag inte har lust att delta i denna diskussion, så har både Hammarby och Djurgården haft/har varsin supporterbutik i anslutning till Globen, där Tre Kronor ofta spelar hockey. Mig veterligen så har Hammarby aldrig sålt Sverigetröjor i samband med hockey-matcher. Hur det är med Djurgården vet jag ej.
2013-11-20, 16:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Bara som en kommentar, då jag inte har lust att delta i denna diskussion, så har både Hammarby och Djurgården haft/har varsin supporterbutik i anslutning till Globen, där Tre Kronor ofta spelar hockey. Mig veterligen så har Hammarby aldrig sålt Sverigetröjor i samband med hockey-matcher. Hur det är med Djurgården vet jag ej.

Inget som jag sett heller, men ska erkännas att jag inte hängt i butiken under landslagsmatcher.
2013-11-20, 16:23
Medlem
Omar Santanas avatar
Hockeylandslaget har väl en egen butik?

Annars hittade jag det här: http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=4925 Dif Lions?
Senast redigerad av Omar Santana 2013-11-20 kl. 16:27.
2013-11-20, 16:29
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Hockeylandslaget har väl en egen butik?
Är det inte Reebok som står för det? Intersport och Stadium som återförsäljare?
2013-11-20, 16:32
Medlem
Cliffords avatar
På Gamla Ullevi finns ju en härlig butik som är supportershop för Gais, Öis, Frölunda Indians och SvFF. Det är väl Intersport som driver den men ändå.
2013-11-20, 16:36
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
På Gamla Ullevi finns ju en härlig butik som är supportershop för Gais, Öis, Frölunda Indians och SvFF. Det är väl Intersport som driver den men ändå.

Det fanns (finns?) en liknande i Stockholm. Derby. Sålde HIF-, AIK-, DIF- och SvFF-produkter.
2013-11-20, 17:13
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Det fanns (finns?) en liknande i Stockholm. Derby. Sålde HIF-, AIK-, DIF- och SvFF-produkter.
Skillnaden här är att en affär säljer allt Blåvitt-relaterat och den andra säljer resten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in