2013-11-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Oj! Detta måste ju vara ett enormt bakslag för alla växlare där ute? Innebär inte detta att Kapiton, BTCX och Safello bryter mot lagen?
Nej, eftersom det har inte prövats än så bryter ingen mot lagen.
Det kommer aldrig bli skatt på bitcoins i slutändan eftersom Bitcoin Är en valuta.
Det är visserligen bra att de drar det hela vägen till högsta förvaltningsdomstolen så att det kommer klara regler.
Citera
2013-11-19, 23:03
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Bitcoin och Litecoin har ju två helt olika blockchains. Du kan inte skicka Litecoin till en Bitcoinadress och vice versa. Eller har jag fel? Skickar du Litecoins till en Bitcoinadress bör de väl skickas till en Litecoinadress som motsvarar denna. Således en wallet du inte har tillgång till.
När du genererar en adress så skapar man först en privat nyckel. Från denna generera man en publik nyckel och från den så generar man adressen. Denna process är exakt likadan för de flesta alt-coins (alla kanske till och med, såvida det inte finns någon alt-coin som använder en annan typ av kryptonycklar).

Som jag förstod Skrotads problem så har han skickat sina Litecoins till sin Bitcoin-adress på Kapiton. Denna adress är fortfarande giltig i alla alt-coins som använder samma kryptografi för att signera transaktioner. Det innebär att hans Litecoins nu ligger i Litecoins blockkedja, men endast kan spenderas med en privat nyckel som förvaras i Kapitons Bitcoin-wallet. Det är fortfarande tekniskt möjligt för Kapiton att använda denna nyckel för att skicka dessa coins till en annan adress. Men det är tekniskt bökigt då Kapiton måste ta denna nyckel och importera den till en Litecoin-wallet. Hans enda chans att återfå sina coins är i vilket fall som helst att höra av sig till Kapiton och förklara sig, och hoppas att Sebastian är snäll nog att genomföra detta.

Kapiton har helt enkelt tillgång till Skrotads Litecoins utan att veta om det just nu.
Citera
2013-11-19, 23:24
Medlem
Rebelxs avatar
Vet någon om någon sida eller liknande där de flesta större börsers sålda/köpta bitcoins redovisas på något lättläsligt sett?

Tänkte att det skulle vara intressant att se om det är någon som dumpar och köper större mängder med jämna mellanrum, menar större mängder som i tusentals.
Några kända valar där ute som manipulerar priserna såvitt ni vet om?
Citera
2013-11-19, 23:31
Medlem
Jag vill hedga mig lite och köpa några ltc för btc, vart gör jag detta enklast, billigast och snabbast?
Citera
2013-11-20, 00:28
Medlem
Kort och gott vilken sida är bäst att handla bitcoins från? Kapiton värkar alldeles för osäkert just nu.

Jag vill att det ska gå fort och känna mig trygg i mina ärenden, Jag vill heller inte behöva skicka in något foto id som på t.ex. mt.gox eller bitstamp. Jag vill bara signa mig och göra det jag ska!

Någon som har några schyssta förslag till mig? Hur gjorde ni och vilka sidor använder ni er av?
Citera
2013-11-20, 00:31
Medlem
Helvete att Kapiton ska krångla. Min tanke var att investera där, men samma vecka började Kapiton istället krångla, så nu har jag avvaktat och det hela kommer väl sluta med att min i SEK lika stora investering inte kommer bli lika mycket i bitcoins som om jag hade investerat då det var tänkt, v.46.

I alla fall, om man vill investera runt 10k SEK i bitcoins, och detta snart (inom 1-2 veckor), var nånstans rekommenderas det? Min tidigare erfarenhet har varit att det varit billigast på Kapiton (därför jag väntade på dem men nu ska de ju fortsätta krångla så det känns inte längre värt att fortsätta vänta).

Kan Bitstamp vara ett alternativ (ej medlem där)? Där växlas det väl till euro så kommer inte en del SEK försvinna via växlingen?
Safello? BTCX?
Vill välja det billigare alternativet men ska samtidigt inte behöve ta veckor för att få dem.
Citera
2013-11-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skillnaden888
Kort och gott vilken sida är bäst att handla bitcoins från? Kapiton värkar alldeles för osäkert just nu.

Jag vill att det ska gå fort och känna mig trygg i mina ärenden, Jag vill heller inte behöva skicka in något foto id som på t.ex. mt.gox eller bitstamp. Jag vill bara signa mig och göra det jag ska!

Någon som har några schyssta förslag till mig? Hur gjorde ni och vilka sidor använder ni er av?

Det finns inget sätt att handla bitcoins tryggt och dessutom slippa ID-handling.
Hela anledningen till att ID-handling krävs är ju för att följa lagar.
Citera
2013-11-20, 00:53
Medlem
svallerbyttans avatar
Här kan ni se i realtid hur världens valutor flödar in till Bitcoin:
http://fiatleak.com/
Senast redigerad av svallerbyttan 2013-11-20 kl. 00:56.
Citera
2013-11-20, 02:17
Medlem
Christopher.s avatar
Har jag förstått det rätt om jag säger att Bitcoin är en valuta?

Personligen har jag svårt att se Bitcoin som någonting annat än en scam men jag hoppas jag har fel. Det finns 21 miljoner bitcoins - värdet är flytande och bestäms av användarna. Valutan har ingen uppbackning av någon stat och kan förbjudas när som helst. För det andra kan vem som helst skapa en liknande valuta t. ex greencoins på samma premisser. Jag ser väldigt mycket som kan gå fel med detta - men tiden får utvisa.
Citera
2013-11-20, 02:46
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Har jag förstått det rätt om jag säger att Bitcoin är en valuta?

Personligen har jag svårt att se Bitcoin som någonting annat än en scam men jag hoppas jag har fel. Det finns 21 miljoner bitcoins - värdet är flytande och bestäms av användarna. Valutan har ingen uppbackning av någon stat och kan förbjudas när som helst. För det andra kan vem som helst skapa en liknande valuta t. ex greencoins på samma premisser. Jag ser väldigt mycket som kan gå fel med detta - men tiden får utvisa.

DU är skeptisk. Med rätta.. men du har ett par fel... det finns inte 21 miljoner BTCs.ännu.. detta "mineas" fortfarande fram med ökad svårighetsgrad.

Och självklart kan värdet gå till noll. Men det kan även dra iväg och bli värd miljoner. Frågan är, vågar du chansa?

Och scam är det väl inte? Hur tänker du då?
Citera
2013-11-20, 06:40
Medlem
Bimboankans avatar
Vad är det snabbaste betalnings sättet att köpa BTC på btcx.se?
Citera
2013-11-20, 08:53
Bannlyst
R.I.P dom som aldrig sålde i förrgår och grattis till de som ska köpa...300$ under 24 timmar anser jag som en ganska kraftig nedgång. ^^ hoppas att det stiger snart igen...då passerar vi 1000! (annars jävlar) :>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in