Bitcoin är bra om man köpte det några år sen , då har man verkligen tjänat på det
Hade lätt köpt några hekton från SL flera år sen .
Men idag är det mycket dyrt och inte värt det imo
Det sa folk för flera år sen också.
För att använda Bitcoin så spelar priset ingen roll. Jag kan skicka bitcoins motsvarande 100 SEK till dig oavsett vad en bitcoin kostar. Bitcoins värde ligger i att man anonymt och billigt kan överföra värde till någon annan var som helst i världen utan insyn eller censur från tredje part. De som har nytta av detta bryr sig inte om vad en bitcoin kostar. Det spelar bara roll för spekulanter.
Kan man byta adress på Kapiton likt SR eller måste man göra ett nytt konto för att få en ny adress?
Nu har inte jag ett konto på Kapiton så jag vet inte hur det ser ut när man är inloggad, men här ser det ju ut som att det finns en knapp för det, åtminstone ser det ut som det när man är utloggad.
Nu har inte jag ett konto på Kapiton så jag vet inte hur det ser ut när man är inloggad, men här ser det ju ut som att det finns en knapp för det, åtminstone ser det ut som det när man är utloggad.
För att använda Bitcoin så spelar priset ingen roll. Jag kan skicka bitcoins motsvarande 100 SEK till dig oavsett vad en bitcoin kostar. Bitcoins värde ligger i att man anonymt och billigt kan överföra värde till någon annan var som helst i världen utan insyn eller censur från tredje part. De som har nytta av detta bryr sig inte om vad en bitcoin kostar. Det spelar bara roll för spekulanter.
Men seriöst, vad sysslar Intersango med?
Först fastnar min överföring av euro med statusen pending_review i två dagar. Fine, de vill väl godkänna insättningar manuellt och det är de inte ensamma om. Men vad som stör mig enormt är även att min överföring av bitcoins från Intersango till min wallet stått stilla i nästan ett dygn och har inte ens lämnat Intersango ännu. Anonymitet i all ära, men hela grejen med bitcoins är ju också att överföringar ska vara så gott som ögonblickliga utan begränsningar av mellanhänder. Det hade ju nästan gått snabbare att mine:a fram skiten. Gruvligt irriterande.
Detta är 10:e gången jag använder Intersango och för varje gång har det bara blivit sämre och sämre.
Och hur irriterande är det inte när man skriver en bra och utförlig support-ticket ang. ovan situation och bara får svaret "it's delayed". Jo, åh fan Sherlock!
Senast redigerad av tdv30 2013-08-28 kl. 08:22.
Nej, en bitcointransaktion bör synas i din klient omedelbart när Kapiton skickat dem. Så antingen har Kapiton strulat till det och inte skickat några coins till dig, eller så är det nätverksproblem eller liknande i din ände, kanske en brandvägg t.ex.
Sök på din adress här så kan du se ifall någon har skickat bitcoins dit. Finns det coins där så ligger felet hos dig, annars så får du höra av dig till Kapiton så de kan reda ut felet. http://blockchain.info/
Tack. Kapiton har skickat coinsen så felet tycks ligga hos mig. Testat att stänga av brandvägg / antivirus och uppdatera multibit utan resultat. Någon idé om hur jag kan lösa det?
Tack. Kapiton har skickat coinsen så felet tycks ligga hos mig. Testat att stänga av brandvägg / antivirus och uppdatera multibit utan resultat. Någon idé om hur jag kan lösa det?
Symptoms
You send a transaction to MultiBit and it does not appear either as a zero confirmation transaction and does not appear when the next block arrives either.
Workaround
If you do a 'Tools | Reset blockchain and transactions' from before the date of the transaction (I normally choose the day before) the transaction appears.
Dock verkar den tråden vara från tiden då Multibit fortfarande laddade ner hela blockkedjan, men prova lösningen och se ifall det funka.
Även jag har problem med SEPA från Skandiabanken, fast till mtgox. Vid två tillfällen nyligen har jag försökt föra över runt 20 euro, men fått dem i retur. Har matat in allt rätt, valt att föra över som EUR, skriver rätt i meddelande - exakt de färska uppgifter som visas på Euro bank transfer på mtgoxs hemsida (Såg att dem bytt BIC sedan förra gången).... gjorde framgångsrikt SEPA överföring för ett par månader sedan. Vid den andra överföringen gick skandia chattsupport igenom inmatningen och bekräftade att jag gjorde rätt, men retur likförbannat.
Kod:
2013-08-14 UTLANDSBETALNING I RETUR 175,02
2013-08-12 Utlandsbetalning -175,02
2013-08-06 UTLANDSBETALNING I RETUR 262,87
2013-08-06 UTLANDSBETALNING I RETUR 201,53
2013-07-31 Utlandsbetalning -262,87
2013-07-31 Utlandsbetalning -201,53
Det enda jag kan tänka mig att jag gjort fel är att det inte ska vara mellanrum i IBAN-adressen just på min bank? Kommer inte ihåg om jag tog bort dem vid den överföring som lyckades.
Fick tredje överföringen i retur. Chattade med skandiabanken support:
Citat:
"Vi har fått information från mottagande bank att man ej kan sätta in pengar på detta konto. Någon vidare information har vi inte utan det är mottagaren som får undersöka med sin bank varför insättningar ej kan göras."
Vad i hela....? Mtgox sa inför tredje överföringen att uppgifterna är korrekt. Någon som lyckats föra över till mtgox med SEPA nyligen? Någon annan som haft problem?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!