2013-11-19, 18:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tror också att VB hade för avsikt att göra MB svartsjuk, därav val av pluggställe - hos ett ex.
Däremot tror jag inte att KJ fick "tuppjuck" eller att han blev våldsam. Det finns ingen i hans vänkrets som ens uttalat sig om att KJ har temperament eller har lätt för att bli förbannad.
Tvärtom! Han är inte svartsjuk av sig heller, det rimmar illa att han skulle ha dödat henne i sin lägenhet när det inte finns bevisning för det precis som det inte finns bevisning för att hon lämnat hans bostad strax före nio på kvällen.

En mamma känner sin son bäst...

Citat:
Det är svårt att diskutera saker och då ger han sig som inte, det är så här. Han kunde visst bli arg och irriterad på oss flera gånger, hur mycket som helst, men jag har aldrig sett det tillsammans med kompisar.

Citat:
Men han har aldrig varit elak, han har blivit förbannad, han kan ha blivit jättearg dels på pappa eller mig för pappa har varit mer satt gränser och varit fyrkantig.

Om man sätter gränser så kan han bli jättearg.

s1155
Citera
2013-11-19, 18:04
Medlem
Quarrels avatar
Fotomontaget, bild 5 på sid 306, är ett falsarium. Jämför http://img15.imageshack.us/img15/229/bdu2.jpg. Den övre bilden är bild 5, beskuren. Undre bilden visar Bluestar från bild 4 lagd över bagageutrymmets list på bild 3. Den visar att blodets utbredning inte alls är som bild 5 visar, särskilt inte i mängd. Blodet ger intryck av att vara mycket utsmetat och tunt.
Citera
2013-11-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fotomontaget, bild 5 på sid 306, är ett falsarium. Jämför http://img15.imageshack.us/img15/229/bdu2.jpg. Den övre bilden är bild 5, beskuren. Undre bilden visar Bluestar från bild 4 lagd över bagageutrymmets list på bild 3. Den visar att blodets utbredning inte alls är som bild 5 visar, särskilt inte i mängd. Blodet ger intryck av att vara mycket utsmetat och tunt.

Personen de förhörde kring det där uttalade sig ju om mängden blod som låg i bagageutrymmet. "Mycket för att vara näsblod, men lite för att komma från en styckning".
Citera
2013-11-19, 18:17
Medlem
Har det framkommit om Frivården har talat med/utrett KJ, eller får man veta det först när dom meddelas?
Citera
2013-11-19, 18:18
Medlem
tror ni KJ följer tråden här nu om han har tillgång till nätet dvs
Citera
2013-11-19, 18:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nu tror jag du missförstod mig. Jag kritiserade inte Borgströms jobb i Quick fallet, jag kritiserade hans kritiker. Som offentlig försvarare är det ju i princip omöjligt att gå emot sin klients linje. Vilket vänsterhycklaren Guillou gjort till sin konstform att medvetet bortse ifrån.

Sen behöver du inte raljera så förbannat du heller, många synpunkter och invändningar mot utredningen har i högsta grad varit påkallade. Det är en i många delar bristfällig utredning och dessutom saknas mordplats, mordvapen och styckningsplats. Givetvis ifrågasätter då folk om bevisningen bör hålla. Det är just en övertro på "experter" som är farlig.

Och vi kan ta fallet Ulf istället för Quick. Ulf ville inte bli fälld för upprepade övergrepp på sin dotter, men han blev det ändå, på, med facit i hand, helt felaktiga och befängda grunder. För att tala klartext rena sagor. Myndigheter gör fel, "experter" gör fel, sökhundar markerar fel, SKL gör fel osv osv.

Att vara reserverat frågasättande är inget fel, men du jobbar antagligen inte med brottsutredningar, kanske rent av är du elektriker, eller snickare, kanske javautvecklare.

Jag jobbar inte inte med el eller snickerier, än mindre utvecklar i java. Jag kan ha alla möjliga förbehåll när elektriker gör el-installationer eller snickare bygger hus, men jag har vett nog att låta de som jobbar med det sköta grejerna själv.

En brottsutredning innefattar rätt många som sätter sig in i fallen de arbetar med, inte minst ett så extremt och samtidigt medialt uppmärksammat fall som detta.
Misstag sker väl inom alla yrkesgrupper. Du kan dö av en stöt p.g.a. en felaktig el-installation, utförd av en elektriker.
En brottsutredare kan missa att topsa en misstänkt, en javautvecklare kan skriva fel i sin kod så applikationer inte funkar och folk kan bli ruinerade.
Men på det stora hela så litar jag på att yrkesmän och kvinnor vet vad de pysslar med. Misstag kommer fram under hela tiden och har ett eller flera fel begåtts så kan rättegången tas om och till och med bli ogiltigförklarad.
Klart en hundförare sedan 40 år vet och kan mer om hundföring än jag, som haft min golden retriever i tre år. Jag kan ha åsikter och den erfarna hundföraren kan ha fel, men jag skulle nog hellre lyssna på honom/henne som har erfarenheten än gå ut på något forum på nätet där jag, hur märkliga mina teorier än må vara, alltid kommer finna sympatisörer.

Näe, utredningen har nog skötts så gott det går. Vi här på forumet tycker och tror mycket om allt möjligt, men det stannar där.
Citera
2013-11-19, 18:27
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det kan jag inte minnas att jag hört nånstans. Han visste väl knappt vem MB var (enligt sig själv i förhören åtminstone). Du får gräva fram en källa för ev. fortsatta funderingar

Hittade några ställen i FUP:

"Enligt vad Robin sagt till William uttryckte Kibba att han var förbannad på Micke Berg och att han skulle ta ihjäl honom för det han gjort mot Vatchareeya. William uppgav att han tycker att det är bäst att Robin själv får berätta om detta." (FUP s 1307).

"Han vet inte om hon har haft andra förhållanden, men har hört rykten om att hon hade ett förhållande med sin karatetränare Mikael Berg. Det var innan hon försvann. Kanske att William och Kibba pratade om det någon gång, men han är osäker. De pratade aldrig om Mikael Berg efter att hon försvann. Däremot pratade Kibba med Robin om att han var jätteförbannad och skulle åka till Berg och spöa skiten ur honom för att han trodde att det var Berg som hade mördat Vatchareeya. Det gick spekulationer om allt. William tror att Kibba trodde att Berg ville få bort henne för att frun kommit på dem.
" (FUP s 1312).

"Sofi berättar att Kristoffer var sur på karatetränaren för någonting. I efterhand har Sofi fått reda på att läraren och Vatchareeya legat med varandra. Vilket karatelärarens fru upptäckte, och därför skrivit konstiga saker på Facebook, i stil med det var rätt åt den där kackerlackan. Kristoffer misstänkte att det var karateläraren som begått brottet." (FUP s 1372).
Citera
2013-11-19, 18:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det beror ju på hur man ser på sådant, helt uppenbart har åtalet i fup utelämnat standardanalyser angående åldern på blodstänk med mera som åtminstone är standard i andra i-länder.
Vad är det för standardanalyser du avser här?
Citera
2013-11-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tror också att VB hade för avsikt att göra MB svartsjuk, därav val av pluggställe - hos ett ex.
Däremot tror jag inte att KJ fick "tuppjuck" eller att han blev våldsam. Det finns ingen i hans vänkrets som ens uttalat sig om att KJ har temperament eller har lätt för att bli förbannad.
Tvärtom! Han är inte svartsjuk av sig heller, det rimmar illa att han skulle ha dödat henne i sin lägenhet när det inte finns bevisning för det precis som det inte finns bevisning för att hon lämnat hans bostad strax före nio på kvällen.

Ja, det är väl inte helt omöjligt att en kvinna kan utnyttja en man på detta sätt. Har med egna ögon sett liknande saker hända.
Ponera därför att VB velat göra MB svartsjuk, låtit KJ tro att hon blivit intresserad av honom igen och därför vill komma hem till honom. Han känner ny luft under vingarna, handlar hem alkohol och fixar för en underbar kväll med högt uppställda förväntningar. När han senare förstår att VB bara lekt med hans känslor och utnyttjat honom kan sinnet ha runnit över honom. Se där ett tänkbart mordmotiv för en kille med mentala problem.
Citera
2013-11-19, 18:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men snälla du. Ser du inte logiken här? Så länge KJ sitter isolerad och inte vet vad som händer i omvärlden är de enda alternativa GM och "plantörer" han kommer på killarna som bråkat lite med honom vid ett par tillfällen. Sen hävs en del av restriktionerna och han får - antagligen via advokaterna - reda på spekulationerna runt "karatetränaren" här på Flashback. Och kan man tänka sig - plötsligt dyker han upp som den nya och onda konspiratören och mördaren i KJ:s små "teorier"

Det ser jag i vart fall som en mycket mer trolig teori än att uppgiften flödat från andra hållet. Jag förstår t ex inte ens vad han hoppats åstadkomma med att peka ut två helt oskyldiga om han VET att det finns en med-GM på annat håll. Om nåt ser ut som skit och luktar som skit så är det oftast tryggt att utgå från att det är skit. Denna gamla sanning gäller i högsta grad KJ:s försök till att skylla på andra under förhören och rättegången.

Som du är inne på - ja, så KAN det ju vara. Men jag håller för lika troligt att KJ faktiskt vet att MB är inblandad i det här, och med den kunskapen är det ju uppenbart att KJ kan glömma att försöka slingra sig ur detta (vilket han för övrigt torde ha insett i går) då är han nere lika djupt med fingrarna i syltburken som någon annan. Någon annan KAN vara MB ELLER någon som MB städslat för uppgiften att röja Vatchareeya ur vägen, minns: ".. eller kommer jag att se till att någon annan gör det". Ett hot mot en kvinna i ett annat sammanhang visserligen, men som understryker vad MB är kapabel till om någon hotar familjesammanhållningen. Men med ditt sinne för logik är detta resonemang inte möjligt ?
Citera
2013-11-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Ja, det är väl inte helt omöjligt att en kvinna kan utnyttja en man på detta sätt. Har med egna ögon sett liknande saker hända.
Ponera därför att VB velat göra MB svartsjuk, låtit KJ tro att hon blivit intresserad av honom igen och därför vill komma hem till honom. Han känner ny luft under vingarna, handlar hem alkohol och fixar för en underbar kväll med högt uppställda förväntningar. När han senare förstår att VB bara lekt med hans känslor och utnyttjat honom kan sinnet ha runnit över honom. Se där ett tänkbart mordmotiv för en kille med mentala problem.

Ditt exempel skulle mycket väl kunna vara hämtat ur verkligheten.
VB kan ha spelat ut de amoröst längtande herrarna mot varandra.

Jag har tidigare postat i detta tema med tillägget att ^^ kan ha satt i gång och triggat även Mick* B*rg att agera dödligt svartsjukt.
"Ska plugga^^" ( "du har dissat mig 1000ggr nu och nu skall du få se vem jag knullar med")

Man skall inte förledas att tro att Mick* B*rg hade avslutat relationen med VB.
Han påstår själv att relationen/ knullkompiskontakten avslutades under vårvintern 2013.
Efter det har samme man skickat över 700 sms till VB.
Inte så jävla avslutat, enligt mig
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-11-19 kl. 18:50.
Citera
2013-11-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad är det för standardanalyser du avser här?

De som jag hänvisade till i mitt tidigare inlägg. Sök på mitt användarnamn + årtalen 1930 , 2005 och 2012 så hittar du det, allt med gedigna vetenskapliga hänvisningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in