Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Nu tror jag du missförstod mig. Jag kritiserade inte Borgströms jobb i Quick fallet, jag kritiserade hans kritiker. Som offentlig försvarare är det ju i princip omöjligt att gå emot sin klients linje. Vilket vänsterhycklaren Guillou gjort till sin konstform att medvetet bortse ifrån.
Sen behöver du inte raljera så förbannat du heller, många synpunkter och invändningar mot utredningen har i högsta grad varit påkallade. Det är en i många delar bristfällig utredning och dessutom saknas mordplats, mordvapen och styckningsplats. Givetvis ifrågasätter då folk om bevisningen bör hålla. Det är just en övertro på "experter" som är farlig.
Och vi kan ta fallet Ulf istället för Quick. Ulf ville inte bli fälld för upprepade övergrepp på sin dotter, men han blev det ändå, på, med facit i hand, helt felaktiga och befängda grunder. För att tala klartext rena sagor. Myndigheter gör fel, "experter" gör fel, sökhundar markerar fel, SKL gör fel osv osv.
Att vara reserverat frågasättande är inget fel, men du jobbar antagligen inte med brottsutredningar, kanske rent av är du elektriker, eller snickare, kanske javautvecklare.
Jag jobbar inte inte med el eller snickerier, än mindre utvecklar i java. Jag kan ha alla möjliga förbehåll när elektriker gör el-installationer eller snickare bygger hus, men jag har vett nog att låta de som jobbar med det sköta grejerna själv.
En brottsutredning innefattar rätt många som sätter sig in i fallen de arbetar med, inte minst ett så extremt och samtidigt medialt uppmärksammat fall som detta.
Misstag sker väl inom alla yrkesgrupper. Du kan dö av en stöt p.g.a. en felaktig el-installation, utförd av en elektriker.
En brottsutredare kan missa att topsa en misstänkt, en javautvecklare kan skriva fel i sin kod så applikationer inte funkar och folk kan bli ruinerade.
Men på det stora hela så litar jag på att yrkesmän och kvinnor vet vad de pysslar med. Misstag kommer fram under hela tiden och har ett eller flera fel begåtts så kan rättegången tas om och till och med bli ogiltigförklarad.
Klart en hundförare sedan 40 år vet och kan mer om hundföring än jag, som haft min golden retriever i tre år. Jag kan ha åsikter och den erfarna hundföraren kan ha fel, men jag skulle nog hellre lyssna på honom/henne som har erfarenheten än gå ut på något forum på nätet där jag, hur märkliga mina teorier än må vara, alltid kommer finna sympatisörer.
Näe, utredningen har nog skötts så gott det går. Vi här på forumet tycker och tror mycket om allt möjligt, men det stannar där.