Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-18, 18:26
Medlem
Injektionerna pekar på att den andre gärningsmannen är i läkemedelsbranschen. Oliver hade motiv för morden men någon ville göra tester på kropparna. GM 2 samarbetar med Oliver, kanske anonymt kanske inte. Caroline kan nog uteslutas, hon är trots allt inte den enda människan i världen som har en vit iphone. Det hade varit svårt för Oliver att ha ett anonymt samarbete med Gertrud eller Victoria utan att någon av parterna hade avslöjat sig.

Att flygvärdinnan är lik Carolines kollega... Jaha? Varför skulle det behövas en planterad flygvärdinna på planet?
Citera
2013-11-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Hur gammal är Laura?
Precis

Citera
2013-11-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nej, det var 25 år sedan de var ihop, Laura går på gymnasiet.
Har du rätt i, så har det sagts i alla fall ju.
Citera
2013-11-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Jag tror benhårt på att det är en kvinna som är inblandad. Tror att manusförfattarna har något slags genustänk. Säsong ett var en manlig gärningsman och säsong två hittills en man. Det måste vara minst en kvinna nu. Dessutom ser den som utför injiceringarna liten ut, det kan inte vara en stor man.
Ja jag håller med om det du skriver. När det gäller manligt/kvinnligt har de ju vänt på könsrollerna i flera fall.

Dessutom undrar jag om inte även denna säsong kan tänkas både börja och avslutas på eller i anslutning till själva bron. Nån person som hamnar i vattnet, kanske?
Citera
2013-11-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Precis

Oliver ville döda henne. Hade han inte velat det hade han kidnappat henne från början och inte skjutit henne.

Angående aborten: Det är klart den genomfördes. Menar ni att Oliver, som inte går längre än 4 cm från sin syster, skulle ha missat att hon var gravid i flera månader?
Senast redigerad av Shiv3r 2013-11-18 kl. 19:52.
Citera
2013-11-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Detta kommer kanske låta helt knäppt, men jag tror faktiskt på Viktoria själv. Kanske inte att hon springer runt på Medisonus med falska passerkort, men att hon har nån som gör detta åt henne, någon som också hållit koll på Oliver. Jag tror att hon känner till mer om vad brorsan har haft för sig än både han och vi vetat om.

Jag tänker på en replik från Viktoria ur ett tidigare avsnitt "jag skulle aldrig tillåta att nåt stod i min väg". Känns som att dom gjort för stor grej av hur hård och kylig hon är för att hon skulle vara helt oskyldig.

Ja och den där tatueringen behöver ju förklaras. Visst finns det mer att få reda på om Victoria.
Citera
2013-11-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Oliver ville döda henne. Hade han inte velat det hade han kidnappat henne från början och inte skjutit henne.
Din inställning är alltså att han är så klantig att han inte kan träffa rätt trots att han har bästa möjliga läge, om jag uppfattar dig rätt.
Citera
2013-11-18, 19:55
Medlem
Citat:
Din inställning är alltså att han är så klantig att han inte kan träffa rätt trots att han har bästa möjliga läge, om jag uppfattar dig rätt.

Men hahaha varför tror du att han sköt henne då? För att skoja med henne? Han sköt ju för att hon var ett vittne till det första mordet. Alltså för att hon inte skulle kunna berätta något för polisen. Inte särskilt klyftigt att bara skadeskjuta henne om man inte vill att hon skall gola...

+ Han sköt henne i huvudet och gjorde henne medvetslös. Han trodde väl att hon dog. Vad skulle han göra? Slå sönder bilrutan och ta pulsen på henne?
Senast redigerad av Shiv3r 2013-11-18 kl. 20:08.
Citera
2013-11-18, 20:06
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ja och den där tatueringen behöver ju förklaras. Visst finns det mer att få reda på om Victoria.

Tänker som dig och griffen. Victorias roll är såpass utmejslad i sin karaktär för att den bara skulle försvinna i intet nästa avsnitt. Upptrappningen är ju fokuserad kring henne, så något med henne är kvar
som kommer uppdagas. Det är någon koppling med de injektioner hon ger sig själv, till att det kan spekuleras i att det är hon som utfört de andra injektionerna....Hon är liten också , som denna person hade noterats vara. Tror också att hon vetat om att Oliver stalkat henne, känns så när hon rört sig i hemmet. Varför kom hon plötsligt på att kalla på Oliver och fick utbrottet i senaste avsnittet att hon var trött på att han alltid hängde på henne etc. Jo, för att hon VISSTE att han satt i källaren och iakttog henne. Tror också det där uttalandet från henne är en nyckelmening " Jag låter ingenting komma i min väg".
Senast redigerad av PhDSalander 2013-11-18 kl. 20:09.
Citera
2013-11-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tror också att hon vetat om att Oliver stalkat henne, känns så när hon rört sig i hemmet. Varför kom hon plötsligt på att kalla på Oliver och fick utbrottet i senaste avsnittet att hon var trött på att han alltid hängde på henne etc. Jo, för att hon VISSTE att han satt i källaren och iakttog henne.

Det du säger är att Victoria flippade på Oliver för hon tänkte att han skulle försöka mörda henne om hon gjorde det och som av en händelse skulle Gertrud sitta vid Olivers dator (och Victoria hade förstås räknat ut att Gertrud just kommit på att Oliver övervakade henne) precis då så att Gertrud kunde komma in och döda Oliver. Det låter ju rimligt.
Citera
2013-11-18, 21:50
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Det du säger är att Victoria flippade på Oliver för hon tänkte att han skulle försöka mörda henne om hon gjorde det och som av en händelse skulle Gertrud sitta vid Olivers dator (och Victoria hade förstås räknat ut att Gertrud just kommit på att Oliver övervakade henne) precis då så att Gertrud kunde komma in och döda Oliver. Det låter ju rimligt.

Haha, nej knappast, men detta är ju din egen tolkning av vad jag tänker, inte vad jag menade.
Jag menade inget annat än att det är skumt som hon beter sig, och hoppas det kommer att klarna nästa vecka
Citera
2013-11-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tänker som dig och griffen. Victorias roll är såpass utmejslad i sin karaktär för att den bara skulle försvinna i intet nästa avsnitt. Upptrappningen är ju fokuserad kring henne, så något med henne är kvar
som kommer uppdagas. Det är någon koppling med de injektioner hon ger sig själv, till att det kan spekuleras i att det är hon som utfört de andra injektionerna....Hon är liten också , som denna person hade noterats vara. Tror också att hon vetat om att Oliver stalkat henne, känns så när hon rört sig i hemmet. Varför kom hon plötsligt på att kalla på Oliver och fick utbrottet i senaste avsnittet att hon var trött på att han alltid hängde på henne etc. Jo, för att hon VISSTE att han satt i källaren och iakttog henne. Tror också det där uttalandet från henne är en nyckelmening " Jag låter ingenting komma i min väg".

Du säger nåt viktigt här: dom har ägnat en hel del tid åt Viktorias karaktär; jag skulle säga att dom gett henne ett större djup och komplexitet än exempelvis Oliver faktiskt. Då undrar man ju om allt hon var är en red herring (som Stefan Lindberg) eller om det är nåt mer...

Däremot tror jag inte hon planerade konfrontationen med Oliver. Hon var helt enkelt förbannad över vad han gjort (skällt ut Bodil). Hon kunde ju inte veta att svägerskan skulle rädda henne.

Nej, det mötet kändes spontant. Även Oliver agerade nog på impuls; han hade knappast planerat att erkänna där och då och kväva henne med en kudde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in