Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-18, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
GM måste vara en person vi känner. De blandar inte in några nya i sista avsnittet. Fattar omöjligt vem.

Han som lade dit tuben med giftigt ämne och kopplade till syrgasmaskerna i flygplanet, var inte det samma person som Saga och Martin sedan pratade med på Kastrup? Han var ny för det nionde avsnittet tror jag.

Oliver beskrev ju varför han hade gjort de saker han gjorde, men alla attentat förklarades inte där. Axel torde ju vara inblandad, som någon sade, annars skulle väl Laura strukit med kan man tycka. Det finns samband mellan offren och när man får fram det sambandet så framstår Olivers medgärningsperson/-er som uppenbara.
Citera
2013-11-18, 08:24
Medlem
SMS:et om att hämta upp en tunna med ett lik i kom ju sannolikt från Medisonius lokaler.
Citera
2013-11-18, 08:55
Medlem
Jag är lite lite besviken på avsnitt 9:s slut. Det brukar alltid sluta när det är som mest spännande. Men här slutade det bara. Man förstod ju att det är fler som är iblandade. I och med att det är ett avsnitt kvar... Men, det kan ändå vara ganska skönt att det inte var så spännande i slutet så man slipper tänka så mycket. He he
Citera
2013-11-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Var har Carolines man Alexander varit på kvällarna? (Innan han slog ner Claudio och åkte fast). Varför hade han en pistol hemma?

håller med, däri ligger någonting. Alexander försvann helt plötsligt ur historien, men han hade fan nåt fuffens för sig
Citera
2013-11-18, 10:03
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Omnämnandet av en graviditet brukar ju ha betydelse i en sån här serie. Oliver nämnde att Victoria gjorde abort, men kan det ha varit en så sen sådan att barnet överlevde? Varför annars omnämna att hon öht varit gravid? För att förvilla tittarna?

Hur gammal är Laura?
Citera
2013-11-18, 10:14
Bannlyst
Ok mina reflektioner.

Serien dog lite i detta avsnitt. Men samtidigt är det nu spännande att lista ut den andra gärningsmannen, vilken jag tror är Alexander. Han syntes inte till en enda gång i detta avsnitt, och det tror jag är ett medvetet val av manusförfattarna. Fast det gjorde faktiskt inte Bodil heller, hmm.
Citera
2013-11-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Jaha, här hände det grejer.

Jävligt lång text:

MEN, den som jag tror på är..... Gertrud! I högsta grad inblandad i Medisonus och fru till Oliver. Har smugit sig in i handlingen och har varit väldigt inblandad på slutet. Mycker möjligt att hon inte visste om Olivers övervakning av syrrran. Eventuellt motiv är även här väldigt oklart. Anledningen till att jag tror att det är henne är när hon slog ihjäl Oliver med lampan + när hon bröt ihop i Victorias famn. Detta tror jag var avsiktligt för att avskriva henne som medbrottsling. En känsla som jag har bara.[/spoiler]

Yep! Låter rätt bra, hon ha också nåt i sitt ansiktsuttryck som gör henne skum!

Citat:
Ursprungligen postat av OneTrueSaxon
Hur gammal är Laura?

Kanske victoria o axel har laura tillsammans. Laura o axel bor i limhamn o victoria är uppvuxen där, var det i gymnasiet hon fick "abort", kanske var det ett barn som föddes o som axel tog hand om eller adopterade...
Citera
2013-11-18, 12:51
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasapaino
Kanske victoria o axel har laura tillsammans. Laura o axel bor i limhamn o victoria är uppvuxen där, var det i gymnasiet hon fick "abort", kanske var det ett barn som föddes o som axel tog hand om eller adopterade...
Har börjat undra vem som är mamma till Laura men nu efter att graviditet nämndes i senaste avsnittet så låter din teori trolig.
Citera
2013-11-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Har börjat undra vem som är mamma till Laura men nu efter att graviditet nämndes i senaste avsnittet så låter din teori trolig.
Låter troligt. Någon försökte ju döda Laura på sjukthuset och Laura är ju Victorias första arvinge. Oliver hade ju fått företaget om han hade levt och Laura dött isf. Lauras "pappa" (vad han nu heter) är lite skum också undrar om inte han har nått samband också.
Citera
2013-11-18, 14:03
Medlem
De första två incidenterna med Laura var ju uppenbarligen helt fokuserade att ta livet av henne, både genom att skjuta henne i huvudet och sedan försöka trycka en giftspruta i gumpen på henne. Jag tror inte någn skulle skriva en historia där skurken är så kall så han skjuter offret lite på sidan av huvudet, för att rispa lite...

Att hon skulle vara barn till Marcus Stenberg och Victoria låter som en vettig teori. Man vet ju inte vem hennes mamma är och hon har ett lite skruvat förhållande till en beskyddande men ändå inte far, som alltså kanske inte är hennes far.

Två saker till tänkte jag på, för det första, när Marcus Stenberg var på förhör hade han fått stryk av någon angående pengar, något företag som smugglar grejer med hans båtar. Var det ett av alla hundratals stickspår, eller relevant? För det andra, de tre som nitade den som vägrade sälja sitt bolag till Victoria, var det på Victorias eller Olivers initiativ, och är de även hantlangare i andra "ärenden"?

Ett avsnitt kvar, känns som oavsett hur mycket de förklarar på en timme kommer massor med trådar att bara släppas som "villospår", det får man kanske acceptera :-)
Citera
2013-11-18, 14:06
Medlem
Fler teorier, jag kollade igenom lite delar av avsnitt 1, och Axel reagerar extremt märkligt när Faxborg (skeppet) går på grund, han småler nästan lite när han ser fartyget utanför farleden. Dessutom ser det ut som någon styr båten remote? Rodret rör sig men ingen är på bryggan. När Laura sedan kommer i land efter sin segling säger hon "gick det där skeppet på grund eller?" och Axel svarar typ: "det vet jag inte, var det inte idag du har matteprov?"

Summa: Axel är en ful fisk, frågan är hur ful...
Citera
2013-11-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
För det andra, de tre som nitade den som vägrade sälja sitt bolag till Victoria, var det på Victorias eller Olivers initiativ, och är de även hantlangare i andra "ärenden"?

I och med att Oliver övervakade Victorias hus så tror jag det helt och hållet var på Olivers initiativ. Han hörde väl deras diskussion och om jag inte minns helt fel så växlades det lite fula ord mellan dom. Och då kan väl Oliver vara Mother of three till dessa tre personer som slog ner mannen som vägrade sälja sitt bolag? Kan dessa tre personer, eftersom vi inte vet vilka dom är, kanske få en betydande roll i sista avsnittet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in