2013-10-09, 23:10
Medlem
Chigsters avatar
Hur är Legacy nu för tiden? Spelas det fortfarande?
Hörde av en kompis som spelar att Modern är det nya.
känns isf segt att ha kort till ett värde av många tusen som man inte kan använda om man kommer tillbaka.
Citera
2013-10-09, 23:12
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigster
Hur är Legacy nu för tiden? Spelas det fortfarande?
Hörde av en kompis som spelar att Modern är det nya.
känns isf segt att ha kort till ett värde av många tusen som man inte kan använda om man kommer tillbaka.

När lirade du senast?

Staplekorten som FoW, Fetchländer, wasteland osv behöver du inte vara orolig för
Citera
2013-10-09, 23:18
Medlem
Chigsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
När lirade du senast?

Staplekorten som FoW, Fetchländer, wasteland osv behöver du inte vara orolig för

Kan va något år sen jag lirade.
Gjorde dock en snabb comback endast för att skaffa lite nyare kort jag hörde var bra.
Men duals, fetch, bobar, goyfar, wasteland exempelvis kommer inte att tappa i värde när man väll bestämmer sig för att sälja av samlingen?
Citera
2013-10-09, 23:29
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Kan va något år sen jag lirade.
Gjorde dock en snabb comback endast för att skaffa lite nyare kort jag hörde var bra.
Men duals, fetch, bobar, goyfar, wasteland exempelvis kommer inte att tappa i värde när man väll bestämmer sig för att sälja av samlingen?

Waste, duals, fetch osv är alltid användbara i nästan alla lekar med andra ord är dom inte känsliga för förändringar i metat, dom är alldeles för bra för att det ska kunna komma något mer användbart t2 kort och konkurrera ut dom som t1 och t1.5 staples + att wizards verkar inte vilja reprinta dom så jag tror du kan vara ganska lugn där

Dom kanske droppar lite om Modern tar över mer men dom kommer aldrig vara värdelösa
Citera
2013-10-09, 23:35
Medlem
Chigsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Waste, duals, fetch osv är alltid användbara i nästan alla lekar med andra ord är dom inte känsliga för förändringar i metat, dom är alldeles för bra för att det ska kunna komma något mer användbart t2 kort och konkurrera ut dom som t1 och t1.5 staples + att wizards verkar inte vilja reprinta dom så jag tror du kan vara ganska lugn där

Dom kanske droppar lite om Modern tar över mer men dom kommer aldrig vara värdelösa

Okej skönt att höra. Då får man kanske försöka ge sig in i branshen igen.
Citera
2013-10-10, 14:41
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag har en fundering angående nyansen på kort. Speciellt i de nyare versionerna är det tydligt att nyansen varierar från kort till kort, har detta någon betydelse eller innebär det bara att deras tryckningsapparater inte är sådär jättevassa?

Har ett swamp från M13 där det förutom är nyansskillnad finns en ljusare fläck mitt på en av trädstammarna. Kan lägga upp en bild om någon vill se.
Citera
2013-10-16, 20:33
Medlem
EdgeofEndings avatar
Finns det något blå¨tt eller svart kort som på något sätt begränsar hur många kort motståndaren får spela ut?
Citera
2013-10-16, 20:56
Medlem
Chigsters avatar
Man kan alltid splasha vit o köra http://gatherer.wizards.com/pages/Ca...verseid=174931. Eller du tänker dig inte som påverkar båda spelarna?
Citera
2013-10-16, 21:02
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Man kan alltid splasha vit o köra http://gatherer.wizards.com/pages/Ca...verseid=174931. Eller du tänker dig inte som påverkar båda spelarna?

En eller båda spelar inte så stor roll, blir väl mer intressant om det gäller en själv också Det är till min U/B Megrim-lek, funkar för dåligt just nu
Citera
2013-10-16, 21:36
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Finns det något blå¨tt eller svart kort som på något sätt begränsar hur många kort motståndaren får spela ut?

Arcane Laboratory
Citera
2013-11-18, 00:20
Medlem
nedranss avatar
Hejhej
Har precis köpt ett M14 deckbuilders toolkit för att lära mig magic och kunna bygga min första deck. Nu tänkte jag köpa ett display boosterpack och undrar om jag ska hålla mig till M14 eller köpa t.ex RTR eller nya Theros? Har inte riktigt fattat dom stora skillnaderna på block/sets och varför den ena är att föredra över den andra.
Citera
2013-11-18, 04:47
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Hejhej
Har precis köpt ett M14 deckbuilders toolkit för att lära mig magic och kunna bygga min första deck. Nu tänkte jag köpa ett display boosterpack och undrar om jag ska hålla mig till M14 eller köpa t.ex RTR eller nya Theros? Har inte riktigt fattat dom stora skillnaderna på block/sets och varför den ena är att föredra över den andra.

Jag skulle vänta med att köpa en display om du inte förstått skillnaden. Finns det någon butik i din stad där man spelar magic? Testa att dra förbi den och kolla om dom har drafter. Roligt sätt att få nya kort, träffa nya människor och komma in i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in