Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-20, 19:58
Medlem
jesusfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Jo, drog några googlingar på de kort jag trodde var bra... men allt var skit
Och hur vet man vilken upplaga korten har? fanns ju typ 10st som såg lika ut

Återigen kan jag bara rekommendera SvM.
Om man söker på kortet där ser man bilder på alla utgåvor och så är det bara att jämföra med sitt eget kort.
De lite mer vana Magicspelarna ser väl dock vilken utgåva det är med blotta ögat, jag tror jag kan räkna mig till dem.

Ingen annan än jag här på FB som aktivt spelar Magic?
Citera
2008-11-20, 21:41
Medlem
Strawliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Återigen kan jag bara rekommendera SvM.
Om man söker på kortet där ser man bilder på alla utgåvor och så är det bara att jämföra med sitt eget kort.
De lite mer vana Magicspelarna ser väl dock vilken utgåva det är med blotta ögat, jag tror jag kan räkna mig till dem.

Ingen annan än jag här på FB som aktivt spelar Magic?

Absolut.
Citera
2008-11-20, 21:59
Medlem
nosse374s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChaosNinjaJomos
En sådan lek är så lätt att skydda sig emot Feel the power of countermagic!
Möjligt att jag bröt mot några regler men säkert hälften av korten var mana, minns jag hade 6 towers, 5 mines och 5 powerplants + mana.
Så på 4-5 rundor hade jag ofta fått ut allt och kunde bomba på.
Senast redigerad av nosse374 2008-11-20 kl. 22:10.
Citera
2008-11-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Jo, drog några googlingar på de kort jag trodde var bra... men allt var skit
Och hur vet man vilken upplaga korten har? fanns ju typ 10st som såg lika ut

Beror ju dessutom helt på vad för skick kortet har. Förvänta dig att inte få ut mycket för ett kort som delvis inte har ett speciellt högt värde och dessutom är kantstött och har repor etc.

Sedan tycker jag själv att SvM undervärderar en hel kort. Dock såg man ju att Nantuko Shade som jag har fyra av i bra skick säljer för 100kr styck, det är ju något man kanske ska se till att bli av med! Ska kanske tom. signa på SvM och sälja lite kort, spelar ju faktiskt inte spelet längre.
Citera
2008-11-25, 11:25
Medlem
saftad_burks avatar
Länge sen jag spelade det här. Senast var väl i sjätteklass, men nu är korten försvunna.
Jag minns att jag hade en 10/10 grön, jätte som självdog efter tre turns, eller vad det nu var. Ett ganska gammalt kort som nu är försvunnet!
Spelade för det mesta med svarta och gröna. Mycket för att jag tyckte om sättet man spelade på med dom, och sen var dom ju coolast också.

Skulle bli lycklig om det någon dag visade sig att jag har inte gav bort alla kort på riktigt. Men det kommer det inte göra!

Någon som har en sida med gammla kort på?
Senast redigerad av saftad_burk 2008-11-25 kl. 12:08.
Citera
2008-11-25, 13:23
Medlem
miklons avatar
Jag spelade Magic lite halvt aktivt runt 96-98 nångång, jag var dock för snål för att samla på mig tillräckligt mycket bra kort, men det var jäkligt kul att spela.

Eftersom jag aldrig varit mycket för finess när jag spelar så föredrog jag att spela snabba och billiga lekar, alltså körde jag mest varianter på rött; helrött, svart-rött och grön-rött framför allt har jag för mig. Jag hade en goblinlek som var både rolig och faktiskt skapligt bra.

I början körde jag helsvart kommer jag ihåg, men det var nog mest för att jag framför allt hade svarta kort, jag hade bl.a. en lek baserad på Hypnotic Specter, som jag gillade ordentligt. Svart var aldrig särskilt poppis (då i alla fall), åtminstone inte helsvart, så jag tror de korten var billigare och lättare att få tag på, men jag kanske minns fel.
Citera
2008-12-10, 14:33
Bannlyst
hejsan. någon som har koll på olika korts värde? finns det någon sida eller liknande?

spela massa förut men dom är lika bra att sälja nu. någon intresserad?
Citera
2008-12-10, 17:24
Medlem
Strawliess avatar
På Svenskamagic.com har du möjlighet att kolla upp kortens värde. Dock är de inte så värst värdefulla nu om det inte var de absolut bästa korten då, typ dubbelländerna (Forest Mountain) är väl fortfarande ganska värdefulla.
Citera
2008-12-10, 17:47
Medlem
across avatar
Jag spelade också Magic när det begav sig, främst på högstadiet och lite in på gymnasiet. Tror jag började när Tempest var nytt och slutade någon gång runt Urza's Saga och sen samlade korten damm i några år tills jag beslutade att sälja allt utom en lek som fortfarande ligger på hyllan under soffbordet och kommer fram ett par gånger per år när nostalgin tränger sig på.

Har inte superkoll på vad som finns i den men jag tog i princip de bästa korten jag hade och satte ihop till en (obalanserad) lek. Den innehåller iaf runt 16 dubbelländer (minst en av alla olika) och min ögonsten Serra Angel i Beta..

"Does not tap when attacking." Ah, good old times..
Citera
2008-12-11, 23:39
Medlem
Novids avatar
Kommer ihåg att jag var besatt av magic, det enda jag höll på med om dagarna. Minns också spännigen när en polare köpte en hel låda boosters, det var som julafton. Minns att jag spelade en grön Stomper lek, det var iaf det dem i min umgängeskrets kallade den för. Gick ut på att lägga ut billiga offensiva monster sedan pumpa trample kort på dem samt giant growth XD.
Citera
2008-12-12, 02:09
Medlem
Sämsta kortspelet man kan tänka sig.

De största faktorerna är vilken lek man har, och hur mycket tur man har. Finns inte så mycket skicklighet inblandat.
Citera
2008-12-12, 07:53
Medlem
Olle Vobblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unbound
Sämsta kortspelet man kan tänka sig.

De största faktorerna är vilken lek man har, och hur mycket tur man har. Finns inte så mycket skicklighet inblandat.

Sry, men håller inte med på mer än första punkten: Lekens komposition avgör hur stor chans man har att få korten man vill ha. Lite tur skall man ha, men det gäller framförallt att kunna sin lek och veta hur den andra leken spelas för att bygga en vinnande strategi.

Förövrigt är det vm i magic nu, läs mer @ http://www.wizards.com/Magic/TCG/Events.aspx?x=events/magic/worlds

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in