Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 17:31
  #793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddbert
Tack för svar. Har du någon erfarenhet av att sälja där?
Bara enskilda kort, har väl sålt kort för kanske 10 k totalt under de åren jag höll på, köpt för det tredubbla, visst har det varit lite småproblem ibland men för det mesta är de ansvariga hjälpsamma. Nu har jag inte varit aktiv där på ett tag men jag skulle rekommendera dig att regga ett konto där och sen lägga upp en forumtråd, då kan du få hjälp från de som har färskare koll än mig.
Citera
2017-04-10, 20:09
  #794
Medlem
Paddberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Bara enskilda kort, har väl sålt kort för kanske 10 k totalt under de åren jag höll på, köpt för det tredubbla, visst har det varit lite småproblem ibland men för det mesta är de ansvariga hjälpsamma. Nu har jag inte varit aktiv där på ett tag men jag skulle rekommendera dig att regga ett konto där och sen lägga upp en forumtråd, då kan du få hjälp från de som har färskare koll än mig.

Okej, tack för svaren. ska kolla in på deras sida och se om jag finner svar där.
Citera
2017-04-15, 20:05
  #795
Medlem
155 kort för 99kr + frakt. Värt det?

http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=164813
Citera
2017-09-10, 20:48
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azhag
Vilka här ska på nåt form av Khans of Tarkir pre-release party?

Kommer revolutionera hela Magic.
Citera
2018-07-26, 21:26
  #797
Medlem
Undrar om någon vet någon annan sida än denna:
https://scryfall.com
ifall man vill få tag på högupplösta bilder på kort, alternativt endast motiven högupplösta. Vill skriva ut dem i större storlek för väggupphängning. Bilderna på scryfall är väldigt fina, tänka bara kolla om ngn kände till en sida som har bilderna i ännu högre upplösning?
Tack på förhand
Citera
2018-10-19, 07:47
  #798
Medlem
pponmms avatar
Finns det ingenstans där man kan få tag i en Challenger Deckarna längre? Såg att det verkade finnas någon kvar på webbhallen. Men det var Veichle Rush. Jag skulle vilja ha Counter Surge.

Verkar vara slut överallt. Förutom från Ebay, men verkar inte skeppas till Sverige därifrån.

Är de värda att köpa som en fullständig nybörjare som vill spela på Friday Night Magic?
Citera
2018-10-24, 07:50
  #799
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Finns det ingenstans där man kan få tag i en Challenger Deckarna längre? Såg att det verkade finnas någon kvar på webbhallen. Men det var Veichle Rush. Jag skulle vilja ha Counter Surge.

Verkar vara slut överallt. Förutom från Ebay, men verkar inte skeppas till Sverige därifrån.

Är de värda att köpa som en fullständig nybörjare som vill spela på Friday Night Magic?

Nej, de är inte längre värda att köpa. De var tänkta som ett billigt sätt för en nybörjare att få en okej lek i formatet Standard. Problemet med Standard är att det ändras varje år. När nya expansioner släpps får man inte längre spela med gamla expansioner. Så många av de kort som finns i både Vehicle Rush och Counter Surge är inte längre tillåtna i Standard.

De var däremot väldigt bra och prisvärda när de kom. Om en liknande produkt dyker upp igen är det nog värt att satsa på den.
Citera
2018-10-24, 22:13
  #800
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Nej, de är inte längre värda att köpa. De var tänkta som ett billigt sätt för en nybörjare att få en okej lek i formatet Standard. Problemet med Standard är att det ändras varje år. När nya expansioner släpps får man inte längre spela med gamla expansioner. Så många av de kort som finns i både Vehicle Rush och Counter Surge är inte längre tillåtna i Standard.

De var däremot väldigt bra och prisvärda när de kom. Om en liknande produkt dyker upp igen är det nog värt att satsa på den.

Okej. Jag funderar på att köpa en commander-lek istället. Men efter att ha läst lite om de senaste så verkar de inte så speciellt bra jämfört med de gamla. Kan dock inte hitta varken de gamla eller de nya att köpa lokalt här där jag bor. Har sett några av de senaste på nätet. Men det verkar vara ett dåligt sätt att spendera sina pengar på för att kunna komma in i Magic.

Var iväg ikväll för att spela på en förening. Det var kul, men jag fick låna kortlekar och hade ingen aning om vad som hände. Var kul att få spela med deras lekar men som sagt lite förvirrande. De lirade mordern och commander där. Det verkar lättare att börja spela commander, och billigare.

Ska försöka ta mig till den lokala spelbutiken på fredag och se om det är lättare att komma in i spelet där. De spelar lite standard där vad jag har förstått också. Vilket är perfekt med tanke på korten jag har nu.

Har du några tips på hur man kan komma in i Magic på ett smidigt (och inte allt för dyrt) sätt? Att avancera från att spela hemma med sambon till att spela mot andra i butiker och i föreningar dvs? Tror inte att det är rätt väg att låna andras kortlekar för att spela mot folk som är mycket snabbare och erfarna än mig på spelet - de tycker nog inte att det är kul i mer än en match när det går så sakta.
Citera
2018-10-25, 10:47
  #801
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Att spela Magic är generellt ganska dyrt, men på olika sätt. Format som tillåter äldre kort, som modern, har en dyr startkostnad, medan standard är dyrt kontinuerligt, eftersom du med jämna mellanrum måste köpa nya kort för att kunna hänga med.

Att låna en lek kan vara bra som uppvärmning. När du har en egen lek kommer det att gå betydligt snabbare, eftersom du kommer att veta vad alla korten gör. På den punkten är dessutom Commander det långsammaste formatet, eftersom samtliga kort i leken är olika, och eftersom dina motspelare kommer att ha grävt upp och spelar med obskyra kort från mitten av 90-talet med onödigt mycket text.

Hur man kommer in i standard beror lite på hur stor budget man har. Jag brukar hålla mig uppdaterad genom att köpa ett par lådor boosters av varje ny expansion, drafta och spela andra limited-turnerningar och sedan köpa de kort som saknas till den eller de lekar jag vill spela. Det går att komma ganska billigt undan i standard. Här är en sajt som samlar listor på populära lekar:

https://www.mtggoldfish.com/metagame/standard#paper

Du kan se ett uppskattat pris på varje lek (och det är inklusive basic-land och common-kort som många spelare är beredda att kasta efter dig). Röd aggro går på drygt 1000 kr, och Blå tempo ännu billigare. (Jag tror att du lätt kan köpa det dyraste kortet i main deck för 5 kr av en privatperson som säljer.)

Och testa att fråga på SvenskaMagic.com istället för här. Där kommer du få svar från fler personer.
__________________
Senast redigerad av UltimateShipII 2018-10-25 kl. 10:51.
Citera
2019-09-25, 20:58
  #802
Medlem
Cannibalizations avatar
Det fina med att ha samlat på korten sen 1999 är att en del av dem har gått upp flera 100% i andrahandsvärde.
Citera
2020-02-22, 22:19
  #803
Medlem
BushwickBills avatar
Ingen som lirar MTG Arena? Haft uppehåll med Magic, förutom att ha testat DOTP och typ 5 draftar, på säkert 20 år men detta var ju fett kul! Lirat en vecka och uppe i plat nu med en Azorius Control. Ska testa bygga en Ashieka lek sen och även sugen på en röd aggro men är ju en jävla grind för att få ihop kort om man vill köra hyfsat f2p, saknar säkert 15 rare i leken jag spelar nu och den tänkte jag bygga klart så det kommer onekligen ta ett tag innan det blir någon ny lek.
Citera
2020-02-25, 10:04
  #804
Medlem
BushwickBills avatar
Red aggro kan suga kuk, hinner spela tre mana och sen är man död, den där jävla exile-skiten måste bannas eller återinföra force of will. Spelar dom den kan du inte vinna om du inte är helvit i princip.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback