2013-11-17, 22:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Jag hade velat se en vettig filmatisering av The Running Man. Filmen med Arnold är ju gullig men inte särskilt lik boken.

När vi ändå är inne på Bachman-böckerna skulle jag gärna se välgjorda filmer av Marathonmarschen och Raseri!
Citera
2013-11-17, 22:45
Avslutad
Jag kan inte påstå att jag vidare gillar Nikanor Teratologens böcker, men de är märkliga - och just därför skulle det vara intressant att se dem filmas med duktiga svenska skådespelare.

Skulle säkert bli en guldklimp för alla kulturelitister.
Citera
2013-11-17, 22:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag kan inte påstå att jag vidare gillar Nikanor Teratologens böcker, men de är märkliga - och just därför skulle det vara intressant att se dem filmas med duktiga svenska skådespelare.

Skulle säkert bli en guldklimp för alla kulturelitister.

Hans böcker känns väldigt ofilmbara i min mening.
Citera
2013-11-17, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hans böcker känns väldigt ofilmbara i min mening.

Manus kanske kunde slipas på och skrivas av Martin Luuk som verkar vara en svår herre.
Regissör kanske kunde passa till Lukas Moodysson eller Björn Runge.
Citera
2013-11-17, 22:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Regissör kanske kunde passa till Lukas Moodysson eller Björn Runge.

Bra kandidater, och slänger in med Kristian Petri också, han regisserade ju trots allt Detaljer och Ond tro, den sistnämnda med manus av Magnus Dahlström. På tal om Magnus Dahlström skulle jag vilja se en bra och välproducerad film utifrån hans bok Hem, eller varför inte Fyr.
Citera
2013-11-17, 23:13
Medlem
Citat:
Räcker det inte med att de bedrövliga filmerna som redan existerar, ja, just existerar?
Finns ju några som inte har filmatiserats.
Citera
2013-11-17, 23:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Finns ju några som inte har filmatiserats.

Just det som jag menar, behövs det verkligen flera och intresset för Tom Clancy är nog väldigt svalt nu.
Citera
2013-11-17, 23:49
Medlem
Citat:
Just det som jag menar, behövs det verkligen flera och intresset för Tom Clancy är nog väldigt svalt nu.
Huruvida intresset för Tom är svalt eller ej spelar ingen roll. Varför skulle det öht spela roll? Hur många avstår från att köpa spelen med Toms namn på för att han inte är "het"? Jag tror att många av hans böcker kan bli apbra filmer om man försöker helhjärtat.
Citera
2013-11-17, 23:51
Medlem
Jag hade velat sett Robinson i en nyproduktion. När jag gick i låg och mellanstadiet läste jag den många många gånger, i olika versioner, men originalet är ändå bäst. En riktig kvalitetsrulle, och ingen jävla Pierce Brosnan i huvudrollen tack.
Citera
2013-11-18, 12:16
Medlem
Gamblors avatar
Skulle också kunna bli intressant att se Iain M. Banks Culture-romaner som film. Dock utan Hollywoods kändaste ansikten i huvudrollerna.
Citera
2013-11-18, 13:11
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
När vi ändå är inne på Bachman-böckerna skulle jag gärna se välgjorda filmer av Marathonmarschen och Raseri!
Helt enig. Två av Kings bästa noveller imo.

Citat:
Bra kandidater, och slänger in med Kristian Petri också, han regisserade ju trots allt Detaljer och Ond tro, den sistnämnda med manus av Magnus Dahlström. På tal om Magnus Dahlström skulle jag vilja se en bra och välproducerad film utifrån hans bok Hem, eller varför inte Fyr.
Dahlström är riktigt jäkla intressant. Hade varit coolt med en tappning på Järnbörd.

Andra böcker jag vill se filmatiserade:
Perdido Street Station, The Scar och King Rat av China Miéville.
The Historian Av Elizabeth Kostova.
The Athenian Murders av José Carlos Somoza.
Divine Misfortune av A. Lee Martinez
Redan nämnda The Dice Man av Luke Rhinehart.

Det jag har att se fram emot just nu är Cold Skin baserad på boken med samma namn av Albert Sánchez Piñol.
Citera
2013-11-18, 13:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Huruvida intresset för Tom är svalt eller ej spelar ingen roll. Varför skulle det öht spela roll? Hur många avstår från att köpa spelen med Toms namn på för att han inte är "het"? Jag tror att många av hans böcker kan bli apbra filmer om man försöker helhjärtat.

Innan han gick bort för ett par månader sedan så fanns det väl inget som helst intresse för honom alls, han skrev ju inte ens sina romaner själv längre utan anlitade andra som skrev tillsammans med honom, och spelen har bara hans namn, Clancy har så vitt jag vet ingenting med själva produktionen eller handlingen att göra. Hans tid var redan förbi långt innan han gick bort, The Sum of all Fears såg jag på bio och den var riktigt jävla usel, det ryktas ju om en ny film om Jack Ryan, men jag klarar mig utan, och tror att jag inte är ensam om det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in