2004-09-30, 07:39
Medlem
Skulle gärna vilja se ett nytt sk. Peter Jackson-projekt a lá "Sagan om ringen". Varför inte filmatisering av David Eddings "Belgariaden"?

mina förslag till skådisar:

Belgarath - Rade Serbedzija
Polgara - Kirstie Alley
Beldin - John Cleese
Prins Kheldar "Silke" - ?
C´Nedra - ?
Barak ?
Mandorallen- ?

Tror iof inte att det någonsin kommer att bli av men det är väl inte helt omöjligt att det blir av någon gång i framtiden. I värsta fall en Hallmark-produktion.

Låt höra...
Citera
2004-09-30, 09:35
Medlem
Goblins avatar
Är vi inne på mastodontprojekt skulle jag vilja se Stephen Donaldsons The Gap series filmatiserad. Kanske även The Chronicles of Thomas Covenant, the Unbeliever som jag vill minnas var grymt bra.
Citera
2004-09-30, 10:01
Medlem
Buddy Christs avatar
Jag vill se en filmatisering av Axel von Fersens liv.
Den mannen var med om snudd på allt.

Om ni tycker att detta inte var till ämnet så kanske jag bör påpeka att jag vill se en filmatisering baserad på en biografi om Axel von Fersen.
Citera
2004-09-30, 10:14
Medlem
På tal om david eddings så skulle jag gärna vilja se Tjuven altalus som film, den boken har fängslat mig totalt
Citera
2004-09-30, 10:40
Medlem
styriskas avatar
Sagan Om Isfolket...en nätt serie på 47 böcker..tycker jag skulle bli en utomordentligt bra mastodont rulle..eller en serie kanske är att föredra..blir en sån himla lång film annars..
Citera
2004-09-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styriska
Sagan Om Isfolket...en nätt serie på 47 böcker..tycker jag skulle bli en utomordentligt bra mastodont rulle..eller en serie kanske är att föredra..blir en sån himla lång film annars..
haha mjo, "en vecka i bion" typ
Citera
2004-09-30, 17:42
Medlem
Mack Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddy Christ
Jag vill se en filmatisering av Axel von Fersens liv.
Den mannen var med om snudd på allt.

Om ni tycker att detta inte var till ämnet så kanske jag bör påpeka att jag vill se en filmatisering baserad på en biografi om Axel von Fersen.

Damn, det där var faktiskt en bra idé. Axel von Fersen var ju den klassiska gentlemannahjälten personiferade. Krigade mot britterna, lekte playboy i Versailles, satte på den franska drottningen och dog slutligen i händerna på en lynchmobb (en sann hjältedöd! nästan).
Citera
2004-09-30, 18:48
Medlem
Oddballs avatar
Da Vinci koden av Dan Brown är ju en sån bok som skulle gå att göra en otroligt bra film av, risken är väl att Hollywood stoppar in Harrison Ford i huvudrollen och bränner 1 miljard på specialeffekter och glömmer allt som gjorde boken läsvärd. Ungefär som vanligt när det ska göras en filmatisering av en bok där borta.
Citera
2004-09-30, 18:50
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Da Vinci koden av Dan Brown är ju en sån bok som skulle gå att göra en otroligt bra film av, risken är väl att Hollywood stoppar in Harrison Ford i huvudrollen och bränner 1 miljard på specialeffekter och glömmer allt som gjorde boken läsvärd. Ungefär som vanligt när det ska göras en filmatisering av en bok där borta.
Den är redan pågång. har för mig att Clooney är påtänkt i huvudrollen. Ron Howard regisserar. trodde nån att den INTE skulle komma?
Citera
2004-09-30, 18:58
Medlem
Rolzs avatar
Jag vill se en filmatisering av Peter Englunds bok Poltava. Tänk er slaget vid poltava som mastodontfilm!
Citera
2004-09-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Jag vill se en filmatisering av Peter Englunds bok Poltava. Tänk er slaget vid poltava som mastodontfilm!

Ascoolt.
Citera
2004-09-30, 22:27
Medlem
Spaders avatar
Richard Matheson - I am Legend

Har ju varit planer om den har jag läst, men det har aldrig blivit av.

Är grymt förvånad över att den inte blivit film ännu. Richard Matheson var ju faktiskt en av Stephen Kings förebilder och inspirationskällor, och just boken i fråga.
En av de bästa böcker jag läst, helt klart.

Story?
Kombinera Robinson Crusoe med Fallout (spel).
"Robert Neville is the last living man on Earth... but he is not alone. Every other man, woman and child on the planet has been infected by a disease, or vampyrism, and they are hungry for Neville's Blood.

By the day he is the hunter, stalking the undead through the ruins of civilization. By night, he barricades himself in his home and prays for the dawn."

/Spader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in