2013-08-13, 23:56
Medlem
Tärningsspelaren (The Dice Man) av Luke Rhinehart. Hur jävla bra skulle inte det kunna bli med rätt regissör bakom spakarna?
Citera
2013-08-14, 00:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Tärningsspelaren (The Dice Man) av Luke Rhinehart. Hur jävla bra skulle inte det kunna bli med rätt regissör bakom spakarna?

Skulle också gärna vilja se den som film!
Citera
2013-11-16, 16:23
Medlem
Moroten89s avatar
Kaj Karlssons Operation Nordvind skulle jag vilja se filmatiserad.
Citera
2013-11-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddy Christ
Jag vill se en filmatisering av Axel von Fersens liv.
Den mannen var med om snudd på allt.

Om ni tycker att detta inte var till ämnet så kanske jag bör påpeka att jag vill se en filmatisering baserad på en biografi om Axel von Fersen.

en blivande svensk klassiker, skulle kunna gå bra i europa oxå, inte USA de är för obildade

risk finns väl att de gör det till en komedi...
Citera
2013-11-16, 23:11
Medlem
Jag vill se Ursula Le Guins böcker om övärlden/sparvhök filmatiserade. ganska obombastisk fantasi men kan bli en väldigt skön film, mer mystik än fantasi
finns en anime men den är inte grundtrilogin
Citera
2013-11-17, 17:43
Medlem
Gamblors avatar
Det skulle vara intressant att se en filmatisering av Philip K. Dicks "The man in the high castle". Intressant skildring av ett USA där Japan och Tyskland vann andra världskriget. Men om de gör film av den så blir det säkert en hetsig actionfilm.
Citera
2013-11-17, 19:00
Medlem
Lost-Highways avatar
Någon av Stig Larssons böcker borde bli film. Tyvärr är jag rädd att ingen regissör eller manusförfattare skulle ha förmågan att göra en film som gör böckerna rättvisa. Men en tolkning av Stig Larssons verk skulle jag välkomna, han skriver så fysiskt och kroppsligt att jag kan se mig framför hur det potentiellt skulle kunna se ut.

Intressanta ämnen och perspektiv, dessutom.
Senast redigerad av Lost-Highway 2013-11-17 kl. 19:03.
Citera
2013-11-17, 19:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Det skulle vara intressant att se en filmatisering av Philip K. Dicks "The man in the high castle". Intressant skildring av ett USA där Japan och Tyskland vann andra världskriget. Men om de gör film av den så blir det säkert en hetsig actionfilm.

Skulle också gärna se en film på den, då man trots allt filmatiserat många av hans böcker nu.
Citera
2013-11-17, 20:50
Medlem
serotonins avatar
Har iofs redan filmats en gång, men jag skulle hemskt gärna vilja se en ordentlig filmatisering av Pestens Tid. Ingen fjollig Tv-serie där ingen får säga "fuck" och med riktiga skådespelare, inga jävla Molly Ringwalds. Påkostat som fan och typ 5 timmar lång. Daniel Day Lewis som Randall Flagg kanske? Har väl ryktats om nyinspelning, men det verkar aldrig bli något. Boken har allt som krävs för att bli ett episkt mästerverk till film, om bara rätt personer ges uppgiften.

edit; 5 timmar är förresten för lite, den ska vara 10 timmar lång sammanlagt och vara i 3 delar. 10-talets LOTR!
Senast redigerad av serotonin 2013-11-17 kl. 20:54.
Citera
2013-11-17, 21:31
Medlem
Många av Tom Clanys böcker med Jack Ryan behöver filmatiseras!
Citera
2013-11-17, 22:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Många av Tom Clanys böcker med Jack Ryan behöver filmatiseras!

Räcker det inte med att de bedrövliga filmerna som redan existerar, ja, just existerar?
Citera
2013-11-17, 22:39
Medlem
Knasibass avatar
Jag hade velat se en vettig filmatisering av The Running Man. Filmen med Arnold är ju gullig men inte särskilt lik boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in