Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-02, 08:33
  #169
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg

Claes Hylingers romaner om Det Hemliga Sällskapet kunde bli en skön film.

Jag tänkte samma sak.
Väldigt underskattade romaner fastän de faktiskt är väldigt underhållande.
Citera
2021-09-02, 20:51
  #170
Medlem
Giggsys avatar
Pojken som kallades Det
Citera
2021-09-03, 17:29
  #171
Medlem
flaess avatar
Jag var en själmordspilot av Ryuji Nagatsuka.

En unik inblick i en kamikazepilots liv. En av ytterst få som överlevde och dessutom skrev en bok om sina upplevelser. Fantastisk och fängslande berättelse som gjord för att filmatiseras!
Citera
2021-09-03, 17:33
  #172
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serben
Skulle gärna vilja se ett nytt sk. Peter Jackson-projekt a lá "Sagan om ringen". Varför inte filmatisering av David Eddings "Belgariaden"?

mina förslag till skådisar:

Belgarath - Rade Serbedzija
Polgara - Kirstie Alley
Beldin - John Cleese
Prins Kheldar "Silke" - ?
C´Nedra - ?
Barak ?
Mandorallen- ?

Tror iof inte att det någonsin kommer att bli av men det är väl inte helt omöjligt att det blir av någon gång i framtiden. I värsta fall en Hallmark-produktion.

Låt höra...

Tim Powers, förslagsvis The Anubis Gates (Anubisportarna på svenska). Hade blivit en kanonfilm. Den har allt - Historiska paradoxer, tidsresor, svart magi och en massa underbara karaktärer. Men bäst av allt är att man måste läsa den en gång till när man väl förstår slutet. Lite som Sjätte sinnet.
Citera
2023-02-08, 22:37
  #173
Medlem
"Mannen från de tysta vidderna" av Lennart Andersson (WhipMedia) är en, i mitt tycke (och många andras, tydligen), självklar bok som borde filmatiseras. Vilken otrolig upplevelse att få följa med och uppleva och leva med i denna helt fantastiska roman - helt otroligt, minst sagt (jag hittar inga bra ord)!?! MEN, den är antagligen något bortglömd och inte så känd. Den som gör en film av den blir höjd till skyarna! MEN, hur hitta regissörer m fl, som kan ta tag i detta?
Citera
2023-02-11, 15:29
  #174
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
En dröm vore ju att få en boktrogen filmatisering av Teratologens Äldreomsorgen i Övre Kågedalen, men det är förmodligen en omöjlig uppgift att göra den rättvisa utan att tappa för mycket av det som gör boken så fantastisk. Klart att det går men i och med det minst sagt icke-politiskt korrekta och väldigt grafiska innehållet ser jag det som högst osannolikt att någon skulle få 100% konstnärlig frihet med ett sådant projekt, och i det här fallet är det ju allt eller inget så som jag ser det.

Ett rimligare förslag på en bok som skulle göra sig bra som film, på tal om Teratologen, är Att hata allt mänskligt liv. Inte heller helt okrånglig att göra en bra filmversion av, men det är rent tekniska bekymmer och således inget problem i händerna på rätt regissör (vem det nu skulle vara).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback