2013-10-17, 18:27
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Ponera att man ska på en tillställning där klädkoden är mörk kostym (och 99% ser för jävliga ut) är det då faux pas med cardigan under kostymen? Självklart i mörk färg och formell i övrigt. Anledningen är att det antas vara kallt och det kan förekomma stunder utomhus.

Några spontana idéer förutom de som redan nämnts:

Diskret enfärgad halsduk i svart/grå/marinblå eller annan dov och nedtonad färg.
T-shirt under skjortan (inte klassisk stil, men nöden har ju ingen lag som bekant)
Linne under skjortan (som ovan, fast snäppet trashigare)

Jag hade satsat på halsduk eller överrock.
Citera
2013-10-17, 18:35
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog

Diskret enfärgad halsduk i svart/grå/marinblå eller annan dov och nedtonad färg.
T-shirt under skjortan (inte klassisk stil, men nöden har ju ingen lag som bekant)

Halsduk har jag också tänkt på, men avvisade det i mina tankar på grund av att det nog borde vara mer utstickande än en nästan osynlig cardigan. T-shirt och linne är också såklart alternativ men jag har aldrig haft ett linne och jag har ingen vit T-shirt utan endast T-shirtar man har fått med tryck på.
Citera
2013-10-17, 18:44
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
T-shirt och linne är också såklart alternativ men jag har aldrig haft ett linne och jag har ingen vit T-shirt utan endast T-shirtar man har fått med tryck på.

Lösning: H&M. Pris: ca 50 kr.
Citera
2013-10-17, 20:07
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Halsduk har jag också tänkt på, men avvisade det i mina tankar på grund av att det nog borde vara mer utstickande än en nästan osynlig cardigan. T-shirt och linne är också såklart alternativ men jag har aldrig haft ett linne och jag har ingen vit T-shirt utan endast T-shirtar man har fått med tryck på.

Sedan är väl också frågan hur pass mycket ute ni kommer vara. Visst, sitter man still ute så här års lär det bli rätt kallt men annars har ju alkohol och allmänt upprymd stämning en förmåga att få en att glömma kylan ett bra tag.
Citera
2013-10-17, 20:08
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Sedan är väl också frågan hur pass mycket ute ni kommer vara. Visst, sitter man still ute så här års lär det bli rätt kallt men annars har ju alkohol och allmänt upprymd stämning en förmåga att få en att glömma kylan ett bra tag.

Ja, visst är det så. Det kommer nog att bli så.
Citera
2013-10-18, 12:44
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog

Ursäkta?? Det där är väl ett utmärkt sätt att bli lite varmare utan att överhuvudtaget tumma på stilen. En tröja under en skjorta under en kostym syns inte överhuvudtaget på vintern.

Själv har jag nästan dagligen tröja eller linne. Tröja med slips och linne med uppknäppt skjorta. Det syns inte alls.
Citat:

Vidare förstår jag inte varför en halsduk skulle vara fel. Sobert och enfärgat fungerar alltid. Och om det sticker ut, vad spelar det för roll? Matchar den i övrigt så är det ett utmärkt alternativ.
Citera
2013-11-09, 10:21
Medlem
Razzeys avatar
Jag behöver lite hjälp från er mode-kunniga människor.

Jag ska gå på fotbollsgalan nu på måndag och har inte riktigt greppat vilken dresscode det är som gäller. Har köpt biljett via ticnet så vi kommer sitta på läktaren, därmed min förvirring vad gäller klädval.

Är det samma strikta klädkod som gäller för deltagarna vid middagsborden eller räcker med det kostym-byxor och en skjorta?

Tacksam för svar.
Citera
2013-11-09, 20:11
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzey
Jag behöver lite hjälp från er mode-kunniga människor.

Jag ska gå på fotbollsgalan nu på måndag och har inte riktigt greppat vilken dresscode det är som gäller. Har köpt biljett via ticnet så vi kommer sitta på läktaren, därmed min förvirring vad gäller klädval.

Är det samma strikta klädkod som gäller för deltagarna vid middagsborden eller räcker med det kostym-byxor och en skjorta?

Tacksam för svar.

Vad är det för klädkod för deltagarna vid borden?

Oavsett vad bör du inte gå någonstans, fest eller inte, utan en kavaj över skjortan.
Citera
2013-11-17, 17:43
Medlem
Giftemål! - Mars - Förslag på klädsel

Hej

Vi skall gifta oss i Mars.. sjukt kul
Vad rekommenderar ni att jag som kille skall ha för kläder
Var köpa dem i stockholm?
Citera
2013-11-17, 20:07
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2013-11-17, 20:08
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen
Hej

Det bestämmer du ju själv. Det är ditt eget bröllop.
Citera
2013-11-17, 20:39
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen
Hej

Förmiddagsbröllop: Jackett
Eftermiddagsbröllop: Frack