Sverige gör en bra första halvlek, hade fler bra målchanser än Portugal, efter paus orkar Sverige inte ställa om eller vågar inte?, kanske går för 0-0 vilket nog var bra för hade Portugal gjort fler mål hade chanserna varit minimala i returen. Hade någon sagt Portugal vinner med 1-0 hemma innan matchen hade jag sagt "HELT OKEJ" men lite bittert att dem inte kunde stå emot hela matchen givetvis.
statistiskt sett så är det 55-45 om hemma laget vinner först mötet med 1-0 i ett dubbelmöte.
Alla som skriver att Zlatan var dålig tycker jag har fel, han kunde inte göra så mycket mer medan Ronaldo hade 9 bättre spelare runt sig och hans lag anföll hela tiden i stort sett, på hemma plan dessutom så man kan inte riktigt jämföra deras prestationer, tror Zlatan oxå avgjort matchen om förutsättningarna varit tvärtom.
Alla skriver att Sverige måste vinna med 2-0 men vid 1-0 så blir det väll straffar ?
Tänker inte ens kommentera idioten som skrev att Sverige borde spelat mer offensivt och vunnit alla kvalgrupper och på något vis lyckats få in någon slags hyllning till Danmark i det hela
Idag spelade Sverige efter sina förutsättningar vilket vi t.ex. inte gjorde borta mot Holland i EM kvalet och se hur det slutade (4-1 i underkant) Sverige gick för ett bra borta resultat för att det skulle leva på Friends på Tisdag vilket det i allra högsta grad gör, tack för det ! och om Sverige går vidare kommer jag skrika mig hes och göra så många glädje hopp att jag knappt kan gå dagen efter men om Portugal går vidare hoppas jag att Taco skallar Ronaldo i bröstkorgen som någon slags Zidane avslutning på karriären. Ronaldo var vidrig, stämpla, skalla och lipa som den bortskämda snorunge han alltid varit se till att han missar VM nu Sverige