2013-11-16, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjiolla
Om Sverige nu missar VM tycker ni att Hamren bör få sitt kontrakt förlängt? Jag ser gärna ett byte där man tar in nån ny förbundskapten t.ex Jörgen Lennartsson

Svårt att svara på, personligen tycker jag Hamrén är mer än godkänd hittills även om Portugal slår ut oss. så det beror nog mycket på hur spelarna fungerar med Hamrén och om dem är nöjda. Hamrén började med att få tillbaka Zlatan, sedan bästa grupptvåa i EM kvalet i en grupp med Holland som motståndare kan inte begära mer. jätte tuff grupp i EM enligt mig och ända 3 poäng och förtjänta av minst ett poäng i Englands matchen iaf. 2:a i gruppen i VM kvalet där hans lag lyckats vända groteskt jobbiga underlägen gång på gång och sedan mardröms lottningen 25% chans att få Portugal, inget Hamrén kunnat göra något åt och får med sig ett godkänt resultat från Lissabon. Ja med tanke på vilket spelarmaterial han har till sitt befogande så är han mer än godkänd enligt mig och bör få fortsatt förtroende så länge det funkar mellan han och spelarna.
Citera
2013-11-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fast det var passningar inom försvaret inte till mittfältare som ledde till baklängesmål.
Jag vill att vi skall rensa iväg den till mittfältet åtminstone.

Svårt när mittfältet och backlinjen i stort sett sitter ihop för att kunna kontrollera Portugal dock
Citera
2013-11-16, 22:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
Är det något i den svenska taktiken Amelito du skulle vilja ändra på från fredagsmatchen ?
Citera
2013-11-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelito
Svårt när mittfältet och backlinjen i stort sett sitter ihop för att kunna kontrollera Portugal dock

jobbigt också med tanke på att mittfältarna är ungefär lika spelskickliga som backlinjen och därav hem till Isak typ jämt och sen tjongar han iväg den istället hahahaha tyvärr så får man spela så mot sånt här bra motstånd när man har dem spelare som Sverige har och hoppas på att kunna suga ner den längre upp och med hjälp av Zlatan etablera några anfall och vinna lite andrabollar som vi gör stundtals i första halvlek
Citera
2013-11-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Är det något i den svenska taktiken Amelito du skulle vilja ändra på från fredagsmatchen ?

Spela som i första halvlek hela matchen och hoppas vi har lite flyt med oss denna gång hoppas jag att matchbilden kommer se ut och får vi inga mål får vi ju försöka kliva fram lite och inte falla ner i Isaks knä som vi gjorde i andra halvlek för att få 0-0 men det finns ju ingen anledning utan då får man gambla lite, ska vi anfalla kommer Portugal kontra sönder oss och fort kommer det gå, Portugal får inte göra mål för då är det till stor sannolikhet KÖRT, vi måste komma ihåg att dem är bättre på alla positioner utom Zlatans och vi måste spela efter våra förutsättningar och inte bli för optimistiska ala Hollands matchen
Citera
2013-11-16, 23:29
Bannlyst
Saknar det här laget så innerligt

http://www.youtube.com/watch?v=iUyqT63I1J8
Citera
2013-11-16, 23:34
Medlem
anteri17s avatar
Fan vad du snackar skit, J-Ce.

Hyllar Danmark för att de stundtals spelar roligare fotboll... Men når usla resultat relativt Sverige.
Citera
2013-11-17, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fan vad du snackar skit, J-Ce.

Hyllar Danmark för att de stundtals spelar roligare fotboll... Men når usla resultat relativt Sverige.
Kungen av träningsmatcher tillika zigenaren hade inte mycket att säga till igår. Tyvärr blir så verklighet framöver om vi fortsätter att daltas med den rikssoppan som aldrig kan prestera mot bättre rankade lag när det väl gäller.

Sedan hyllar jag Danmark de senaste åren för att de tagit sig till förstaplats först i VM kvalet och sedan EM kvalet. Dvs. före Portugal. Hade Sverige någonsin kommit före Portugal i en grupp? Naturligtvis nej. Utan här i jantelandet Sverige ska vi nöja oss med pläääääy-aff
Citera
2013-11-17, 00:52
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Kungen av träningsmatcher tillika zigenaren hade inte mycket att säga till igår. Tyvärr blir så verklighet framöver om vi fortsätter att daltas med den rikssoppan som aldrig kan prestera mot bättre rankade lag när det väl gäller.

Sedan hyllar jag Danmark de senaste åren för att de tagit sig till förstaplats först i VM kvalet och sedan EM kvalet. Dvs. före Portugal. Hade Sverige någonsin kommit före Portugal i en grupp? Naturligtvis nej. Utan här i jantelandet Sverige ska vi nöja oss med pläääääy-aff

Det där stämmer inte överhuvudtaget. Var var du efter hans 6 EM-mål, ett enormt bra facit för ett lilleputt-land? Var har du varit de senaste 4 åren då han gjort lika många poäng som han spelat CL-slutspelsmatcher? Var var du hela kvalet när han har burit oss i måstematcher, och till och med tvingats rädda oss mot pissmotstånd som Färöarna? Var var du i toppmöten han har avgjort mot Roma, Lazio, Inter, Milan, Juventus? Mot Real Madrid, Barca, Atletico, Sevilla? Mot Marseille, Etienne, Lyon, Lille. Mot Arsenal? Var var du när han gjorde det för andra, tredje och fjärde gången mot en del av dessa lag? Var var du under avgörande matcher mot Ungern x2? Exakt vad gjorde att du inte har sett dessa matcher? Och exakt vad är det som är dåligt med Zlatans facit i stormatcher? Och varför negligerar nu alla andra mål, som såklart är minst lika viktiga på resan fram mot de avgörande matcherna? I matcher som förövrigt ofta är en pers för Sverige. I matcher som Milan ofta hade enorma problem i, eller som PSG hade problem med under hela förra året? Exakt var var du då?

Du din lillla uppblåsta fjant kan ju fråga sig vilket land som gjort bäst resultat av Sverige och Danmark sedan 1994? Jävligt klar vinst för oss svenskar ska jag säga dig.

Vem nöjer sig med play-off? Alla vill gå vidare, men vi kan inte kräva det när vi är ganska så kraftigt nederlagstippade. Dessutom har vi fortfarande en okej chans. Dumjävel. Gå och lägg dig.
Citera
2013-11-17, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det där stämmer inte överhuvudtaget. Var var du efter hans 6 EM-mål, ett enormt bra facit för ett lilleputt-land? Var har du varit de senaste 4 åren då han gjort lika många poäng som han spelat CL-slutspelsmatcher? Var var du hela kvalet när han har burit oss i måstematcher, och till och med tvingats rädda oss mot pissmotstånd som Färöarna? Var var du i toppmöten han har avgjort mot Roma, Lazio, Inter, Milan, Juventus? Mot Real Madrid, Barca, Atletico, Sevilla? Mot Marseille, Etienne, Lyon, Lille. Mot Arsenal? Var var du när han gjorde det för andra, tredje och fjärde gången mot en del av dessa lag? Var var du under avgörande matcher mot Ungern x2? Exakt vad gjorde att du inte har sett dessa matcher? Och exakt vad är det som är dåligt med Zlatans facit i stormatcher? Och varför negligerar nu alla andra mål, som såklart är minst lika viktiga på resan fram mot de avgörande matcherna? I matcher som förövrigt ofta är en pers för Sverige. I matcher som Milan ofta hade enorma problem i, eller som PSG hade problem med under hela förra året? Exakt var var du då?

Du din lillla uppblåsta fjant kan ju fråga sig vilket land som gjort bäst resultat av Sverige och Danmark sedan 1994? Jävligt klar vinst för oss svenskar ska jag säga dig.

Vem nöjer sig med play-off? Alla vill gå vidare, men vi kan inte kräva det när vi är ganska så kraftigt nederlagstippade. Dessutom har vi fortfarande en okej chans. Dumjävel. Gå och lägg dig.
Blanda inte in vad Zlatan gjort i sina respektive klubblag. Jag är milanfan och är evig tacksam Zlatan för det han gjorde i Milan och hade gärna sett honom fortsätta. Dock måste jag säga att han inte håller i landslaget. Han blir osynlig mot de stora lagen och tar aldrig oss till VM. Du måste förstå det. Zlatan är inte värsta grejen. Han kan bara avgöra mot små nationer och små klubbar. Men när det väl gäller så är han sämst. Bort med bromsklossan zlatan och in med en rörlig anfallare istället för en stillastående zlatan som grinar på plan för att han suger balle.

Ja, Sverige har bättre resultat än Danmark men i tider där vi måste anpassa oss till modern fotboll så är det fördel danskarna när de har ett tryggt lag bakåt också.
Citera
2013-11-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ja, Sverige har bättre resultat än Danmark men i tider där vi måste anpassa oss till modern fotboll så är det fördel danskarna när de har ett tryggt lag bakåt också.

antar du baserar det på max 3-4 år då, med tanke på att sverige totalt sett gjort det bättre än danmark i mästerskap hur vi än räknar (t.ex. sedan 2000-talet), förutom just de senaste 2. förresten svarade du inte innan, hur kom du fram till den geniala tanken att du hade tagit 1-3 i portugal men 0-1 är enligt dig total katastrof och 0 % chans för sverige?
Citera
2013-11-17, 01:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Blanda inte in vad Zlatan gjort i sina respektive klubblag. Jag är milanfan och är evig tacksam Zlatan för det han gjorde i Milan och hade gärna sett honom fortsätta. Dock måste jag säga att han inte håller i landslaget. Han blir osynlig mot de stora lagen och tar aldrig oss till VM. Du måste förstå det. Zlatan är inte värsta grejen. Han kan bara avgöra mot små nationer och små klubbar. Men när det väl gäller så är han sämst. Bort med bromsklossan zlatan och in med en rörlig anfallare istället för en stillastående zlatan som grinar på plan för att han suger balle.

Hur kan du vilja ha bort våran överlägset bästa målskytt, våran överlägset bästa poängspelare, våran överlägset bästa bollspelare? Du sncakr om att han inte tar oss till VM när han för fan har burit 10 spelare på sina jävla axlar under hela jävla kvalet. Det är otacksamt att kritisera honom efter en godkänd, märk väl, mot en toppnation när han bara får lyror mot sig. Zlatan var bra mot Tyskland, inblandad i två mål. Gjorde poäng och var bra i de avgörande matcherna mot Irland borta och Österrike hemma, mot Kazahkstan borta. Han har bidragit till att ta oss vidare till andra slutspel med massor av mål, assist och bra spel. Väl i slutspelen har han gjort mål mot Ukraina (bättre än oss), Frankrike (bättre än oss), Grekland (lika bra som oss), Spanien (vann EM det året), Italien (bättre än oss) och Bulgarien (ett okej lag, men som Zlatan var delaktig i att mörda den där fina dagen). Så du snackar skit.

Jag hoppas för allt här i världen att Zlatan skjuter Sverige till VM. Det tråkiga är att man efter varje gudomlig insats som han gör ibland, tror att folk ska sluta säga att han underpresterar, etc, men det kommer alltid tillbaka efter en match enbart annat än enastående. Det är så tråkigt. Man trodde det var slut efter Spanen och Grekland -08, men då fick han skit för Rysslandsmatchen. Man trodde det var slut efetr Ungernmatcherna, man trodde det var slut efter kvalet till det här mästreskapet, efter EM 2012, efter att han kommer slå målrekord. men inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in