Citat:
Ursprungligen postat av
J-Ce
Blanda inte in vad Zlatan gjort i sina respektive klubblag. Jag är milanfan och är evig tacksam Zlatan för det han gjorde i Milan och hade gärna sett honom fortsätta. Dock måste jag säga att han inte håller i landslaget. Han blir osynlig mot de stora lagen och tar aldrig oss till VM. Du måste förstå det. Zlatan är inte värsta grejen. Han kan bara avgöra mot små nationer och små klubbar. Men när det väl gäller så är han sämst. Bort med bromsklossan zlatan och in med en rörlig anfallare istället för en stillastående zlatan som grinar på plan för att han suger balle.
Ja, Sverige har bättre resultat än Danmark men i tider där vi måste anpassa oss till modern fotboll så är det fördel danskarna när de har ett tryggt lag bakåt också.
Hur kan du vilja ha bort våran överlägset bästa målskytt, våran överlägset bästa poängspelare, våran överlägset bästa bollspelare? Du sncakr om att han inte tar oss till VM när han för fan har burit 10 spelare på sina jävla axlar under hela jävla kvalet. Det är otacksamt att kritisera honom efter en godkänd, märk väl, mot en toppnation när han bara får lyror mot sig. Zlatan var bra mot Tyskland, inblandad i två mål. Gjorde poäng och var bra i de avgörande matcherna mot Irland borta och Österrike hemma, mot Kazahkstan borta. Han har bidragit till att ta oss vidare till andra slutspel med massor av mål, assist och bra spel. Väl i slutspelen har han gjort mål mot Ukraina (bättre än oss), Frankrike (bättre än oss), Grekland (lika bra som oss), Spanien (vann EM det året), Italien (bättre än oss) och Bulgarien (ett okej lag, men som Zlatan var delaktig i att mörda den där fina dagen). Så du snackar skit.
Jag hoppas för allt här i världen att Zlatan skjuter Sverige till VM. Det tråkiga är att man efter varje gudomlig insats som han gör ibland, tror att folk ska sluta säga att han underpresterar, etc, men det kommer alltid tillbaka efter en match enbart annat än enastående. Det är så tråkigt. Man trodde det var slut efter Spanen och Grekland -08, men då fick han skit för Rysslandsmatchen. Man trodde det var slut efetr Ungernmatcherna, man trodde det var slut efter kvalet till det här mästreskapet, efter EM 2012, efter att han kommer slå målrekord. men inte.