Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Har det hänt tidigare att en ung man styckmördar en lika ung kvinnlig vän utan att ha ett motiv?
Jag föreställer mig att om det har hänt så har det handlat om t ex. ett sexuellt motiv, i det här fallet kan det kanske ha varit ett sexualsadistiskt motiv. VB har inte våldtagits vad vi vet? Benen förefaller att vara tvättade, kan det vara så att KJ har runkat över benen och sprutat på dem, därför är de avtvättade? Om han har gjort det, är det möjligt att tvätta bort alla spår av sädesvätska/sperma?(Här brister min kunskap, erkänner det) Borde inte en hund utbildad på sperma kunna hitta spår även om benen är tvättade?
Jag kan inte släppa tanken på det där med att skada djur i tidig ålder. Det har man ju läst om, att om man finner ett nöje i att plåga och lemlästa smådjur i tidiga år så kan det övergå till stora djur och människor när de blir äldre, och ofta med sexuella motiv. Tänker på de fall där det har skurits i ston.
EDIT;Inga spår av sperma har hittats vid fyndplatserna vad jag har förstått. Undersökte man värnet med avseende på sperma?
EDIT2;Minns ni bilden där KJ poserar med ett blåmålat ben? Kanske har han en fetisch för ben?
Jag drar återigen upp styckmördaren (RA) i Lycksele då. Det finns många likheter mellan honom och KJ och deras brott. För att förenkla texten förutsätter jag att KJ är skyldig nu då
*Både RA och KJ var unga (19 och 22 år)
*Båda mördade och styckade en ung tjejkompis ,tillika tidigare flickvän
*Båda var mycket intresserade av vapen
*Båda Tittade på film och drack öl på mordkvällen
*Båda ska ha tagit strupgrepp på offren
*Båda hävdar att sexuella aktiviteter förekommit
*Båda ska sedan ha huggit offren med stickvapen
*Båda ska sedan ha styckat kropparna
*Båda ska ha stoppat kroppsdelarna i ryggsäckar
*Båda ska ha placerat kroppsdelar på olika platser
*Båda ska ha varit mobbade i skolan
*Båda ska även innan morden ha tagit strupgrepp på personer
*Båda tillverkade vapen som tex knivar
*Bådas dröm var att få göra lumpen
RAs motiv var att hans offer ska ha sagt något som irriterade honom (han säger sig inte minnas vad). Men då han medgav att han "Runkade fram något som liknade ett stånd och sprutade på hennes kropp" där hon låg medvetslös så kan man kanske tänka att motivet snarare kan ha varit sexuellt. Eller så blev han upphetsad av hennes hjälplöshet.
Mer motiv än så behöver alltså inte finnas heller för KJ.