2013-11-16, 00:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är han? Mordet är åtminstone slutfört, VB är död. Kroppen var dumpad, jodå. Och hur ser ett komplett styckat lik ut, det skulle jag faktiskt vilja veta, seriöst.

Nej, brottet är inte slutfört, du kanske minns att liket blev hittat i ett ödehus, på grund av att KJ dirigerade mps dit genom att säga att där var det grönt, inget att finna? Ett mord är inte slutfört om liket hittas, jag kanske ska tillägga, på ett sätt som gör att en gärningsman aldrig hittas.

KJs plan var att elda upp huset, men han hann inte. Tror inte kroppen spolades av, utan att regnet gjorde sitt. Han blev avbruten i sin verksamhet av nyfikna privatspanare och mps, vilket var otur då han hade tänkt att freda området så han kunde arbeta ostört.

Han orkade bara lasta in några delar, resten hann han inte med. Jag vill inte veckla in mig i mer resonemang, men du förstår säkert att han inte var färdig med arbetet. Urk.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-16 kl. 00:51.
Citera
2013-11-16, 00:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vad jag fattat är det oklart. Strypning först är möjligt och så stickvapen.
Den eventuella strypningen kan nog ha påverkat henne avsevärt, men om hon skulle ha dött av den, är jag inte kropp till att begripa hur hon skulle ha kunnat blöda ur sig så mycket ur hjärtat ut i vänster lungsäck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nu handlar det inte om EN person, nu handlar det om KJ. När fick han senast ett hiskeligt utbrott? Inget jag läst om i alla fall. Upplys mig gärna.

4 Maj?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Nu handlar det inte om EN person, nu handlar det om KJ. När fick han senast ett hiskeligt utbrott? Inget jag läst om i alla fall. Upplys mig gärna.

När han i rättssalen uttryckte att en person skulle gå och hänga sig? Det var nog det senaste offentliga. I rättssalen var han dock förhindrad att gå bananas, av förklarliga skäl.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-16 kl. 00:53.
Citera
2013-11-16, 00:53
Moderator
OYs avatar
Har det hänt tidigare att en ung man styckmördar en lika ung kvinnlig vän utan att ha ett motiv?

Jag föreställer mig att om det har hänt så har det handlat om t ex. ett sexuellt motiv, i det här fallet kan det kanske ha varit ett sexualsadistiskt motiv. VB har inte våldtagits vad vi vet? Benen förefaller att vara tvättade, kan det vara så att KJ har runkat över benen och sprutat på dem, därför är de avtvättade? Om han har gjort det, är det möjligt att tvätta bort alla spår av sädesvätska/sperma?(Här brister min kunskap, erkänner det) Borde inte en hund utbildad på sperma kunna hitta spår även om benen är tvättade?

Jag kan inte släppa tanken på det där med att skada djur i tidig ålder. Det har man ju läst om, att om man finner ett nöje i att plåga och lemlästa smådjur i tidiga år så kan det övergå till stora djur och människor när de blir äldre, och ofta med sexuella motiv. Tänker på de fall där det har skurits i ston.

EDIT;Inga spår av sperma har hittats vid fyndplatserna vad jag har förstått. Undersökte man värnet med avseende på sperma?

EDIT2;Minns ni bilden där KJ poserar med ett blåmålat ben? Kanske har han en fetisch för ben?
Senast redigerad av OY 2013-11-16 kl. 00:56.
Citera
2013-11-16, 00:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Vad jag fattat är det oklart. Strypning först är möjligt och så stickvapen.

Det som framstår som klart är att hon fick flera hugg i ryggen innan hon avled, och det innebär ett utdraget plågsamt händelseförlopp innan hon avled. Och det är rättsläkaren som delger det i sitt rättsmedicinska utlåtande.

Och rimligen är det ett strypförsök innan för efter hon avled tror jag inte är troligt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-16 kl. 00:56.
Citera
2013-11-16, 00:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Med så många osäkerheter skall det bli intressant att se hur dom tänker. Ingen tid, Ingen mordplats, Ingen styckplats ....

Jag tyckte det fanns en enighet om att hon troligen var naken, inomhus, duschad (avspolad), inte mycket blod kvar i kroppen ...

Man har konstaterat att KJ:s lägenhet inte var styckplatsen.

Vem har möjlighet och utrymme att ostört göra något liknande?

Säger inte MB, men vem har dom praktiska möjlighetern?

Någon som har tillgång till hela Norrlands skogar och alla värn?
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Din kvalite har definitivit sjunkit i denna tråd.

Det bästa hade varit att KJ själv kommer till insikt att det är kört för honom.

Hur kan du dra den slutsatsen på ingenting. Rätten meddelar klockan 16 på fredag att de inte hinner meddela beslut idag, hade det funnits rimliga tvivel hade de släppt KJ i väntan på dom.

Källa på att nämnden är oenig, jag tror inte att man behöver vara oeniga, bara att man vill ha mer tid att gå igenom ärendet innan man fattar beslut då det varit en lång, malande och tröttsam dag.

Alla människor med huvudet på skaft ser och förstår att han är skyldig.

Att alla förstår att KJ faktiskt är skyldig innebär inte per automatik att han kommer att anses skyldig i lagens mening, därtill är bevisningen otillräcklig, och, vilket påtalats, är det inte ens fullständigt klarlagt när Vatchareeya mördades, enligt min mening en besvärande Akilleshäl i åtalet vilket ger utrymme för alternativ gärningsman. En friande dom och KJ på fri fot är felaktig - en fällande dom med KJ i samtliga roller likaså.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-16 kl. 01:20.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det hänt tidigare att en ung man styckmördar en lika ung kvinnlig vän utan att ha ett motiv?

Jag föreställer mig att om det har hänt så har det handlat om t ex. ett sexuellt motiv, i det här fallet kan det kanske ha varit ett sexualsadistiskt motiv. VB har inte våldtagits vad vi vet? Benen förefaller att vara tvättade, kan det vara så att KJ har runkat över benen och sprutat på dem, därför är de avtvättade? Om han har gjort det, är det möjligt att tvätta bort alla spår av sädesvätska/sperma?(Här brister min kunskap, erkänner det) Borde inte en hund utbildad på sperma kunna hitta spår även om benen är tvättade?

Jag kan inte släppa tanken på det där med att skada djur i tidig ålder. Det har man ju läst om, att om man finner ett nöje i att plåga och lemlästa smådjur i tidiga år så kan det övergå till stora djur och människor när de blir äldre, och ofta med sexuella motiv. Tänker på de fall där det har skurits i ston.

EDIT;Inga spår av sperma har hittats vid fyndplatserna vad jag har förstått. Undersökte man värnet med avseende på sperma?

Nej, om det va fallet så hade bröst eller könsorgan varit bortskurna. Så det är förmodligen inte sexualsadism inblandat.
Tvättningen kan ha gjorts för att inte grisa ner för mycket under tex transport.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-16 kl. 01:03.
Citera
2013-11-16, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Och hur hade du lagt upp det som offentlig försvarare? Försökt övertala KJ att erkänna ett brott han nekar till? "Men lilla gubben, du ser ju hur bevisläget ser ut, är det inte lika bra att erkänna?"

Det var ju nästan så det lät där i slutet av FUP tyckte jag.
Citera
2013-11-16, 00:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, om det va fallet så hade bröst eller könsorgan varit bortskurna. Så det är förmodligen inte sexualsadism inblandat.

Va? Vad menar du med det, nu förstår jag inte? Varför måste just bröst och könsorgan vara bortskurna i så fall? Om KJ har en fetisch för händer och ben så är det kanske därför de är avskiljda från kroppen, så tänker jag iaf. Alla sexualsadister inriktar sig väl inte bara på könsorgan och bröst, var har du fått det ifrån?
Citera
2013-11-16, 01:00
Medlem
[quote=hemlunda2000|46163510]
Citat:

En person med Asperger kan visst vara impulsiv i vissa situationer. Betänk också att KJ har add utan hyperaktivitet men med impulsivtet.

En person med AS kan få hiskeliga utbrott när någonting går emot dem eller då de känner sig missförstådda.

EDIT. En person med ADD kännetecknas inte alls av impulsivitet. Tvärtom.
Senast redigerad av Remark 2013-11-16 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in