2013-11-15, 23:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Men vet ni vad jag tänker på: Tusentals SMS, från en utomäktenskaplig förbindelse! Du KAN inte dölja sånt för din fru!! Aldrig! Oawsett du däper kexet till Jan Ove Wass eller whatever. AN måste ha vetat sen länge!!

Okej, förändrar det något i den här soppan om det skulle vara så?
Citera
2013-11-15, 23:57
Medlem
[quote=Macca2013|46162811]Jag anser inte att MB är psykopat.

Han verkar mest explosiv och impulsiv.

KJ - där pratar vi psykopat.[/QUOTE

En person med asperger är precis motsatsen till impulsiv.

När det gäller psykopater som ofta också har narcissistiska drag kan man bl.a. på Wikipedia läsa

"En person med psykopatisk störning har som regel svårt att förstå nyansskillnader i känslor, till exempel skillnaden mellan sexuell attraktion och äkta kärlek. I kombination med detta har psykopater ofta drag av impulskontrollstörningar samt saknar tålamod"
Citera
2013-11-16, 00:02
Medlem
[quote=Remark|46163002]
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag anser inte att MB är psykopat.

Han verkar mest explosiv och impulsiv.

KJ - där pratar vi psykopat.[/QUOTE

En person med asperger är precis motsatsen till impulsiv.

När det gäller psykopater som ofta också har narcissistiska drag kan man bl.a. på Wikipedia läsa

"En person med psykopatisk störning har som regel svårt att förstå nyansskillnader i känslor, till exempel skillnaden mellan sexuell attraktion och äkta kärlek. I kombination med detta har psykopater ofta drag av impulskontrollstörningar samt saknar tålamod"

Jag sa att MB var impulsiv.
Citera
2013-11-16, 00:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man kan väl påstå att en alternativhypotes från försvaret inte håller, så det betyder ju att man kan utesluta annan gärningsman. Och beroende av den kedjan som visats upp av åklagarna, så faller andra gärningsmän och hypoteser bort.

Jag förstår dig, men om man inte har brytt sig om att undersöka och samla in information om andra personer på samma vis som man har gjort med KJ, så det är kanske inte så konstigt om man har indicier mot KJ men ingen annan. Allt pekar på att KJ är GM, troligen därför att han är det, men om man hade gjort samma insats beträffande t ex. MB så kanske man även där hade kunnat bygga upp en hållbar indiciekedja. Mycket av kritiken mot utredningen i den här tråden har ju handlat om just det. Inte för att jag tror det, men det finns kanske blodspår även i hans bagageutrymme, hur ska vi kunna veta när det inte har undersökts?

Förtydligar så att jag slipper höra allt tragglande, NEJ, jag tror inte att MB är mördaren, men jag har full förståelse för alla dem som håller den dörren öppen.
Citera
2013-11-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CleanFox
http://img109.imageshack.us/img109/2205/bur.pdf
Jovisst, men det där är en standardformulering. Det är svårt att med säkerhet avstyrka APS, dels beträffande gärningstiden, dels vid undersökningstillfället; bättre då att förorda en stor undersökning. Det är svårt nog i legala LPT-sammanhang och än mer vid granskning i ett brottsmål och ett uppdrag på beställning av åklagare eller domstol enligt LRV. Men som allt annat, det kan gå slentrian i saker och ting. Bäst blir det nog om läkaren är "på tårna".
Citera
2013-11-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Men vet ni vad jag tänker på: Tusentals SMS, från en utomäktenskaplig förbindelse! Du KAN inte dölja sånt för din fru!! Aldrig! Oawsett du däper kexet till Jan Ove Wass eller whatever. AN måste ha vetat sen länge!!

Hon har nog vetat länge. Och VB var inte den ende.

Sedan sommaren 2012 (juni) visste hon om VB, strax före jul skaffade hon (via hjälp av dottern) eget Facebook och fick därigenom tillgång till deras (MB/VB) kommunikation som AN tyckte var väldigt privat. Trots att han redan under sommaren 2012 sagt att "det var ett avslutat kapitel" - bara en efterhängsen tjej.
Så fortsatte det.

Intensivt SMS den 4/5.
Citera
2013-11-16, 00:14
Medlem
HappySadHarrys avatar
Det skall bli spännande att se hur domstolen tänkt. Åklagaren har inte lyckats visa hur hon är dräpt var hon är dräpt eller när hon är dräpt.
Citera
2013-11-16, 00:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Och hur hade du lagt upp det som offentlig försvarare? Försökt övertala KJ att erkänna ett brott han nekar till? "Men lilla gubben, du ser ju hur bevisläget ser ut, är det inte lika bra att erkänna?"

Din kvalite har definitivit sjunkit i denna tråd.

Det bästa hade varit att KJ själv kommer till insikt att det är kört för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Uppenbarligen finns det rimligt tvivel, annars hade domstolen fattat beslut idag.

Hur kan du dra den slutsatsen på ingenting. Rätten meddelar klockan 16 på fredag att de inte hinner meddela beslut idag, hade det funnits rimliga tvivel hade de släppt KJ i väntan på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, nämnden är oenig. Och det beror på att någon anser att det finns rimligt tvivel. Och då finns det rimligt tvivel.

Källa på att nämnden är oenig, jag tror inte att man behöver vara oeniga, bara att man vill ha mer tid att gå igenom ärendet innan man fattar beslut då det varit en lång, malande och tröttsam dag.

Alla människor med huvudet på skaft ser och förstår att han är skyldig.
Citera
2013-11-16, 00:15
Medlem
[quote=Macca2013|46163085]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag sa att MB var impulsiv.

Ja, du sa det. Och explosiv.
Citera
2013-11-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det för mycket begärt att du svarar på en direkt fråga? Jag pallar inte med gissningslekar, kom igen nu, spela inte viktig, svara på frågan istället, vänligen.
Spelar inte viktig, ville bara kolla om du kanske tänkte på samma sätt som jag.
Hon har känt till det länge, och vem vet vad för hat hon hunnit bygga upp mot vb under tiden. Hon kan ha planerat länge hur hon skulle göra sig av med problemet. Men framföralltm hon känt till det länge, och sagt i förhör att hon INTE känt till det så länge som hon faktiskt gjort, så visar det på en lögn från AN:s sida. Lögner sänker förtroendet hos folk, tillika sänker trovärdigheten för en alibiperson. Behöver inte alls betyda något, men jag tror kvinnor märker ganska omgående om deras mäs smusslar med sms osv. Jag ville bara väcka tanken.
Citera
2013-11-16, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det skall bli spännande att se hur domstolen tänkt. Åklagaren har inte lyckats visa hur hon är dräpt var hon är dräpt eller när hon är dräpt.

Det har hon väl, visat hur hon är dräpt, dock kan hon inte visa med vilket mordvapen, eller?
Citera
2013-11-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ja, du sa det. Och explosiv.

Precis.
Och MB har inte asperger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto