2013-11-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Skit i hur han ritar. När han säger Den har en sådan där båge som man har när man gör träskålar är det helt självklart att det är ett håljärn/holkjärn/skölp det handlar om. Kan inte vara något annat som motsvarar den beskrivningen.

Jag tror inte KJ gått över bron efter vatten när han har de verktyg som behövs i dådet i sin egen lägenhet och förmodligen i sin arsenal för sina friluftsbesök med airsoft. Märlspik.. nix
Han har använt det han haft tillgängligt och däri finns bl.a. detta holkjärn (eller liknande) och förmodligen legat och skräpat både här och där i lgh och det fanns snabbt tillgängligt vid händelsen.

De saker som helt plötsligt bara försvunnit ur hans liv har används i detta mord, i FUP finns i princip det mesta ikring mordet när han förhörs och även från andra förhör av vittnen.

Han snuddar vid många ting/händelser som commander och FHL försöker idogt komma in i bubblan men misslyckas för det är ingen enkel uppgift.

Som jägare så använder jag uttrycket "bakspåra" för att hitta "lösningen" och det jag söker,
de saker som är ännu ej funna, utgångspunkt FUP med platser, utsagor, berättelser (svar på frågor) mm.
Citera
2013-11-13, 21:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror inte KJ gått över bron efter vatten när han har de verktyg som behövs i dådet i sin egen lägenhet och förmodligen i sin arsenal för sina friluftsbesök med airsoft. Märlspik.. nix
Han har använt det han haft tillgängligt och däri finns bl.a. detta holkjärn (eller liknande) och förmodligen legat och skräpat både här och där i lgh och det fanns snabbt tillgängligt vid händelsen.

De saker som helt plötsligt bara försvunnit ur hans liv har används i detta mord, i FUP finns i princip det mesta ikring mordet när han förhörs och även från andra förhör av vittnen.

Han snuddar vid många ting/händelser som commander och FHL försöker idogt komma in i bubblan men misslyckas för det är ingen enkel uppgift.

Som jägare så använder jag uttrycket "bakspåra" för att hitta "lösningen" och det jag söker,
de saker som är ännu ej funna, utgångspunkt FUP med platser, utsagor, berättelser (svar på frågor) mm.
Vad använder man holkjärn eller liknande till i airsoft?
Citera
2013-11-13, 21:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske kan bli så med ett skölpjärn om man inte sticker rakt mot lungan och inte penetrerar den samma speciellt djupt. Kanske bara touchar lungan en centimeter in med ena hörnet av skölpjärnets spets, om ni förstår vad jag menar? På så vis uppstår inte en C formad skada tänker jag mig om skölpjärnets vassa ände är tvär och inte rundad, finns både och.

Två hugg penetrerar lungsäckarna, var och ett ca 1 cm "djupt", men skadorna mäter endast 0,4 cm och 0,5 cm. Det talar för en spetsig ända.
Citera
2013-11-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Två hugg penetrerar lungsäckarna, var och ett ca 1 cm "djupt", men skadorna mäter endast 0,4 cm och 0,5 cm. Det talar för en spetsig ända.
Vad sägs om en helt vanlig gammeldags potatisskalare, bågformig med spets.
Citera
2013-11-13, 22:02
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Vad sägs om en helt vanlig gammeldags potatisskalare, bågformig med spets.

Skadorna på lungsäckarna borde varit större om så, men visst, håller bladet för alla hugg så. Sår-ytans storlek stämmer inte med en gammaldags, kanske nyare möjligtvis.
Med den tesen lutar det åt att en kvinna är GM, dessutom.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2013-11-13 kl. 22:04.
Citera
2013-11-13, 22:03
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det nedre verktyget. Ta den vassa ändens ena hörn, det är spetsigt(på ett nytt verktyg ). Notera också att skadorna var CIRKA 1 cm djupa, och de mäter mellan 0,2-0,4 mm om jag inte missminner mig. Möjligt att det inte kan stämma, en matematiker kan väl räkna på hur de här hörnen bör se ut för att det skall kunna stämma, kanske inte är möjligt, men är ett uppslag?
Citera
2013-11-13, 22:04
Medlem
Citat:
Skadorna på lungsäckarna borde varit större om så, men visst, håller bladet för alla hugg så.
Då är vi tillbaka till MB:fru igen,men även AJ bör haft en sådan.
Citera
2013-11-13, 22:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Det nedre verktyget. Ta den vassa ändens ena hörn, det är spetsigt(på ett nytt verktyg ). Notera också att skadorna var CIRKA 1 cm djupa, och de mäter mellan 0,2-0,4 mm om jag inte missminner mig. Möjligt att det inte kan stämma, en matematiker kan väl räkna på hur de här hörnen bör se ut för att det skall kunna stämma, kanske inte är möjligt, men är ett uppslag?

De hugg du omnämner nu, är de som gått rakt in i kroppen.
Citera
2013-11-13, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Skadorna på lungsäckarna borde varit större om så, men visst, håller bladet för alla hugg så. Sår-ytans storlek stämmer inte med en gammaldags, kanske nyare möjligtvis.

Vet du var man kan köpa så hållbara skalare, jag vill ha en. Och visst, någon har varit inne på det, att VB sökte upp en viss familj och sinnet rann över för kvinnan i huset. Men potatisskalare, mja, de hade ju ätit ute, verkar besvärligt att rota fram skalaren, förmodligen hängde köksknivarna snabbt gripbara i så fall.
Citera
2013-11-13, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vet du var man kan köpa så hållbara skalare, jag vill ha en. Och visst, någon har varit inne på det, att VB sökte upp en viss familj och sinnet rann över för kvinnan i huset. Men potatisskalare, mja, de hade ju ätit ute, verkar besvärligt att rota fram skalaren, förmodligen hängde köksknivarna snabbt gripbara i så fall.
Kanske låg framme. Morotsdipp är gott till sängfösare.
Citera
2013-11-13, 22:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
De hugg du omnämner nu, är de som gått rakt in i kroppen.

Men står det att ens något hugg gått rakt mot lungan, dvs, stickverktyget träffar lungan i vinkeln nittio grader? Jag kan inte hitta någon skiss som visar förhållandet mellan ingångsskadan i huden och träffskadan på lungan. Det är väl inte heller så att huden är absolut i linje med lungan om du förstår vad jag menar?
Citera
2013-11-13, 22:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kanske låg framme. Morotsdipp är gott till sängfösare.
Enda stället KJ stoppar morötter är väl i röven.
Tror inte han ägde en skalare däremot ett skålat stämjärn enligt vittnesmål. Kan inte se (av FUP) att ett koniskt vapen använts.
Återigen, vart står det att skadorna från samma hugg är bredare på ytan än i organet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in